اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
گزارش شوشان از مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو و بزرگداشت آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد اهواز/ حجت الاسلام شهریاری: خناسان از تخریب های غیرمنصفانه علیه آیت الله هاشمی دست برنداشتند
مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو و همچنین بزرگداشت رییس فقید مجمع تشخصیص مصلحت نظام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز
شوشان: مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو و همچنین بزرگداشت رییس فقید مجمع تشخصیص مصلحت نظام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و با حضور معاون سیاسی استانداری ، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب ، مدیرکل آموزش و پرورش ، اعضای شورای شهر اهواز ، نماینده اهواز و جمعی از مسئولین و شخصیت سیاسی استان برگزار شد.

به گزارش شوشان ، در حاشیه این مراسم که جمعی نیروی های آتش نشان اهواز نیز حضور داشتند ، یادی از رشادت ها و جان فشانی شهدای آتش نشان در فاجعه دلخراش ساختمان پلاسکو شد. سخنران این مراسم گفت:  شهادت تعدادی از آتش نشانان در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران اگر چه اندوه بار است اما بار دیگر حماسه‌ای از فداکاری آتش نشانان در صحنه خدمت آفرید.

در این مراسم ،  حجت الاسلام شهریاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شوشتر با بیان جایگاه و شخصیت بالای مرحوم آیت الله هاشمی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفت: هاشمی  در تمامی دوره‌های خطیر انقلاب اسلامی حضور پررنگی داشت اما منتقدان و خناسان چه در گذشته و حال ، از تخریب‌های غیرمنصانه و ناجوانمردانه دست برنداشتند و همچون شهید بهشتی ، مظلوم واقع شد.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه با بیان اینکه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیرکبیر ثانی ایران بود ، گفت: آن کاری که امیرکبیر برای دارالفنون انجام داد و نتوانست به اتمام برساند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند و خدمت بزرگی به توسعه علمی ایران کرد.

وی با اشاره به مردمی بودن شخصیت آیت الله هاشمی گفت: حضور پرشور و خودجوش مردم در بدرقه آیت الله هاشمی رفسنجانی از تمام گروه‌ها، جناح ها و...  نشان از مردمی بودن بی بدیل ایشان بود. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شوشتر گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی اعتدالگرا، آینده نگر و دور اندیش و فرمانده‌ای شجاع و صلح طلب بود که تعامل با جامعه جهانی و دشمن شناسی از خصوصیات بارز وی است.

حجت الاسلام شهریاری افزود: هاشمی سیاستمداری برجسته، منادی وحدت و تقریب مذاهب بود و داشتن هوش بالای سیاسی، قدرت تفکر و برنامه ریزی منحصر به فرد و همچنین رهرویی صادق و مشاوری امین برای رهبر معظم انقلاب، از دیگر خصوصیات بارز وی بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان:
 آینده نگری و ژرف اندیشی آیت الله هاشمی در تاسیس دانشگاه آزاد

در حاشیه این مراسم  شهرام لک رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در گفتگو با شوشان درباره نقش آیت‌الله هاشمی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت الله هاشمی شخصیت محدودی زیر چتر سازمان، گروه و تشکیلات خاصی نبود بلکه وی یک شخصیت علمی و سیاسی مورد قبول همه افراد و گروه ها بود و‌ با ژرف اندیشی و آینده نگری برای توسعه علم و برای اینکه همه فرزندان ایران امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کرد.

شهرام لک ادامه داد: هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی را بدون اینکه هزینه‌ای را به دولت‌ها تحمیل کند تاسیس کرد و این دانشگاه با سرمایه اندک شروع به کار کرد و امروز به مدارج بالایی دست یافته و توانسته نه تنها در داخل کشور جوانان را باسواد کند بلکه در خارج از کشور نیز توفیقات زیادی بدست آورد و این همه توفیق مرهون حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مدیریت صحیح ایشان بر این دانشگاه است.













































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار