اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
بیست و دومین ایستگاه سنجش آلودگی هوای خوزستان در رامشیر افتتاح شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ایستگاه سنجش آلودگی این شهرستان، امروز و در آستانه روز ملی هوای پاک راه اندازی شده است. داوود رشیدی افزود: این ایستگاه در شهرداری رامشیر در مرکز این شهر مستقر شده است.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در رامشیر اظهار کرد: رامشیر یکی از شهرستان هایی است که تحت تاثیر گرد و غبار است و پیش از این به دلیل نبود دستگاه پایش هوا امکان اندازه گیری آلودگی هوا وجود نداشت به همین دلیل بسته به جهت وزش باد وضعیت تقریبی آلودگی هوا را از شهرهای مجاور مانند اهواز، ماهشهر و یا امیدیه دریافت می کردیم و اکنون با راه اندازی این ایستگاه می توانیم با دقت بیشتری اطلاعات وضعیت هوا را ثبت کنیم.

رشیدی گفت: این دستگاه با اعتبار 1.5 میلیارد ریال راه اندازی شده و قابلیت اندازه گیری ذرات معلق با اندازه 10 میکرون (PM10) را دارد. وی افزود: این ایستگاه برای ارتقا نیاز به 2 میلیارد ریال اعتبار دارد که در این صورت می تواند گازهای آلاینده و ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون (PM2.5) را نیز اندازه گیری کند.

رشیدی با بیان اینکه شرکت های نفتی در این شهرستان آلودگی ایجاد می کنند، اظهار امیدواری کرد: ایستگاه پایش هوای این شهرستان در آینده نزدیک ارتقا یابد.

وی همچنین درختکاری در این شهرستان را از دیگر برنامه های روز هوای پاک در رامشیر عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، آلودگی هوا به طرق گوناگونی می‌تواند آثار زیان بار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسانها بگذارد. تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت بوده و آسیب پذیری برخی افراد مانند بیمار های قلب و عروقی ، کودکان و سالمندان در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایرین است.

برچسب ها: رامشیر ، پایش هوا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار