اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

احسان اسقایی: شب شنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی یکی ازمهم‌ترین عناصر تاثیرگذار اصولگرایان سنتی دست رد محکمی بر سینه تحولخواهان اصولگرا وکاندیدای آنها زد. احمد توکلی چهره شناخته شده اصولگرا در برنامه‌ای زنده از ساختمان جام‌جم که این روزها به تریبون لایه‌های مختلف اصولگرایان تبدیل شده است، اعلام کرد که به محمد باقر قالیباف رای نخواهد داد. وی علت عدم حمایت خود را از کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری را مساله املاک نجومی عنوان کرد. مسال‌های که مشخصا توسط مسئولان قضائي تخلف شمرده شده و قوه قضائيه پیگیر آن است. سردار قالیباف که قریب به یک دهه است کت و شلوار می‌پوشد و به مدیریت شهر تهران مشغول است، سودای ریاست جمهوری را بارها در سر پرورانده و دو بار هم با ناکامی تلخی در این رویا پردازی مواجه شده واکنون نیز با توجه به این که بیشترین رای را درسال۹۲ در مواجهه با روحانی به دست آورد، همچنین فاصله معنی‌دار وی در نظرسنجی‌ها از سایر اصولگرایان، تمایل دارد که برای سومین بار و البته این ‌بار با رئیس جمهور مستقر وارد رقابت شود.

قالیباف همچنان ناکام

محمد باقر قالیباف بعد از شکست ۸۴ و تا سال۹۲ در شهرداری تهران تلاش‌های زیادی برای بازسازی چهره شکست خورده خود انجام داد. او به علت حملات مکرر به محمود احمدی‌نژاد در بحث متروی تهران توانسته بود به نوعی محبوبیت خاصی برای خود به وجود آورد اما زمزمه کاندیداتوری آیت‌ا...هاشمی او را نگران می‌کرد. او هیچ گاه تصور نمی‌کرد آیت‌ا... هنوز یک آلترناتیو در انتخابات داشته باشد. آیت‌ا... هاشمی و اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند و فریاد توام با غرور روحانی بر سر قالیباف که«من سرهنگ نیستم» تیرخلاص بود و او تنها با ۶میلیون رای در شهرداری تهران ماند. این بار نیز قالیباف شرط گذاشته درصورت این که کاندیدای واحد جریان اصولگرا باشد حاضر به رقابت با روحانی است. شرطی که با کاندیداتوری احتمالی جلیلی و بذرپاش و... رد خواهد شد و احتمالا قالیباف با عبور از شروط خود به رقابت با روحانی مشغول خواهد شد.

عبور راست سنتی از قالیباف

موضعگیری سرسختانه و قاطع دکتر احمد توکلی درباره عدم حمایت از قالیباف تکلیف بخش قابل توجهی از آرای سازمان یافته قالیباف را مشخص خواهد کرد. قطع به یقین چنین موضعگیری از طرف شخصی مانند احمد توکلی که سابقه طولانی در مبارزه با فساد دارد و اخیرا هم به پژوهش در این زمینه مشغول است موجب خواهد شد که پایگاه اصولگرایان سنتی از سمت قالیباف منحرف‌شده و در این برآورد می‌توان اینگونه تحلیل کرد که این روی گردانی موجب ریزش آرای تقریبی قالیباف در انتخابات۹۶ خواهد شد. ریزش آرایی که با توجه به تعدد کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ۹۶ افزایش هم خواهد یافت. این ریزش آرا به اندازه‌ای است که می‌تواند موجبات انصراف قالیباف در انتخابات۹۶ را فراهم آورد. حال باید دید با وجود عبور و عدم تمایل بخش قابل توجه و تاثیرگذاری از آرای اصولگرایان به صندوق قالیباف باز هم او تمایل دارد در صحنه انتخابات باقی بماند.


برچسب ها: قالیباف
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار