شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: تسهیلات مالی و یارانه‌ای در بخش کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جدی‌تر گرفته شود.

خالد لویمی سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اولویت‌های فرهنگی برای مردم باید تسهیل شوند و تسهیل این اولویت‌ها از طریق تقویت بعد یارانه‌ای برای خرید کتاب و تقویت بخش نویسندگان در انتشار کتابشان باشد.

وی افزود: کتاب ها باید با قیمت معقول‌تری به بازار عرضه شوند تا توان خرید شهروندان افزایش یابد. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از لحاظ تنوع غرفه‌ها، تنوع عناوین کتاب و تنوع انتشارات نسبت به سال‌های قبل از مزیت‌های نسبی خوبی برخوردار است و در حوزه برنامه‌های جنبی و کارهایی که به شکل کارگاهی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شد شاهد تغییرات مثبتی نسبت به نمایشگاه های قبلی بودیم.

وی با بیان این که نمایشگاه‌‍‌های کتاب از جذابیت‌های خاص خودشان برخوردار هستند اظهار کرد: رونمایی از کتاب از کارهایی است که مردم در نمایشگاه انجام می‎‌دهند و این اتفاق توسط اقشار مختلف با سطح اطلاعاتی متفاوت شکل می‌گیرد.

***نمایشگاه کتاب فرصتی طلایی برای مطالعه 

لویمی تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب سلیقه‌های مختلف مطالعاتی در کنار هم قرار می گیرند و از کتاب ها دیدن می‌کنند که همین اتفاق فرصتی طلایی محسوب می‌‎شود. 

وی با بیان این که باید بر جذابیت‌های نمایشگاه کتاب سال به سال افزوده شود توضیح داد: سلیقه‌ها و ذائقه‌های مطالعه مردم به مرور و به ویژه با ظهور شبکه‌های اجتماعی تغییر پیدا کرده است برای همین برای طراحی یک نمایشگاه کتاب باید این ظرافت‌ها در نظر گرفته شود. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز ادامه داد: دادن جنبه کارگاهی به نمایشگاه کتاب بسیار مهم و ضروری است به شکلی که مردم نیز در آن مشارکت داشته باشند علاوه بر آن مشارکت نویسندگان استانی، هنرمندان و پژوهشگرانی که به شکلی مورد اقبال طیف‌های مختلف هستند بر جذبه نمایشگاه می‌افزاید. 

برچسب ها: یارانه کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار