اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به حادثه تروریستی حله گفت: این موضوع یک فاجعه‌ای سخت بود و هنوز خبری از پیکر برخی از شهدا نشده و خبری هم نمی‌رسد.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز در همایش توجیهی کارگزاران عتبات عالیات عراق در اهواز اظهارداشت: خداوند متعال دستوری به رسول اکرم دادند که دستوری به همه مومنان و انسان‌هاست و در این دستور آمده باید نعمت‌های خداوند متعال بازگو شوند، خداوند نیز برخی از نعمت‌هایی که  نسبت به حضرت رسول داشتند بیان می‌کنند.

وی افزود: نعمت‌های فردی و اجتماعی از مهمترین نعمت‌هایی است و  به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولی در امور زیارتی کشور هستیم. اگر یک بررسی اجمالی نسبت  به سفرها و اماکن زیارتی در زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشته باشیم متوجه یک تحول عمیق در زمینه سفر به اماکن متبرکه و حج در بعد از انقلاب می‌شویم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با بیان اینکه آنچه که در زمینه سفر حج در قبل از انقلاب داشتیم با زمان حال حاضر قابل مقایسه نیست، گفت: نقش خوزستان در زمینه عتبات عالیات یک نقش مهم و اساسی است البته ما تعصبات استانی را داریم اماسعی کردیم که این تعصب مانع دیدن واقعیت‌ها نشود در واقع خوزستان استانی است که امام فرمود دین خود را به اسلام  ادا کرد.

وی افزود: دو موضوع انقلاب اسلامی را جهانی کرد که موضوع نخست حضور امام در پاریس و موضوع دوم قطع صادرات نفت بود. وقتی که صادرات نفت از کشور ما به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای نفتی دنیا قطع شد سرتاسر دنیا فهمید که در ایران تغییراتی در حال رخ دادن است.خوزستان در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهم و معلومی داشت و در حال حاضر نیز در زمینه سفرهای زیارتی به ویژه در زمینه عتبات عالیات و اربعین نقش مهمی دارد.

آیت‌الله حسن‌زاده عنوان‌کرد: وقتی که اربعین در خوزستان به عنوان یک حرکت عمومی در چندین سال گذشته آغاز شد سال به سال این استان به سرعت خود را ارتقا داد به طوری که مسئولان حج و زیارت هنگام بازدید و استقرار در مرزهای چذابه‌ و شلمچه علی‌رغم همه محدودیت‌ها با رضایت برمی‌گشتند.

وی افزود: سال‌های گذشته آیت‌الله موسوی جزایری شخصا برای ساماندهی اربعین وارد می‌شدند اما ایشان در طول دو سال گذشته گفتند نیازی نیست که  وارد شوم زیرا الحمدالله تمام کارها انجام شده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به حادثه تروریستی حله گفت: حادثه تلخی که امسال برای زائران حسینی رخ داد و برای آن نیازمند تدبیر هستیم انفجار حله و شهید شدن تعدادی از زوار حضرت امام حسین (ع) بود. 

وی خطاب به سرپرست سازمان حج و زیارت کشور عنوان‌کرد: بنده نمی‌خواستم در خطبه‌ها یا تریبون‌ها این موضوع را رسانه‌ای کنیم اما واقعیت وجود دارد به شهدای حله آنچنان که باید توجه می‌شد توجهی صورت نگرفت و تجلیلی که از این شهدای گرامی انجام ‌شد در حد و شان شهدای حله نبود زیرا  این موضوع یک فاجعه‌ای سخت بود و هنوز خبری از پیکر برخی از شهدا نشده  و خبری هم نمی‌رسد.

آیت‌الله حسن‌زاده گفت: مقابله با حوادث  فقط به صورت سلبی امکان ندارد، بنده نمی‌گویم که از موانع قانونی برای برخورد با آزادبرها استفاده نشود اما اگر در ارائه خدمات تنوع داشته باشیم بدون شک مردم از آزادبرها استفاده نمی‌کنند.

وی عنوان‌کرد: تلاش مسئولان در امر اطلاع رسانی برای ثبت‌نام از طریق سامانه سماح بسیار زیاد بود اما متاسفانه تعداد زیادی را از استان‌های مختلف داشتیم که روادید قانونی نداشتند و زمانی که از آن‌ها می‌پرسیدیم چرا آمدید می‌گفتند به عشق امام حسین آمدم در حالی که اینگونه نمی‌شود مگر دستگاه امام حسین (ع) دستگاه بی نظمی است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با بیان اینکه خوزستان بر حسب آمار بیشترین تعداد زائر شرکت کننده در مراسم اربعین را دارد، گفت: خوزستان امتحان خود را در این چند سال در اربعین پس داد و امیدواریم با اطمینانی که مانند سایر استان‌ها به خوزستان دارید با در نظر گرفتن تسهیلات شاهد ارتقا وضعیت کیفی خدمات و خارج شدن آزادبرها  باشیم.

برچسب ها: شهدای حله ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار