اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

آرمان: نشست خبری نماینده مردم تهران ورئیس فراکسیون امید روز گذشته در دفتر بنیاد امید ایرانیان برگزار شد. عارف در ابتدای این نشست با بیان اینکه حادثه پلاسکو برای ما روشن‌تر کرد که موضوع مدیریت شهری و نیاز به مدیریت‌های تخصصی اهمیت دارد، گفت: از همه گروه‌هایی که کاندیدا معرفی می‌کنند انتظار داریم به سمت شورای تخصصی برویم. وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت تشکیل شورای راهبردی در جریان اصلاحات پس از فقدان آیت‌ا...‌هاشمی گفت: در این مورد هنوز بحثی نشده است. شورای عالی سیاستگذاری در دوره قبل موفق بود اما هنوز درباره ضرورت این موضوع بحث نشده چراکه جایگاه بحث در همین شوراست. در شورای عالی سیاستگذاری کمیته چهارمی پیش‌بینی کرده‌ایم که جهتگیری‌های جریان اصلاحات را بررسی می‌کند.


البته این کارگروه هنوز تشکیل نشده است. اما جای بحث آنجاست و هر زمان تشکیل و بررسی شود، اعلام می‌کنیم. محمدرضا عارف در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره عبور اصلاح‌طلبان از روحانی گفت: مهم‌ترین راهبرد ما در شورای سیاستگذاری در سال ۹۴این بود که گفتمان اصلاحات در سال ۹۲ را ادامه دهیم و اکنون نیز همان راهبرد را داریم. در جلسه اخیر کارگروهی تشکیل شد تا مواضع ما را اعلام کند اما به طور طبیعی روشن است که از آقای روحانی عبور نخواهیم کرد و سیاست ما حمایت از ایشان بود و همین مسیر را ادامه می‌دهیم. او ادامه داد: اصلاح‌طلبان پشت فراکسیون امید را خالی نکردند و همه عزیزان در لیست امید در مسیر آنها حرکت کردند. در ارزیابی شورای سیاستگذاری به نقاط ضعفی رسیدیم که در تلاش هستیم آنها را رفع کنیم تا گام سوم را محکم برداریم.

هر کسی تخلفی کند باید با وی برخورد شود

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده حسین فریدون گفت: هر کسی تخلفی کند باید با وی برخورد شود و انقلاب ما با کسی تعارف ندارد. برخورد با فساد جزو اولویت‌های فراکسیون امید است و باید به صورت مساله ملی با آن برخورد کرد.


عارف با بیان این که«آیت‌ا...‌هاشمی ویژگی‌های منحصر به فردی داشت» ادامه داد: از آنجا که ایشان محور انسجام مجمع بودند، جایگزینی ایشان کار آسانی نخواهد بود. در دوره گذشته تقریبا تمامی تصمیمات مجمع اجماعی بود و این درحالی است که دوره فعلی در اسفندماه به اتمام می‌رسد. عارف افزود: در کشور شخصیت‌های برجسته بسیاری داریم که می‌توانند در جایگاه آیت‌ا...‌هاشمی مثمرثمر باشند. وی در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری‌اش‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری و اینکه آیا ازسوی بزرگان اصلاحات منع شده است، گفت: منع شدن جزو ذات اصلاح‌طلبی نیست. حتی الامکان همین مسیر ۹۲ را پیگیری کنیم و از آقای روحانی حمایت کنیم، به شرطی که ایشان در عرصه باشند. عارف با بیان اینکه رفع حصر هم جزو مطالبات جامعه و هم بخشی از شعارهاست، گفت: بر این باوریم که به نفع جامعه است که این مشکلات حل شود و امیدواریم با توجه به مصالح ملی و حفظ آرامش، مشکل رفع حصر مرتفع شود.


وی در پاسخ به سوالی درباره شنیدن زمزمه‌هایی از ورود علی یونسی برای حل اختلافات گفت: از هر فردی برای حل اختلافات، نه تنها در جبهه اصلاحات که در سایر جاهای دیگر استقبال می‌کنیم، ولی ایشان هیچ ماموریتی در شورای عالی سیاستگذاری ندارد. ما کارگروه تعامل داریم که اولویت آن ایجاد همفکری حتی با احزاب رقیب است. عارف ادامه داد: هرچه از عمر مجلس می‌گذرد انسجام فراکسیون امید نیز بیشتر می‌شود، به طوری که ارزیابی از عملکرد ۶ ماهه فراکسیون نشان می‌دهد هر جا فراکسیونی تصمیم گرفته شده، موفق بوده‌ایم.از همه منتقدان، حتی آنهایی که با لحن تند انتقادشان را مطرح می‌کنند، سپاسگزارم و برای این انتقادات ارزش قائلم. اما نباید فراموش کنیم گفتمان اصلاحات گفتمان فردمحور نیست. سوال من این است اگر در مجلس همه چیز به عارف ختم می‌شد آیا همین منتقدان نمی‌گفتند چرا اجازه به افراد دیگر داده نمی‌شود؟ ما در فراکسیون امید همه در شرایط مساوی با توانایی‌های یکسان هستیم. رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری گفت: به عملکرد دولت نمره خوبی می‌دهیم اما حمایت از دولت نیز جزو شعارهای ما بخصوص در انتخابات مجلس بود. ما در انتخابات مجلس نیز با حامیان دولت روندی را داشتیم. چون حامیان دولت صرفا اصلاح‌طلبان نیستند و شامل بخشی از اصولگرایان می‌شوند، لذا آمادگی همکاری با این طیف در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را داریم.


عارف تصریح کرد: آقای‌هاشمی از ابتدای انقلاب چهره فراجناحی بوده که نقش کلیدی در ابعاد مختلف داشته است. ما ایشان را پدر معنوی اصلاحات می‌دانستیم. طبیعتا فقدان ایشان برای جریان ما و کل کشور سخت است. امیدواریم خداوند همچنان به انقلاب ما عنایت داشته باشد.اظهارات بعدی عارف رویکرد اجتماعی داشت که اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی تهران بررسی وضعیت بافت‌های فرسوده بود که قبل از بروز حادثه پلاسکو نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری جلساتی داشتیم و اکنون با این حادثه باید به صورت جدی‌تر بررسی‌های لازم صورت گیرد، زیرا پلاسکو یک هشداری برای همه بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار