اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
لفته منصوری 

گروه ملی صنعتی فولاد ایران از قدیمی‌ترین کارخانه‌های نوردی ایران در سال 1346 و در زمینی به مساحت 300 هکتار در حومه شهر اهواز احداث گردیده و در طول مدت فعالیت خود فراز و نشیب‌های متعددی را سپری نموده است. 

این مجتمع بزرگ تولیدی تا اوایل دهه 1380 جزو معدود تولیدکنندگان محصولات نوردی در کشور و حائز شرایط اقتصادی مطلوبی بوده است. در طول این سال‌ها گروه ملی به‌عنوان شرکتی دولتی و متعلق به شرکت ملی فولاد ایران و شرکت ایمیدرو اداره شده است.

با شروع واگذاری‌های شرکت‌های دولتی در راستای اصل 44 قانون اساسی در اواخر دهه‌ی 1380 به بخش خصوصی واگذار شد که به‌تبع آن منجر به ایجاد پرونده فساد کلان اقتصادی گردیده که به ناگزیر و در راستای احقاق حقوق ملی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و تا تعیین تکلیف مالکیت آن با هدایت مدیران منتسب دادستانی اداره شده است. در طول 5 سال فعالیت گروه ملی تحت نظر دادستانی به دلیل مشکلات ناشی از پرونده مذکور امکان هیچ‌گونه اخذ تسهیلات بانکی، ضمانت‌نامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی و استفاده از ابزارهای تأمین سرمایه در گردش فعالیت‌های بازرگانی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای وجود نداشته و تنها با بهره‌گیری از شرایط روز بازار فولاد کشور امکان تولید و ادامه فعالیت گروه ملی مهیا شده بود.

امروز جناب آقای دکتر شریعتی خبر واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد ایران را به بانک ملی ایران بابت مطالبات از مالک قبلی را اعلام کرد. این خبر موجی از شادی و شعف در میان کارکنان متخصص و متعهد این واحد عظیم تولیدی ایجاد کرد. چه نذرها و راز و نیازهایی که برای این اتفاق میمون شد.

در وصف زحمت و جدیّتّی که دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان، جناب آقای تورک معاون محترم دادستان تهران، دکتر حسین زاده ریاست محترم بانک ملی ایران، دکتر بحرینی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری، دکتر حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مهندس محمودی مدیرعامل محترم گروه ملی صنعتی فولاد ایران و اعضای هیئت‌مدیره و دیگر مدیران گروه ملی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز دیگر مدیران استان، رسانه های گروهی استان خوزستان، در انتقال سهام مالکیت به بانک ملی، شاید این بیت عربی، آن را بیان کند که:

یَری النّاسُ دُهناً فی قواریرَ صافیا/ولم یَدرِ ما یَجرِی علی رأسِ سِمسِم
 مردمان روغنی صاف و شفاف را در شیشه‌ها می‌بینند ولی نمی‌دانند که بر سر کنجد چه گذشته (تا چنان روغنی از آن کشیده شود). به‌راستی‌که این بیت وصف‌الحال تلاش‌های صادقانه، مجدانه و ارزشمندی است که امروز به ثمر نشست و دل‌های کارگران، کارمندان، کارشناسان و مدیران این مجتمع عظیم تولیدی را خوشحال کرد.

کارکنان صبور، مؤمن و تلاشگر این واحد تولیدی در شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسایی قرارگرفته بودند. آن‌ها علیرغم چند ماه حقوق معوقه همواره پای گروه ملی سوختند و ساختند. کارگران مؤمن این مجتمع عظیم تولیدی در طول 5 سال گذشته برای خبر امروز نذرها کردند.

امروز استاندار شریعتی خبر مهمی داد. او دل بیش از 3000 نفر و خانواده‌هایشان را شاد کرد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار