اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
دکتر ایدنی: افتتاح١٢٠ تخت روانپزشکی و مرکز پیوند مغز استخوان، ٢٥ دیماه توسط وزیر بهداشت و افتتاح بیمارستان شهید بقایی٢ در دهه فجر صورت می پذیرد
شوشان: دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میهمان گفتگوی ویژه خبری ساعت 23 شبکه استانی سیمای خوزستان بود تا به تشریح جزئیات دهمین سفر دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خوزستان در روز شنبه 25 دی ماه 95 بپردازد.

به گزارش شوشان؛ دکتر ایدنی در این برنامه ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری گفت: روز شنبه استان خوزستان برای دهمین بار میزبان دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افتتاح پروژه های مهم درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواهد بود.

ایدنی ادامه داد: دکتر هاشمی در طول سه سال مسئولیت خود در وزارت بهداشت، تقریباً حدود 300 روز به سراسر کشور سفر داشته و به عبارتی یک سوم دوران مسئولیت خود را در سفر بوده که در این میان سهم استان خوزستان بیشتر از سایر استان های کشور می باشد.

وی ضمن بیان سوابق درخشان وزیر بهداشت در طول دوران دفاع مقدس و خدمت به کشور، اظهار داشت: دکتر هاشمی به دلیل علاقه خاصی که به مردم استان خوزستان دارد، به طور جدی پیگیر مسائل درمانی و سلامت در استان خوزستان بوده و در دهمین سفر خود به استان، درصدد است چند پروژه درمانی را افتتاح نماید.

ایدنی با بیان مشکلات حوزه سلامت روان تصریح کرد: امروزه با توجه به زندگی مدرن و ماشینی، متاسفانه مشکلات روحی و روانی افزایش و نیاز به خدمات سلامت روان و تخت های روانپزشکی در بیمارستان ها رشد داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: متاسفانه افرادی که دچار این مشکلات شده عموماً از طبقه محروم جامعه بوده و دسترسی به خدمات سلامت، کمتر برای آنها مهیا بوده و بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی هستند، بنابراین یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت در کشور، توسعه تخت های روانپزشکی در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این راستا، ان شاءالله در روز شنبه 25 دی ماه، همزمان 1000 تخت  روانپزشکی در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که از این تعداد، 120 تخت مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و به ویژه شهر اهواز است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اذعان داشت: 74 تخت روانپزشکی در بیمارستان گلستان اهواز، 20 تخت در بیمارستان سلامت و مابقی در بیمارستان های شهرستان های رامهرمز و مسجدسلیمان استقرار یافته اند.

ایدنی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان که بیمارستانهای موجود علاوه بر بیماران سراسر خوزستان، خدمات درمانی را به 5 استان مجاور و حتی کشورهای همسایه مانند عراق نیز ارائه می نمایند، در خصوص امکانپذیر شدن انجام پیوند مغز استخوان در استان خوزستان، بیان داشت: متاسفانه با افزایش سرطان ها بخصوص سرطان خون در کشور و بیماری های ارثی مانند تالاسمی در استان، با توجه به اینکه پیوند مغز استخوان یکی از درمان های مهم این بیماران می باشد، مرکز تخصصی پیوند مغز استخوان بیمارستان شفاء اهواز، ان شاء الله در 25 دی ماه با حضور مقام عالی وزارت، فعالیت خود را برای ارائه خدمات در دو بخش اطفال و بزرگسال به طور رسمی آغاز می نماید.

وی در ارتباط با انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مرکز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص راه اندازی بیمارستان شهید دکتر بقایی 2، افزود: با پایان یافتن جنگ تحمیلی، نیاز نیروهای نظامی استان به بیمارستان کاهش یافته و با توجه به ظرفیت خوب بیمارستان شهید دکتر بقایی و فضاها و ساختمان های موجود در آن که بلااستفاده مانده بودند، خوشبختانه با تفاهم نامه خوبی که فی مابین دانشگاه و سپاه منعقد شد، دو بلوک ساختمانی موجود در فضای بیمارستان شهید دکتر بقایی که توانایی گنجاندن 400 تخت بیمارستانی را داشت جهت ایجاد بیمارستان شهید دکتر بقایی ٢ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: دانشگاه نیز با تحویل گرفتن ساختمان های مذکور، پس از بازسازی و نوسازی این ساختمان ها، اقدام به تجهیز آنها به تخت های بستری و دستگاه های پیشرفته درمانی و تأسیس بیمارستان شهید دکتر بقایی ٢ نمود که از دو هفته پیش پذیرش بیمار در این بیمارستان در حال انجام بوده و آماده بهره برداری رسمی می باشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر بود در روز شنبه افتتاح این بیمارستان نیز با حضور وزیر بهداشت صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مقرر بود در مراسم افتتاح این بیمارستان، مسئولان تاثیرگذاری که در ایجاد این تفاهم نامه نقش مهمی داشتند و با این اقدام به حوزه سلامت استان کمک زیادی نموده اند، حضور داشته باشند و از آنان تقدیر صورت گیرد و مطلع شدیم امکان حضورشان در روز شنبه وجود ندارد، بنابراین با هماهنگی های صورت گرفته، افتتاح رسمی بیمارستان شهید دکتر بقایی٢ به دهه فجر امسال موکول شد.

رئیس شوای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت نیاز به حمایت های همه جانبه مردم دارد، قول مساعد داد تا پایان دولت یازدهم، بخش اعظمی از پروژه های بزرگ بیمارستانی در حال احداث در استان خوزستان به بهره برداری برسد و افزود: با افتتاح بیمارستان فوق تخصصی اطفال ابوذر اهواز، بیمارستان سوانح و سوختگی پادادشهر و بیمارستان 128 تختخوابی دشت آزادگان، بخش عظیمی از مشکل کمبود تخت های بستری بیمارستان در استان مرتفع خواهد گردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تفاهم نامه ساخت بیمارستان 2000 تختخوابی با مشارکت شرکت های ایتالیایی منعقد شده و با حمایت های خوبی که از طرف وزارت بهداشت شده است، خوشبختانه عملیات نهایی تبدیل تفاهم نامه به قرارداد در شورای اقتصاد کشور در دست اقدام بوده و امیدوارم با اجرای این پروژه، در سال های آینده چشم انداز خوبی در بخش درمان در استان خوزستان داشته باشیم.

ایدنی افزود: در حوزه بهداشت نیز اتفاقات خوبی با حمایت های وزیر بهداشت و استاندار خوزستان رخ داده و تقریبا 160 خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و مرکز بهداشتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بودجه ای معادل 100 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می شود این پروژه ها در سال 96 به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان خاطرنشان ساخت: بدینصورت زیرساخت های سلامت در استان در بخش درمان با احداث بیمارستان های جدید و بازسازی بیمارستان های قدیمی و در بخش بهداشت با ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت جدید، دچار تحولات عظیمی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار