اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
برگزاری انتخابات انجمن اسلامی معلمان خوزستان / انجمن ها در دفاع از حقوق مردم تشکیل شده است/ ضرورت ورود نمایندگان برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان/ انجمن اسلامی معلمان در کنار نمایندگان برای رفع مشکلات گام بردارند



شوشان: دومین گردهمایی عمومی انجمن اسلامی معلمان خوزستان با محور انتخابات انجمن و با حضور استاندار خوزستان ، مدیرکل آموزش پرورش ، نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و اعضای انجمن های اسلامی معلمان شهرهای مختلف استان ، در اهواز برگزار شد.

 سید جابر موسوی: تشکل ها و انجمن ها در دفاع از حقوق مردم تشکیل شده است

به گزارش شوشان ، در این نشست ، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران در این مراسم ، با اشاره به جایگاه و منزلت قشر فرهنگی در جامعه گفت: فرهنگیان وارثان شجاعت و فرهنگ بالای سیاسی هستند و بزگانی همچون شهید بهشتی ، باهنر ، رجایی و ... برخاسته از مجموعه ای بودند که با شجاعت مثال زدنی ، دل در گرو دین و امام راحل داشتند.  

سید جابر موسوی با اشاره به عوامل پیشرفت یک جامعه مدنی و با بیان آیه قرآنی "دست خدا با جماعت است" ، اظهار داشت: تشکل ‌ها و انجمن های اسلامی در راستای دفاع و دیده ‌بانی از حقوق مردم تشکیل شده است.  انجمن نماد جمهوریت و مردم سالاری است و واژه اسلامی نیز به محتوای ایدئولوژی آن اشارت دارد. در واقع ، انجمن اسلامی معلمان پل ارتباطی حاکمیت و مردم هستند که این ویژگی بزرگترین نماد هر جامعه مدنی است.  

وی در ادامه افزود: انجمن اسلامی معلمان خوزستان تشکلی دیندار، مردمدار و قانون مداری است که با فساد ، تبعیض و بی عدالتی توسط هر دولت و هر مسئول که منتسب به هر جریانی باشد مخالف است. انجمن اسلامی معلمان مدافع حقوق همه مردم بویژه جامعه فرهنگیان است و به عنوان مهمترین نهاد در دنیا و کشور ، خواهان عدالت است.  



عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان با به ضرورت توجه به جایگاه و منزلت معلمان ، گفت: مسئولین در هر جایگاه و مقامی باید به منزلت و مقام معلمان توجه نمایند و اینگونه نباشد  که یک معلم برای امرار معاش شرمنده شود. توجه به منزلت معلمان ، توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت.  

سید جابر موسوی با تشریح برنامه های انجمن اسلامی معلمان کشور و استان در دو سال اخیر ، گفت: در این دو سال اخیر ، انجمن اسلامی معلمان در دیدارهای خود با مسئولان کشوری از جمله رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست جمهوری و وزرای آموزش و پرورش و ... از حقوق همه مردم  بویژه فرهنگیان دفاع کردند و در سطح استان هم تلاش شد که انجمن اسلامی معلمان ، محور جریان اصلاحات و اعتدال و همه کسانی که دل در گروه نظام و مردم دارند شود.

وی با اشاره به حضور فعال فرهنگیان در تمامی عرصه های سیاسی از جمله انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و ...گفت: فرهنگیان در همه عرصه های سیاسی از جمله انقلاب، جنگ تحمیلی، مبارزه با گروهک های مسلح،  مبارزه با خط انحراف و تحجر و ... همیشه در خط مقدم بوده و خواهند بود. 

سید جابر موسوی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ فرهنگیان در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر ، گفت: 70 درصد فعالین انتخابات ریاست جمهوری و 70 درصد فعالین احزاب در تمامی جریان های سیاسی ، فرهنگیان هستند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی مدیریت این انتخابات را در قالب شورای هماهنگی برعهده داشتند که موفقیت هایی برای این جامعه زحمتکش به دنبال داشت. 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: 
ضرورت ورود نمایندگان برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان

به گزارش وشان ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت و جایگاه آیت الله هاشمی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک فرد و شخصیت محدودی نبود بلکه تاثیر مهمی در روند شکل گیری انقلاب و پس از آن در تثبیت آن در سه دهه داشت و در این راه از جان و مال خود نیز دریغ نکرد.

تقی زاده افزود: آیت الله هاشمی در دهه اول به عنوان یک طلبه و محقق و در دهه دوم بعنوان شخصیت دینی مبارز علیه نظام شاهنشاهی و حامی اقتصادی انقلابگرانو  نظام مقدس انقلاب اسلامی و در دهه سوم به عنوان سیاستمدار و سردار سازندگی شناخته شد و امروز هاشمی میراث جاوندان تاریخ معاصر ما خواهد بود. وی توانست در عرصه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کنار بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک محور تاثیر گذار فعایت کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: وقتی که به سرگذشت تاریخی سرزمین ایران نگاه می کنیم می بینیم که از دوران باستان تا انقلاب مشروطه در فضای فرهنگی و اجتماعی این سرزمین دو واژه وجود داشت که یکی شاه و دیگری رعیت بود. به عبارت دیگر ، تا انقلاب مشروطه واژگانی بعنوان ملت، قانون، دموکراسی، مجلس، اعتدال و حقوق مردم در فرهنگ لغت و تاریخ ادبیات این سرزمین جایگاهی نداشت. اما از انقلاب مشروطیت به این سمت این واژگان در تاریخ فرهنگی، اجتماعی و ادبیات سیاسی این سرزمین نمود پیدا کرد و به خوبی توسط شخصیت هایی مانند امام راحل ، رهبر انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی به جامعه معرفی می شد.



وی با اشاره به هدف تشکیل انجمن اسلامی معلمان گفت: امروزه ماموریت اصلی و بنیادی آموزش و پرورش و تشکل هایی مانند انجمن اسلامی معلمان معرفی واژه‌هایی همچون ملت ، قانون ، حقوق مردم و ... به جامعه است. باید درس اول کتاب نسل ما "درک، فهم، شناخت و معرفت" این واژه‌ها باشد. اگر این واژه ها به خوبی به جامعه ما معرفی شوند بسیاری از آسیب‌ها بنیادی کاهش پیدا می‌کند .

به گزارش شوشان ، تقی زاده ادامه داد: به اعتقاد من ماموریت اول انجمن اسلامی معلمان تلاش در این زمینه است و ماموریت دیگر این است که آموزش و پرورش بعنوان اولویت اول دولت ها تلقی شود، چون حال و روز آموزش و پرورش خوب نیست و زمانی حال جامعه خوب خواهد بود که نقش آموزش و پرورش برجسته شود و مرود توجه قرار بگیرد. پس همه ما باید تلاش کنیم که آموزش و پرورش اولویت دولت ها شود و اگر یک آسیب در آموزش و پرورش بوجود بیاید باعث عقب افتادگی سبب عقب ماندگی کشور می شود. متاسفانه در طول تاریخ معاصر ایران آموزش و پرورش اولویت هیچکدام از دولت ها نبوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ضرورت ورود نمایندگان برای حل مسائل و مشکلات نظام آموزشی ، گفت: نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا آموزش و پرورش اولویت دولت ها شود. بویژه آموزش و پرورش خوزستان که وقتی گذشته تاریخی خوزستان را بررسی می کنیم می بینیم که خوزستان در طول تاریخ معاصر کانون بزرگترین بحران های ملی و بین المللی بوده است. 

وی افزود: وقتی جنگ جهانی اول به ایران کشیده می شود خوزستان در کانون آن قرار می گیرد و در جنگ جهانی دوم نیز همین گونه می شود. جنگ تحمیلی نیز برای استان خوزستان در واقع یک جنگ جهانی سوم بود که تمام زیر ساخت های فنی، مهندسی، روانی، اجتماعی، علمی و آموزشی این استان آسیب دید، استانی که 600 سال قبل از آکسفورد، دارای دانشگاه بود چرا باید امروز رتبه سوم بی سوادی را داشته باشد؟ چرا باید رتبه کنکور آن 27 باشد؟ چرا یزد در 22 سال اخیر رتبه اول کنکور را دارد؟ در استانی همچون یزد در طول تاریخ حتی صدای شلیک یک توپ گلوله شنیده نشد.  پس همانطور که دانش آموزان خوزستان برای سرزمین ایران هزینه دادند امروز هم باید یک نگاه ویژه‌ای به خوزستان و بویژه آموزش و پرورش آن باشد. 

تقی زاده در ادامه گفت: اگر بخواهیم در آینده اسطوره هایی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته باشیم، باید آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم و اگر آموزش و پرورش موفقی نداشته باشیم هیچ وقت اسطوره ای نخواهیم داشت.


عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور:  
آیت االله هاشمی یک جریان بود

در ادامه این مراسم ، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی ، گفت:  رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله بهشتی سرنوشت مشابه ای داشتند. با مرور تاریخ معاصر ایران ، خواهیم دید که آیت الله بهشتی در مظان انواع اتهام و افترا قرار داشت.  شخصیت آیت الله بهشتی را قبل از جسم شان ترور کردند. همین وضعیت در زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز دیده می شود. وی در مظان انواع اتهامات بدخواهان قرار گرفت اما سردار سازندگی ایران قبل از رحلت شان با تیزبینی و تیزهوشی که داشتند این شرایط را برای ما تبیین کردند. 

صفر اسلامی افزود: آیت الله هاشمی می گوید که" به آیت الله بهشتی گفتم که این تهمت ها آزارت نمی دهند؟ گفت: صبرکن آسیاب نوبت است و نوبت تو هم می رسد که تقدیر این بود که من بمانم و صدای له شدن استخوان هایم را بشنوم" هاشمی ماند تا تمامی تهمت ها را به گوش و جان بشنوند و از این دنیا برود.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور افزود:  باید اعتراف کنیم که هاشمی شخص و شخصیت نبود بلکه راه و جریانی بود و قطعاً با درگذشت ایشان ، مسیر و خط آن بسته نخواهد شد.

الباجی نماینده مردم اهواز:
انجمن اسلامی معلمان خوزستان در کنار نمایندگان برای رفع مشکلات گام بردارند

به گزارش شوشان ، الباجی نماینده مردم اهواز دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در تعالی و پیشرفت جامعه ، گفت: افتخار این را داشته ام که سه سال به عنوان معلم در روستاها تدریس کنم. درد جامعه فرهنگیان را در این مدت درک کرده ام. می دانم فرهنگیان در چه وضعیتی به سر می برند و با چه مشقتی روزگار خود را سپری می کنند.

الباجی با بیان اینکه معلمان ، سرنوشت و آینده کشور را رقم می زنند ، گفت: در برنامه توسعه ششم مجلس شورای اسلامی تمام تلاش نمایندگان برطرف نمودن مشکلات فرهنگیان است. مصوبات خوبی در این زمینه تصویب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه 18 نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی از معلمان و فرهنگیان استان حمایت می کنند ، گفت : این قول را از همین جا به معلمان خوزستان می دهم که نمایندگان استان برای تعالی جامعه فرهنگی و نظام آموزش و پرورش خوزستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

نماینده مردم اهواز با اشاره به نقش و جایگاه انجمن اسلامی معلمان در کاهش دغدغه ها و مشکلات آموزش و پرورش و معلمان ، گفت: انتظار نمایندگان از انجمن اسلامی معلمان خوزستان این است که در کنار نمایندگان نسبت به حل مشکلات فرهنگیان قدم بردارند . امید است در سایه همدلی و همراهی شاهد کاهش دغدغه ها و مشکلات این قشر زحمتکش در جامعه باشیم و روز به روز منزلت و جایگاه معلمان ارتقا یابد.


یوسفی نماینده مردم اهواز:
مجلس همراهی خوبی با مجموعه آموزش و پرورش دارد

به گزارش شوشان ، نماینده مردم اهواز نیز در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش  ، گفت:  سه مقوله امنیت، سلامت و آموزش و پرورش سه اولویتی هستند که مورد توجه همه کشورها قرار گرفته و و هیچکدام بر دیگری تقدم ندارند. 

همایون یوسفی افزود: در ایران پرداختن به مقوله امنیت ، بخوبی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به آشوب هایی که در سطح منطقه خاورمیانه است ، ایران از امنیت پایداری برخوردار است . در حوزه سلامت نیز در چند سال با تغییر رویکردی که سیستم برنامه ریزی کشور در سطح کلان صورت گرفته ، با برنامه طرح تحول  تحول نظام سلامت ، به سمت ایجاد تحول در این ساختار حرکت شده و اقدامات مناسبی انجام شده است. 

نماینده مردم اهواز افزود: در طی سه سال گذشته علی رغم همه مشکلات ، شاخص های نظام سلامت در ایران رشد مناسبی داشته و مطمئناً این مسیری که طی شده ، با همه کمبودها ونواقص ، در طی 20 سال آینده به ثمر خواهد نشست. 

یوسفی با اشاره به نظام آموزشی در ایران ، گفت: متاسفانه هنوز در آموزش و پرورش شاهد تحول بنیادی نبوده ایم و هیچ برنامه جامعی که به دنبال تغییر بنیادی در نظام آموزش و پرورش باشد ، وجود ندارد. علت افت نظام آموزشی در ایران ، به مشکلات اقتصادی بر می گردد. معمولا کشورهایی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند  آموزش جزو اولویت هایشان قرار نمی گیرد  و اولویت به سمت تامین معیشت و ... سوق پیدا می کند.

نماینده مردم اهواز با بیان همراهی مجلس و وزارت آموزش و پرورش در طرح ارتقا نظام آموزشی ، گفت:  اگر وزارت آموزش و پرورش بخواهد تحول بنیادینی ایجاد کند باید از فضای فعلی مجلس استفاده نماید چرا که مجلس همراهی خوبی با آموزش و پرورش دارد و اگر لایحه یا طرحی آورده شود مطمئناً این لایحه یا طرح در مجلس مورد حمایت نماینگان قرار خواهد گرفت.

همایون یوسفی در پایان با اشاره به نقش و جاسیگاه انجمن اسلامی معلمان ، گفت: تشکیل انجمن اسلامی معلمان اقدام  شایسته ای است و هرجا تشکلات غیر دولتی فعال تر باشد و حضور دولت کمتر؛ کارها با نظارت و بهره وری بیشتری به سرانجام می رسد.

نتایج انتخابات انجمن اسلامی معلمان خوزستان

در پایان این نشست ، انتخابات انجمن اسلامی معلمان خوزستان برگزار شد و حرج چلداوی ، باقر رزمی ، سید جابر موسوی ، موسی آروین ، علیرضا شریفی ، منوچهر روستا ، عبدالامیر خنیفر ، فاضل خمیسی ، مجتبی دیناروند ، اقبال مرادی ، جواد روشن زاده ، ناصر علی فر ، رویا اکبری ، ارژنگ سروی ، صادق دانا ، موسی مطوری ، عبدالواحد عبادی ، اسد شریفی ، عاشور سواری ، محمد حریزاوی و سعید رضوانی به ترتیب حائر رای اکثریت شدند و به عضویت شورای مرکزی انجمکن اسلامی معلمان خوزستان درآمدند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یک استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment جناب آقای تقی راده عزیر
با سلام خدمت حضرت عالی
آموزش و پرورش موقق آن است که است که به هیچوجه دنبال اسطوره سازی نباشد. مردم و فقط مردم باید موضوع آموزش و پرورش باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار