شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی امین اصنافی فوق تخصص خون و سرطان کودکان و عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شعار هفته ی ملی پویش مبارزه با سرطان با عنوان"سرطان با خود مراقبتی و امید قابل پیشگیری  و درمان است " گفت: امروزه در کلیه جوامع و در تمام سنین مطرح شدن بیماری سرطان، به ویژه در ابتدای تشخیص با موجی از ناامیدی در بیماران همراه است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع در همان ابتدای کار و قبل از بروز عوارض درمان یا پیشرفت بیماری، بیماران و همراهان وی تسلیم شده و این نا امیدی ضمن تاثیر منفی بر روند درمان در بسیاری از موارد سبب تاخیر در درمان و فروپاشی آرامش در خانواده می شود که هرکدام بصورت مستقیم و غیر مستقیم درمان را سخت تر می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز افزود: با پیشرفت های چشمگیر در تشخیص و درمان بیماری های بدخیم، بسیاری از این بیماران در صورت تشخیص و درمان به موقع، نه تنها بهبود می یابند بلکه طول عمر کاملا طبیعی خواهند داشت و این در حالی است که از سوی دیگر با  پیشرفت های علمی توانسته اند با تشخیص علل بسیاری از سرطان ها راه را برای برقراری تدابیر بسیار موثر پیشگیری از بروز چنین بیماری هایی هموار نمایند.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان افزایش سرطان ها در سال های اخیر گفت: اگر چه در حال حاضر در کشور ما آماری در این مورد به صورت دقیق وجود ندارد ولی همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته کنونی، گسترش زندگی صنعتی و دوری از طبیعت و محصولات آن، سبب افزایش بیماری های بدخیم شده است.

وی بیان داشت: هر چه دانش متخصصین و به واسطه آن آگاهی مردم در مورد عوامل ایجادکننده بیماری های بدخیم افزایش یابد نه تنها میزان بروز بیماری با دوری از عوامل خطر کمتر می شود، بلکه در صورت بروز بیماری، با تشخیص در مراحل اولیه موفقیت درمان بسیار افزایش می یابد.

دکتر اصنافی در پایان گفت: امروزه بسیاری از انواع سرطان ها قابل پیشگیری و درمان بوده و اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شده و فورا تحت معالجه قرار گیرد، امکان درمان بیشتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار