شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
گزارش شوشان از مراسم گرامیداشت شهدای پلاسکو در اهواز / آیت الله جزایری: مدیران در تصمیم‌گیری ها از آتش نشانان الگو بگیرند/ آیت الله حسن زاده: اگر فداکاری آتش نشانان پلاسکو نبود شاهد فاجعه انسانی بودیم / استاندار خوزستان: آتش نشانان ایثارگران بی نام و نشان عرصه های سخت هستند/ شهردار اهواز : شهدای حادثه پلاسکو نماد ازخودگذشتگی هستند
مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با حضور آیت الله جزایری، استاندار خوزستان، معاونین استاندار...
شوشان: مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با حضور آیت الله جزایری، استاندار خوزستان، معاونین استاندار، آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، شهردار اهواز، اعضای شورای شهر، مسئولین آتش نشانی و دیگر مسئولین استانی و شهری در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.

آیت الله جزایری در گفتگو با شوشان:

مدیران در تصمیم‌گیری ها از آتش نشانان الگو بگیرند

آیت الله جزایری در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای پلاسکو که در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد ، در گفتگو با شوشان ضمن اشاره به وفاداری و از خودگذشتگی آتش نشانان و جان فشانی در عرصه های خطیر ، گفت: آتش نشانان برای نجات و احیای زندگی دیگران ، از جان خود دریغ نمی کنند و همیشه در تلاش هستند که با گذشتن از جان خود ، جان شهروندان را نجات دهند.

به گزارش شوشان ، نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: جایگاه آتش نشانان قبل و پس از حادثه دلخراش پلاسکو همواره مورد احترام مردم بوده و در این حادثه اخیر نیز که منجر به شهادت تعدادی از آنان شد ، مردم بیش از پیش نگرشی توام با احترام به این قشر فداکار و دلسوز دارند.

آیت الله جزایری با اشاره به اینکه مدیران و مسئولین در مواجهه با عرصه های خطیر و در تصمیم گیری ها باید شجاعتی همچون آتش نشانان از خود نشان دهند ، گفت:  مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در تمامی صحنه‌ها در دفاع از مردم و حریم کشور آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو را الگوی رفتاری خود قرار دهند چرا که این افراد بدون هیچ چشمداشتی پا به عرصه ای پرخطر گذاشتند تا جان هموطنان خود را نجات دهند.

آیت الله حسن زاده:

 اگر فداکاری آتش نشانان پلاسکو نبود شاهد فاجعه انسانی بودیم

آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در این مراسم گفت: آتش نشانانی که در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو جان خود را تقدیم کردند نزد خداوند از ارزشی والا برخوردارند. اگر اقدام به موقع آتش نشانان در مهار آتش و خارج کردن شهروندان از این ساختمان نبود شاهد فاجعه انسانی بزرگی بودیم و هزاران خانواده در غم از دست دادن عزیزان خود عزادار بودند.

حسن زاده افزود: آتش نشانان فداکار و ازجان گذشته ما با روحیه ای بالا دل به آتش زدند تا بتوانند جان انسانی که در ساختمان پلاسکو محبوس شده بود نجات دهند ولی این آتش نشانان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط جهان و حتی کشورهای اروپایی ، از آتش نشانان عزیز ما که جان خود را از دست دادند تجلیل و با خانواده های آنان ابراز همدردی شد افزود: این روحیه ازخود گذشتگی و ایثار در ملت ایران جهانیان را به تعظیم واداشته است.

استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان :

آتش نشانان ایثارگران بی نام و نشان عرصه های سخت هستند

استاندار خوزستان در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای پلاسکو در مسجد ارشاد اهواز ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو، به خبرنگار شوشان گفت: قطعاً قهرمانان اصلی فاجعه ساختمان پلاسکو آتش نشانانی هستند که از خود گذشتگی و فداکاری را در لحظات سخت به مردم ایران آموختند.    

شریعتی افزود: آتش نشانان مردم را از آتش نجات می دهد و خود را به دل آتش می زند تا از جان و مال مردم حفاظت کند . به خاطر همین فداکاری و شجاعت ، زمانی که برای این آتش نشان اتفاق تلخی روی دهد دل های مردم آتش می گیرد چرا که دیگر کسی نیست که این آتش نشانان را از دل آتش خارج کند و نجات دهد. استاندار خوزستان ادامه داد: آتش نشانان ایثارگران بی نام و نشان عرصه های سخت و بحران هستند و اتفاقات تلخی مثل پلاسکو عمق از خودگذشتگی این قشر زحمتکش را بیشتر نمایان می کند.


شهردار اهواز در گفتگو با شوشان :

شهدای حادثه پلاسکو نماد ازخودگذشتگی هستند

شهردار اهواز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای پلاسکو در مسجد ارشاد اهواز در گفتگو با شوشان ، گفت:  جایگاه آتش ‌نشانی و آتش نشانان در جامعه به گونه ای است که به عنوان یک شغل شریف و تاثیرگذار در جامعه مورد توجه نسل جوان قرار گرفته است.

سید خلف موسوی افزود: با وجود مشقت فراوان و زیان آور بودن شغل آتش نشانی ، اما آتش نشانان با عشق و علاقه به شهروندان خدمت می کند و برای نجات جان دیگران هیچ وقت از جان خود در این راه دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به شجاعت و فداکاری شهدای حادثه پلاسکو ، افزود: شهدای حادثه ساختمانی پلاسکو در تهران ، نماد از خودگذشتگی و ایثار هستند و لازم است با تاسی از رفتار شهدای آتش نشان پلاسکو ، حس ایثار ، نوع دوستی و از خودگذشتی را در جامعه تقویت کرد.

شهردار اهواز در پایان گفت: در این مدت تلاش فراوانی برای ارتقاء سطح ایمنی آتش نشانی با افزایش تجهیزات آتش نشانی و سطح آمادگی پرسنل انجام شده است.

رئیس شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان: 

آتش نشانان نیازمند توجه بیشتری هستند

رئیس شورای شهر اهواز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای پلاسکو در مسجد ارشاد اهواز در گفتگو با شوشان ، گفت: عشق ، ایثار و فداکاری شاخصه های اصلی هر آتش نشان است. 

هوشنگ شیرمردی در ادامه با بیان اینکه آتش نشانان در هر جامعه ای فرشته های نجات مردم هستند، عنوان کرد: تنها شغلی که می توان از آن به عنوان فرشتگان نجات مردم یاد کرد ، شغل آتش نشانی است چرا که با همه سختی ها و مرارت ها ، در مواجهه با خطر ، از جان خود می گذرند تا جان های زیادی را نجات دهند. 
رئیس شورای شهر اهواز افزود: شغل آتش نشانی در جامعه از جایگاه شایسته‌ای در بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها برخوردار است که امیدواریم توجه بیشتری به این قشر شود چرا که تاسف خوردن از کمبودها و بی توجهی ها پس از حوادث دردی را درمان نمی کند. 







































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار