اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مدیر عامل پالایشگاه آبادان:
مسئولیت جذب نیروهای فاز 2، بر عهده شرکت ملی مهندسی ساختمان وزارت نفت است و پالایشگاه آبادان هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد

به گزارش ایرنا اسفندیار دائم الذکر روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها و انجمن های مردم نهاد محیط زیستی شهرستان آبادان گفت:در قبال پالایشگاه آبادان، این شهر حیات خود را ادامه می دهد ولی باید به سمت بهبود و کیفیت بخشی تولید بیشتر حرکت کرده و شرایط فرآیندی و زیست محیطی پالایشگاه بهبود یابد.
وی اظهار داشت: این پالایشگاه از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده است، هشت سال جنگ مانع رشد آن شد ولی با تلاش پرسنل و متخصصان نفتی آبادان، این پالایشگاه بعد از جنگ تحمیلی به مدارج عالی رسید.
مدیر عامل پالایشگاه آبادان با اشاره به نقش مهم این پالایشگاه در تولید بنزین گفت: خوشبختانه با برنامه های تدیون شده این پالایشگاه نقش غیر قابل انکاری در تولید بنزین و فرآمده های نفتی کشور دارد و توانسته ایم در تولید بنزین رتبه اول کشور را داشته باشیم.
دائم الذکر با اشاره به پروژه های انجام شده در هشت سال اخیر در پالایشگاه آبادان تصریح کرد:پروژه های خوبی طی پنج سال اخیر به خصوص در فاز 3 پالایشگاه آبادان وجود داشته و پروژه های زیست محیطی، مدار بسته نیز به سرانجام رسید و تا ابتدای سال آینده پروژه فاز 2 نیر وارد مدار خواهد شد.
مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: فاز2 پالایشگاه آبادان در راستای کیفی سازی محصولات و رعایت مسائل زیست محیطی با توجه به قرار گرفتن پالایشگاه آبادان در مرکز شهر اجرا می شود.
وی افزود: در آینده ساخت پروژه فاز چهار را در برنامه داریم و تمامی این پروژه ها در راستای کیفی سازی محصولات و ارتقاء زیست محیطی در نظر گرفته شده است.
دائم الذکر گفت: این پالایشگاه به دلیل اینکه در وسط شهر قرار دارد برای ما بحث زیست محیطی بسیار مهم است تا محیط زیستی پاک برای شهروندان رقم بخورد.
**شرکت ملی مهندسی مسئول جذب نیرو در فاز 2 پالایشگاه آبادان
مدیر عامل پالایشگاه آبادان در خصوص روند جذب ینروی جدید در فاز 2 پالایشگاه آبادان نیز گفت:فاز 2 پالایشگاه در چند مرحله اجرایی می شود و طبق برنامه زمانبندی شده عملیات احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان از نیمه اول سال آینده با مشارکت خارجی آغاز می شود و کار احداث آن با استفاده از شرکت های پیمانکاری در یک فرایند زمانی مشخص آغاز می شود.
دائم الذکر گفت:در فاز اول بحث واحدهای تبخیر را داریم و قصد داریم واحدهای تبخیر قدیمی را از مدار خارج کرده و واحدهای بزرگتر را جاگیزین کنیم.
وی اظهار داشت: در فاز دوم نیز ارتقاء کیفی محصولات و زیست محیطی را داریم و در این واحد نفت کوره کاهش می یابد و به طور حتم این اقدامات سودآوری پالایشگاه آبادان را افزایش خواهد داد.
مدیر عامل پالایشگاه آبادان، شرکت ملی مهندسی ساختمان وزارت نفت را مسئول جذب نیرو برای فاز 2 این پالایشگاه خواند و افزود: پالایشگاه آبادان مسئولیتی در خصوص جذب نیرو برای احداث این فاز ندارد و در بحث آموزش و به کار گیری آنها شرکت ملی مهندسی ساختمان نقش دارد.
دائم الذکر گفت: پالاشگاه آبادان امکاناتی برای بحث آموزش در نظر می گیرد تا آموزش نفرات به راحتی انجام شود.
وی افزود:نیاز هشت هزار نیرو در فاز 2 تقریبی است و از شروع تا پایان کار هشت هزار نیرو به صورت تدریجی جذب می شوند.
دائم الذکر تصریح کرد: برای جذب نیرو در فاز 2 هشت هزار نفر پیش بینی شده است ولی توسط شرکت های پیمانکاری جذب می شوند که مربوط به پالایشگاه آبادان نیستند و شرکت ملی مهندسی ساختمان مسئولیت ساماندهی آنها را بر عهده دارد.
** اقدامات پالایشگاه آبادان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی
مدیر عامل پالایشگاه آبادان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات این شرکت برای حمایت از تولید داخل نیز گفت:در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیش از 90 درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز در پالایشگاه آبادان از شرکت های داخل خریداری می شود و تنها، در موارد خاص برخی از قطعات حساس را از خارج کشور تهیه می کنیم.
******نمونه برداری از هشت نقطه اطراف پالایشگاه آبادان
رئیس اداره محیط زیست آبادان نیز در این نشست گفت:به منظور پایش کیفی هوا به صورت تصادفی در هشت نقطه اطراف پالایشگاه آبادان نمونه برداری و در آزمایشگاه های معتبر سازمان محیط زیست مورد سنجش قرار می گیرد.
سید احمد موسوی آزاد اظهار داشت:در به صفر رساندن میزان آلودگی هوای شهرستان از سوی پالایشگاه آبادان فاصله زیادی داریم و با توجه به قرار گرفتن این پالایشگاه در مرکز شهر، ورود به بحث های زیست محیطی باید مورد توجه مسئولان پالایشگاه قرار گیرد.
رئیس اداره محیط زیست آبادان با اشاره به واحد : کت کراکر' پالایشگاه آبادان نیز گفت:این واحد یکی از آلاینده ترین و قدیمی ترین واحد های زیست محیطی بود که با همت مسئولان پالایشگاه و مراجع قضائی در سال 93 تعطیل شده و تاکنون وارد مدار تولید نشد.
موسوی آزاد گفت: انتظار می رود پالایشگاه آبادان در اجرای طرح های اصلاح فلرهای دودزا بر اساس زمانبندی اعلام شده با اداره محیط زیست همکاری بیشتری کند تا مشکلات زیست محیطی برای شهروندان کمتر شود.
وی افزود:در پالایشگاه آبادان 55 دودکش وجود دارد که در مجموع 34 عدد آنها دودزا است و نیاز به اقدامات بیشتر برای جلوگیری از فرآیندهای زیست محیطی است.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال 1291 هجری شمسی ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
پس از برقراری آتش بس عملیات بازسازی فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز آغاز و فروردین ماه 1368 با حضور مقام معظم رهبری واحد بازسازی شده تقطیر 85 وارد مدار تولید شد.
هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می کند.
شرکت پالایش نفت آبادان با وسعت 495 هکتار و تصفیه بیش از 400 هزار بشکه نفت خام در روز به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور، در راستای سیاستی های جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز 20 ساله مبنی بر توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست اقدام به اجرای پروژه های عظیمی کرده است که هر یک از این پروژه ها علاوه بر اصلاح الگوی مصرف، کاهشر آلایندهای زیست محیطی و بهبود ئضعیت اقتصادی تاثیر به سزایی در میزان تولید فرآورده های نفتی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار