شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فرازوفرود حوادث شماری از نقش‌آفرینان و سابقون راه را به انتها نرساندند یا در نیمه‌راه ماندند و گاهی سوگمندانه شاهد بودیم که در ادامه مسیر، راه خلاف و عکسِ مسیر آمده را در پیش گرفتند، گفت: در کارنامه آقای هاشمی رفسنجانی - این انسان خدوم - ملاحظه می‌کنیم که تا پایان دوران حیات و زندگی خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند و دغدغه تعالی کشور و سربلندی ملت ایران را داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با عرض تسلیت ارتحال ناگهانی و تأثرآور آیت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از ارکان و استوانه‌های انقلاب اسلامی به ملت ایران و همه دوستداران و علاقه‌مندان ایشان، درباره مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی و نقش‌آفرینی ایشان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام گران‌سنگ و ارجمندشان کار ما را در توصیف و تشریح ابعاد شخصیت این عنصر خستگی‌ناپذیر، آسان و هموار کردند.

وی تصریح کرد: چه کسی اولی و سزاوارتر از رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حدود 6 دهه آشنایی و ارتباط مستقیم با مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی داشته‌اند که بخواهد این شخصیت را برای ما توصیف کند. بدون تردید سزاوارترین فرد در این خصوص و شایسته‌ترین صاحب‌سخن در این مقوله مقام معظم رهبری هستند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: آنچه ما از رهبر معظم انقلاب دانستیم و آموختیم، تأکید و تمجید خستگی‌ناپذیری، مجاهدت و پایداری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی است.

شفیعی با بیان اینکه نباید نادیده انگاشت و فراموش کرد که مبارزه در آن دوران بسیار پرهزینه و نفس‌گیر بود، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که شمار کسانی که در نهضت امام (ره) در برابر سختی‌ها و فشارهای رژیم طاغوت ایستادند و امام (ره) را ترک نکردند، شمار فراوانی نیست؛ مبارزه و ایستادگی در دوران رژیم ستم‌شاهی به معنای محرومیت از همه حقوق و مزایای اجتماعی و فردی بود و سابقون در انقلاب دارای منزلتی مضاعف و مکانتی والا هستند زیرا آن‌ها نقش‌آفرینان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فرازوفرود حوادث و مسائل، شماری از این نقش‌آفرینان و سابقون راه را به انتها نرساندند یا در نیمه‌راه ماندند و گاهی سوگمندانه شاهد بودیم که در ادامه مسیر راه خلاف و عکس مسیر آمده را در پیش گرفتند، به آرمان‌هایی که برهه‌ای از عمرشان را در مسیر آن‌ها تلاش کرده بودند، پشت کردند و پشت پا زدند، تصریح کرد: با این وجود در کارنامه این انسان خدوم ملاحظه می‌کنیم که تا آخر دوران حیات و زندگی خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند و دغدغه تعالی کشور و سربلندی ملت ایران را داشتند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: چه‌قدر دلنشین است وقتی که می‌بینیم ایشان در یکی از آخرین سخنانشان در دهه اول دی‌ماه امسال، همچنان با شیرینی از انتخاب حضرت آقا به رهبری پس از ارتحال امام (ره) سخن به میان می‌آورد و بازهم این اقدام را بهترین اقدامی ذکر می‌کند که خبرگان ملت می‌توانسته‌اند انجام دهند و صیانت انقلاب اسلامی با این اقدام تضمین شد.

شفیعی صرف‌نظر از جنبه‌های مبارزاتی ایشان، از جنبه روحانیت و آخوندی آقای هاشمی رفسنجانی یاد کرد و گفت: ایشان صاحب‌نظر در حوزه‌های تاریخ، قرآن‌پژوهی و فقه اجتماعی و مسلط به ابعادی از ویژگی‌های یک روحانی اصیل و ریشه‌دار بودند. در عرصه سیاست انسانی باتجربه بود که در مراحل مهمی از انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفریده و تلاش و مجاهدت کرده بود؛ این تعبیر زیبای مقام معظم رهبری حقیقتاً رسا و جامع است که فرمودند ایشان کوله‌باری از تلاش، مجاهدت، مقاومت و پایداری بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید هر اندیشمندی که در داخل یا خارج کشور بخواهد انقلاب اسلامی را بررسی کند، پیرامون انقلاب اسلامی مطالعه کند، سرداران انقلاب اسلامی را بشناسد و ابعاد انقلاب اسلامی را تحلیل کند، در انجام این کار تحلیلی حتماً با نام "هاشمی رفسنجانی" آشنا خواهد شد، به او خواهد پرداخت و دیدگاه‌های او را مورد ملاحظه و واکاوی قرار خواهد داد و حتی در حوزه نقد هم چنانچه اندیشمندی بخواهد شخصیت‌ها و افکاری را نقد کند بازهم نمی‌تواند در حوزه نقد به افکار، اندیشه‌ها و عملکرد سیاسی آقای هاشمی رفسنجانی نپردازد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان گفت: ان‌شاءالله خداوند متعال تلاش‌ها و مجاهدت‌های این مرد خدمتگزار را در شمار حسنات اعمال او قبول فرماید و به همه ما توفیق دهد که با همه وجود از انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع و حمایت کنیم و در این مسیر طولانی با خستگی‌ناپذیری راه را ادامه دهیم؛ در این حادثه ناخودآگاه این بیت شعر بر زبانم جاری شد "سر خم می سلامت/ شکند اگر سبویی". ان‌شاءالله خداوند به علمدار، سکان‌دار و سرسلسله این انقلاب یعنی رهبر عزیزمان، طول عمر، عزت و کرامت روزافزون عنایت فرماید و همه ما را قدردان نعمت ولایت قرار دهد.


برچسب ها: سیدمحسن شفیعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار