اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
گزارش شوشان از سی و هشتمین سالگرد حماسه 27 دی ماه
چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۵۷، نظامیان در خیابان‌های اصلی اهواز به تظاهرات و حمایت از شاه پرداختند.


دو تصویر از چهارشنبه سیاه در اهواز


شوشان: مراسم سی و هشتمین سالگرد حماسه 27 دی ماه صبح با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اهواز، معاون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، خانواده های شهدا و جانبازان این حماسه و جمعی از مردم در حسینه اعظم اهواز برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری در ابتدای این مراسم ضمن تبریک حماسه مردمی 27 دی ماه، گفت: مردم خوزستان با حضور در تمامی عرصه‌های سیاسی و مذهبی قبل و بعد از انقلاب اسلامی به دعوت‌های امام راحل  (ره)  و  مقام معظم رهبری(مدظله العالی) لبیک گفتند و این برهان انقلابی بودن مردم فهیم خوزستان است. 

وی با اشاره به وقایع تاریخی و ماندگار حماسه مردمی 27 دی ماه سال 1357، بیان کرد: بعد از فرار شاه در بسیاری از خیابان‌های شهر اهواز مردم به صورت خودجوش به توزیع شیرینی پرداختند و این فرار مفتضحانه را به یکدیگر تبریک می‌گفتند اما طولی نکشید که این روز ، به روزی خونین به نام "چهارشنبه سیاه" اهواز در تاریخ انقلاب اسلامی نام گرفت. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم خوزستان در همان روز 22 شهید و 80 مجروح دادند که به دست نیروهای استاندار نظامی وقت شاهنشاهی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند . 

 وی با بیان فرازی از بیانیه جامعه روحانیت که متشکل از آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، آیت الله سید علی شفیعی و محسن حیدری و دیگر علمای استان که بعد از برگشت امام خمینی (ره) از پاریس تنظیم و منتشر شد، عنوان کرد: بلافاصله پس از خروج شاه از ایران جامعه روحانیت اهواز در اقدامی لازم و مناسب نسبت به صدور اطلاعیه‌ای در همین خصوص اقدام کرد که این بیانیه توسط نماینده فعلی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد که انگیزه صدور اعلامیه، پیش‌بینی‌های اولیه برای خروج شاه، جلوگیری از هرج و مرج و تنظیم امور بوده است.

آیت الله محسن حیدری تصریح کرد: در حماسه 27 دی ماه 1357 حمله کمر شکنی که علیه رژیم سفاک شاهنشاهی طراحی شد اعتصاب کارکنان وزارت نفت در خوزستان بود که بعد از به هلاک رسیدن مدیر آمریکایی که اداره این شرکت را در استان برعهده داشت طراحی شد که عامل شکست خوردگی این رژیم از سوی نفت جنوب کشور بود. 

مردم خوزستان دین خود را ادا کردند

در ادامه سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ، گفت: مردم فهیم خوزستان با بصیرت انقلابی دین خود را به اسلام ادا کردند.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر ضمن تبریک این سالروز و با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در این حماسه، اظهار داشت: نوع بینش و بصیرت مردم حاکی از کار تشکیلاتی و ساماندهی صحیح روحانیت در آن حماسه بود که در نهایت پیروزی کامل در مقابل نیروهای مزدوران را در پی داشت.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به حضور مردم در مراسم گرامیداشت این روز، تصریح کرد: استقبال گرم مردم انقلابی و خودجوش خوزستان از این مراسم آرامش بخش است چرا که همین استان است که این حماسه بزرگ را آفرید. 































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار