اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
جلسه ستاد بحران خوزستان به ریاست استاندار/ شریعتی: تردید در تصمیم گیری سبب تشدید بحران شد/ در شرایط بحرانی نباید مدیری بدون هماهنگی از استان خارج شود/ بحران ها محل بازی های سیاسی نشود/ انتقادات برای بهتر شدن امور است
جلسه ستاد بحران خوزستان به ریاست استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد و طی آن روند بحران اخیر خوزستان مورد...
شوشان: جلسه ستاد بحران خوزستان به ریاست استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد و طی آن روند بحران اخیر خوزستان مورد بررسی قرار گرفت. 

حاشیه نگاری شوشان از این نشست در ذیل می آید:

مدیرکل هواشناسی خوزستان : به موقع اخطاریه دادیم

  در این نشست بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در اطلاع و هشدار در زمینه گرد و غبار به موقع عمل کردیم. روز چهارشنبه اخطاریه صادر نمودیم. سرعت طوفان ۶۰ کیلومتر بود روز جمعه. کانون ریزگردها در چند کیلومتری شهر اهواز بود و سال هاست فریاد می زنیم که باید رسیدگی شود. همین الان هم هشدار می دهیم روز پنجشنبه کانون گرد و خاکی شکل می گیرد و تا جمعه ادامه می یابد. 

مدیرعامل هلال احمر خوزستان :  بايد واقعيت ها را به مردم بگوييم

  در ادامه خدادادی مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: از حوادث بايد تجربياتي كسب كنيم تا در آينده استفاده كنيم. ما بايد واقعيت ها را به مردم بگوييم تا اعتماد مردمي را از دست ندهيم. برخورد متواضعانه نيز براي جلب اعتماد مردمي بسيار تاثير گذار است. در این بین از رفتار حسين زاده معاون سیاسی استانداری در عذرخواهی از مردم تشكر مي كنم. مشکل ژنراتور تصفيه خانه، انتقال برق ، آنتن هاي شبكه هاي ارتباطي از مسائل مهم روز گذشته بود. مهم اين است كه مردم بدانند مسئولين دارند كار مي كنند.

استاندار خوزستان:  بهتر مي توانستيم مديريت كنيم  

 •   در ادامه نشست شریعتی استاندار خوزستان گفت: ما در دو روز گذشته با مشكل اقليمي كه شدت زيادي داشت و ميزان آلودگي به میزان قابل توجهی افزایش داشت روبرو بودیم اما ما بهتر مي توانستيم مديريت كنيم تا مردم در رنج و محنت كمتری به سر مي بردند و مديرانه تر تصميم مي گرفتيم. وقتي بهادري مدیرعامل هواشناسی اطلاعيه را به اخطار تبديل کرد بايد جلسه ستاد بحران تشكيل مي شد و نبايد فقط به ابلاغ اكتفا شود. بايد فرمانداران دعوت مي شدند و صرفا به یک ابلاغ و یا اخطار اکتفا نمی شد.

    در حوزه برق زمانی با مشكل مواجه شديم كه مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز گفته است که ترانس ها از مدار خارج شدند اما مشكل عمده ای نیست ولي جايي كه محل فوق توزيع است مشكل وجود دارد! آيا این مشکل را پيش بيني نكرديد!؟ اگر پیش بینی كرديد نبايد در طول سال شروع به شستشوی شبکه برق نمایید!؟ بارندگي جمعه بود ولي شنبه با قطعي مواجه شديم! نبايد مشكل ٢٠ ساعت بعد پيش بياید. از ٤ بع داز ظهر  جمعه تا ٥ صبح شنبه مشكلي وجود نداشت.

   روز جمعه چند ايستگاه از مدار خارج بود ولي شما ( مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز) به ستاد بحران اعلام نكرديد! چرا جمعه اعلام نكرديد؟ چرا اعلام نكرديد كه تمام امكانات استان بسيج شوند؟ به من مي گويند از زحمات مدیران  تشكر كنم اما چه تشكري؟! معاون بهره برداری برق منطقه ای خوزستان چرا برای یک نشست به تهران رفت؟ آيا قطعي برق استان اهميت كمتري نسبت به جلسه كشوري داشت ؟!

    نبايد اينقدر سردرگم عمل بود. آيا ضرورت ندارد تصفيه خانه های آب از چند مسير برق رساني شود؟ پس چرا این مشکل را منتقل نکردید؟ 

   در مورد ایستگاه های فوق توزیع آیا نباید از قبل آمادگی باشد تا سرویس های دوره ای انجام می گرفت؟ از ۴ بعدازظهر تا ۵ صبح مشکلی نداشتیم اما وقتی ۹ ایستگاه از مدار خارج شد نباید  به ستاد بحران اعلام می شد؟ من هم از نیروهای خودتان به دلیل ارتباطات خودم مطلع شدم. چرا اعلام نکردید تا تمام امکانات استان بسیج  شود ؟ در این باره کم کاری شده و مردم آسیب دیده اند و رنج کشیده اند. 

شریعتی : در تصمیمات نباید با تردید عمل شود

 نباید اینقدر سر در گم عمل می شد. معاون بهره برداری برق منطقه ای استان به چه دلیل در همان روز بحران به جلسه توانیر در تهران رفت؟ مگر چه جلسه ای در تهران بوده که مهم تر از قطعی برق اهواز باشد؟ ما در تعطیلی مدارس اشتباه عمل کردیم و نباید با تردید برخورد می کردیم و این نقص بر ما وارد است. آخر اداره بدون آب و برق قرار است چه کاری انجام دهد؟ و چرا باید در تعطیلی مدارس اینطور ضعیف کرد و باعث دردسر مردم شد؟

 •  اگر این قطعی همزمان آب و برق در تابستان شکل می گرفت می خواستیم چه کنیم؟ اینها پرسش ها و توقعات مردم است. نمی توانیم سمت ها را اشغال کنیم و اینگونه عمل کنیم. ما متولی کارسازی و خدمات ۵ میلیون نفر جمعیت هستیم که در خیلی جاها جمعیت یک کشور است.

  •   بحران رفع شد اما با رنج همکاران شما و آسیبی که به اعتماد عمومی خورد که به آسانی قابل جبران نیست. این ضربه ای ست که به اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام می خورد لذا از این بابت لازم است تمهیداتی صورت گیرد و جلسات با دستگاه های مهم ادامه یابد ؛ با برق و آب و مخابرات و پدافند غیرعامل و...

 •   ترديد در تصميم گيري سبب وارد شدن استرس و رنج به دانش آموزان شده است وقتي ادارات و آموزش و پرورش برق و آب ندارد چرا باز مدارس تعطیل نمی شود؟ باز هم تاکید می کنم که تصمیمات ما در این بحران دخیل بود و ابراز تاسف می کنم بابت رنجی که برای مردم ایجاد شده و امیدوارم درس عبرتی شود برای آینده .

 •  ما نشان داديم كه مديريت پيشگيرانه نداریم، صبر مي كنيم مسئله اي رخ دهد بعد متوجه مي شویم ! بايد امكانات استان براي اين مسئله بسيج شود و من در حد توان سعي مي كنيم اين مسائل را حل كنيم و ما با بهادري مدیرکل هواشناسی مسئله تبديل رادار هواشناسي را از آنالوگ به دو بعدي در دستور كار داريم .

 معاون بهره برداری برق منطقه ای خوزستان:  زمانی که برای بازدید شبکه رفتیم وضعیت عادی شده بود

   •  قنواتی معاون بهره برداری برق منطقه ای خوزستان نیز در این مراسم گفت: جلسه ما در تهران برای تابستان ۹۶ بود . زمانی که برای بازدید شبکه رفتیم وضعیت عادی شده بود. چهار صبح شنبه با ما تماس گرفتند و گفتند وضعیت خوزستان عادی نیست و ما هر طور بود خود را ساعت ۹ و نیم به خوزستان رساندیم و از ساعت ۶ برای هر پروازی التماس کردیم و در سه ساعتی که حضور نداشتم اتفاقی نیفتاد . شست و شوی شبکه قبل از بحران‌ بکار نمی آید و برنامه pn داریم در تابستان و پیش از شرجی ها. برنامه شست و شو قبل از مرداد و شرجی ست و مابقی بعد از بحران است. این شست و شو چون با آب معمولی انجام می گیرد در صبح است و به شکل دستی و با خارج کردن شبکه از مدار انجام می شود.

در شرایط بحرانی هر مدیری که مي خواهد از استان خارج شود بايد اطلاع دهد 

 •   استاندار خطاب به  معاون بهره برداری برق منطقه ای خوزستان  كه مدعي شد هيچ خطايي متوجه برق نيست گفت؛ اينكه ٩ ايستگاه از مدار خارج شده و شما به تهران رفتيد اين اشكال دارد! ترك استان در آن شرايط خطا بوده است. آيا احتمال نميداديد كه پس از برگشت به حالت عادي دوباره از مدار خارج شود! آقاي قنواتي شما به آقاي هاشمي زاده ( معاون عمرانی ) اطلاع داديد كه مي خواهيد از استان خارج شويد!؟ در شرایط بحرانی هر مدیری که مي خواهد از استان خارج شود بايد اطلاع دهد و در شرايط خارج كنترل هر كاري بايد با مديريت استان هماهنگ شود.


قنبری مجری پدافند غیر عامل شرکت برق منطقه ای  : آمریکاه هم کاری از دستش برنمی آمد!

   قنبری مجری پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این مراسم گفت: با تجهیزات آتش نشانی شبکه های برق را شست و شو دادیم. بالای سر هر آتش نشان ۴۰۰۰ ولت برق بود و با هر کدام یک نفر از نیروهای بهره برداری را اسکورت کردیم. باید منتظر صبح می شدیم تا شست و شو انجام دهیم . در بازرسی پدافند غیرعامل نامه های ما به همه مراکز موجود است. هیچ جای دنیا آلودگی مثل ما را تجربه نکرد و اگر این شرایط در آمریکا که ابرقدرت هم هست اتفاق می افتاد کاری از دستش ساخته نبود!


    به گزارش شوشان ، شریعتی استاندار خطاب به مجری پدافند غیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: فعلا که جای کسی دیگر و کشور دیگری نیستیم !

شریعتی استاندار خوزستان:  ناراحتي من از دير انجام دادن اقدامات صورت گرفته است

   ناراحتي من از دير انجام دادن اقدامات صورت گرفته است. نبايد استان با اين موقعيت غيرقابل پيش بيني مواجه مي شد. شرايط بايد به اطلاع مديريت بحران مي رسيد و مديريت بحران بايد تصميم مي گرفت. در مواجهه با اين پديده هماهنگي لازم صورت نگرفته است. شرایط از اینکه یک دستگاهی و وزارتخانه ای برای استان تصمیم بگیرد متفاوت بوده و هماهنگی لازم و تصمیمات واحد در چنین شرایطی ملاک است.

     در حال حاضر نیز آثار گرد و خاک بر سطح شهر هست . آقای هاشمی زاده معاون عمرانی امکانات حفاری و نفت و شهرداری و ... را بسیج نماید تا آثار از سطح شهر زدوده شود و شهر حالت طبیعی تری بخود بگیرد . اگر نياز به كمك هاي ملي دارد در جلسه دولت شركت مي كنم و اين مسئله را اعلام مي كنم .

  اعلام مي كنم در موارد اينچنيني تمامي مسائل بايد با هماهنگي ستاد بحران باشد و از اين پس دستگاه ها بايد پيش بيني هاي لازم براي بحران ها را داشته باشند و قبل از وقوع حادثه اين مسائل دنبال شود. از حوصله و صبوري مردم تشكر مي كنم و ابراز تاسف مي كنم از ايجاد اين مشكل و از حساسيت اصحاب رسانه نيز تشكر مي كنم که مسائل را سازنده دنبال مي كنند.

•     اين مسائل نبايد محل بازي هاي سياسي قرار بگيرد بلكه بايد به رفع مشكلات كمك شود و نبايد از در تخطئه وارد شد. تخطئه هم موهبت الهي است البته در شرايط بحراني نبايد از هم مچ گيري كنيم و بايد به رفع بحران كمك شود و بايد در مسائلي كه به اعتماد عمومي ضربه مي زند مراقبت كنيم. از اصحاب رسانه و صداوسيما كمال تشكر را دارم.

 •     در شرایط حاد نباید مسایل چالشی ایجاد کرد و با تحمل و بردباری و هماهنگی عمل کرد اما در شرایط عادی باید نقد جدی صورت گیرد. از کلیه پرسنل ذی ربط بویژه برق منطقه ای. توزیع برق. مخابرات و ارتباطات. آموزش و پرورش. استاندراری. بهداشت و درمان ، پرسنل شهرداری اهواز علی الخصوص آتش نشانی و ... کمال تشکر را می کنم. انتقادات برای بهتر شدن امور است و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده را ضعف خود می دانیم .

 


















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment دورد بر دکتر شریعتی ولی برای برف تصفیه خانه کیان آبد فکری کنید
comment
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
comment
0
3
comment جهت اطلاع منزل برخی مدیران تهران است ،و جلسه هم بهانه است
comment
مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment خوب حالا با این همه سر و صدا .....نتیجه؟ [...] پاینده باد این هم مثل دفعات قبل
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
comment
1
0
comment آقای [...]برای استانی با این همه مشکل و موضوع امنیتی و اجتماعی و ... خیلی جوان و [...]و بی تجربه است
[...] کنار بگذارید و مدیر شایسته تری انتخاب کنبن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
comment
0
3
comment آقاي استاندار من با كمال شرمندگي اعلام ميكنم تقصير من بود كه طوفان شن اومد ، تقصير من بود كه از ساعت سه و نيم صبح برق كلانروستاي اهواز قطع و در برخي مناطق تا ساعت هفت عصر ادامه داشت تقصير من بود كه تصفيه خانه هاي آب فقط ار يك شبكه برق ميگيرن و دو عين حال چيزي به نام برق اضطراري قوي هم توهمي بيش نيست و تقصير من بود آقاي رييس ستاد بحران [...]بودن و هنوز سرويس پيامك كلي اختراع نشده بود كه ايشون بخوان تعطيلي رو اطلاع رساني كنن و تقصير من بود كه شركت مخابرات هم قاطي كرده بود خلاصه اينكه من تا الان نگفتم ولي ديگه نميتونم اين باو عذاب وجدان رو تحمل كنم ى ار همينجا اعلام ميكنم كه كليه اين بدبختي ها رو به گردن ميگيرم و آقايان مديران بنده خدا هيچ گناهي در زمينه مديريت ندارند و همش گناه من بود
باتشكر
يك شهروند خاك بر سر عهد دقيانوسي اهوازي كه حتي اگه توي آمريكا هم بود بازم خاك بر سر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار