استاندار خوزستان گفت: در دولت‌های نهم و دهم، 35 هزار پروژه با اعتباری معادل 15 هزار و 400 میلیارد تومان در استان خوزستان تعریف شده که نشان دهنده رشد 15 برابری است. "> رشد 15 برابری پروژه‌های خوزستان در دولت‌های نهم و دهم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹

استاندار خوزستان گفت: در دولت‌های نهم و دهم، 35 هزار پروژه با اعتباری معادل 15 هزار و 400 میلیارد تومان در استان خوزستان تعریف شده که نشان دهنده رشد 15 برابری است.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، سیدجعفر حجازی در آیین بهره‌برداری از 140 پروژه عمرانی شهرداری‌های خوزستان اظهار کرد: در دولت‌های هفتم و هشتم 20 هزار و 339 پروژه با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد تومان معادل کمتر از یک سال اجرا شده است، یعنی هر پروژه متوسط کمتر از 50 میلیون تومان اعتبار دربرگرفته و این در حالیست که در دولت‌های نهم و دهم، 35 هزار پروژه با اعتبار 15 هزار و 400 میلیارد تومان تعریف شده است.

وی با اشاره به آمار و ارقام مذکور افزود: این امر، رشد 15 برابری پروژه‌های استان خوزستان را از از نظر حجم کار نشان می‌دهد.

افزایش  7 هزار و 200 میلیارد تومانی اعتبارات

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت در خوزستان تصریح کرد: رهاورد این سفرها 7 هزار و 200 میلیارد تومان بوده به طوری که اگر این سفرها انجام نمی‌شد اعتبارات یک هزار میلیارد تومان می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از روند ارتقای پروژه‌ها در استان مراقبت کنند، اضافه کرد: اما با این همه کار و تلاش هنوز هم کمبودها احساس می‌شود و باید زمینه سازی کنیم تا این طرح‌ها در دولت‌های بعدی ادامه پیدا کند

بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان در برق هزینه کرده‌ایم

حجازی همچنین عنوان کرد:  تا امسال بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان در برق هزینه کرده‌ایم و در بخش آب هم تا پایان خردادماه سال 92 فاز بعدی طرح آبرسانی غدیر افتتاح می‌شود که بخش زیادی از مشکلات با بهره برداری از آن طرح حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت بسیار بزرگ سازندگی این مسیر، متوقف شدنی نیست، افزود: باید این حرکت را ادامه داده و مردم را از محرومیت خارج کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: هر دولتی هم که می‌آید باید تلاش کند کار بیشتری انجام دهد و باید تصمیمات راهبردی برای استان خوزستان گرفت.

میانگین 120 تا 140 میلیارد تومان به شهرداری‌های خوزستان تزریق شده است

وی با بیان اینکه در همه بخش‌های خوزستان کارهای بزرگی در حال اجراست و در روستاها چشم مردم به دهیاری‌ها و در شهر به شهرداری‌ها دوخته شده است، اضافه کرد: دولت در سال‌های گذشته به طور میانگین 120 تا 140 میلیارد تومان به شهرداری‌های خوزستان تزریق شد اما نیازهای مردم به تنهایی حل نمی‌شود و منابع عظیم‌تری می‌خواهد.

بودجه دولت به تنهایی کافی و پاسخگو نیست

حجازی با اشاره به اینکه در این زمینه منابع دیگری باید برای شهرداری تعریف شود زیرا بودجه دولت به تنهایی کافی و پاسخگو نیست، اظهار کرد: خوزستان در مسیر سازندگی و رفع محرومیت قرار گرفته است و نباید متوقف شود.

338 مصوبه تصویب، 269 پروژه در حال اجرا

وی درباره پروژه‌های به بهره برداری رسیده گفت: در مجموع سفرهای استانی هیئت دولت به استان خوزستان، 338 مصوبه تصویب، 269 پروژه در حال اجراست، 90 پروژه منتفی شد و 49 پروژه دیگر نیز به دلیل محدودیت منابع قانونی منتفی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار