اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
امام جمعه موقت اهواز: در مراکز بهداشتی نباید همچون گذشته به مزدوجین گفته شود که فرزند کمتری داشته باشند بلکه باید آنها را به آوردن فرزند بیشتر تشویق کرد

شنبه 16 بهمن ماه 95 مراسم افتتاح همزمان 4 پروژه بهداشتی و درمانی تابعه مرکز بهداشت شرق اهواز شامل مرکز خدمات سلامت شهری شماره یک، آموزشگاه بهورزی، مرکز پیشه وری و مرکز طب کار با حضور آیت الله آیت الله حیدری: مراکز بهداشتی، مرکز ثقل کار خود را در مناطق حاشیه نشین قرار داده اندمحسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جواد کاظم نسب الباجی و دکتر علی ساری نمایندگان مردم شهرهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، سید خلف موسوی شهردار اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشتی دانشگاه و جمعی از کارکنان مرکز بهداشت شرق اهواز  در سالن اجتماعات مرکز برگزار گردید.

آیت الله دکتر محسن حیدری ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و آغاز سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به خدمتگزاران صدیق و پرتلاش گفت: به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) بد نیست بدانیم که حضرت زینب، سومین فرزند از خانواده ولایت و امامت، خانواده امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد که در اذهان عمومی جا افتاده است که حضرت فاطمه زهرا (س) در طول 9 سال زندگی زناشویی تنها 3 فرزند به دنیا
آورده است در حالی که این تعداد 6 فرزند است و پیام آن این است که یکی از محورهای رسالت اصلی حضرت فاطمه زهرا (س) فرزندآوری بود که باید توسط شیعیان به آن اهمیت داده شود.

وی افزود: اگر چه در برهه ای از زمان سیاستی مبنی بر کنترل جمعیت بر دولت و کشور حاکم بود اما اکنون زمانه تغییر کرده است و آن سیاست نیز فسخ شده است.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به پرسنل مراکز بهداشتی گفت: در مراکز بهداشتی نباید همچون گذشته به مزدوجین گفته شود که فرزند کمتری داشته باشند بلکه باید آنها را به آوردن فرزند بیشتر تشویق کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کنترل جمعیت، بحران های زیادی ایجاد کرده است و اگر آن سیاست اشتباه ادامه پیدا می کرد، بحران ها کمر نظام، انقلاب، کشور و مذهب را در ایران می شکستند.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: کارشناسان بر این باور هستند که اگر سیاست اشتباه کنترل جمعیت ادامه پیدا می کرد، طی 30 تا 40 سال آینده ایران دچار یک جامعه پیر می شد و جمعیت کشور از 80 میلیون نفر به حدود 40 میلیون نفر می رسید اما خوشبختانه با تغییر سیاست تا حدودی این خطر رفع شده است تا جایی که طبق آمار ارائه شده در ابتدای سال 95 تعداد کسانی که به مدارس ابتدایی راه پیدا کرده اند نسبت به سال های گذشته حدود بیست هزار نفر افزایش داشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که تلاشگران در مراکز بهداشتی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر ترغیب مردم به فرزند آوری لبیک گفته اند و در این زمینه تلاش زیادی می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی های مراکز بهداشتی مبنی بر اینکه مرکز ثقل کار خود را در مناطق حاشیه نشین قرار داده اند، افزود: اگر چه وظیفه است که به همگان خدمت رسانی شود اما رسیدگی به مناطق حاشیه نشین ضرورت مضاعف و جنبه اورژانسی دارد و باید نسبت به خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین در همه زمینه ها اعم از سلامت، آب، برق، جاده، مدرسه و مسجد بیش از پیش اهتمام ورزید.

امام جمعه موقت اهواز همچنین به موضوع مهم آب اشاره کرد و گفت: بهداشت و سلامت در گرو آب سالم و بهداشتی است که متاسفانه استان خوزستان و بالاخص شهر اهواز در این خصوص دچار مشکلات است و باید در این زمینه همه مسئولین و دست اندرکاران استانی و کشوری تلاش زیادی کنند.

وی بیان داشت: همچنین مسئولین می بایست در زمینه مسائلی مثل جلوگیری از انتقال بی رویه آب از استان خوزستان به دیگر مناطق کشور به بهانه مصارف شرب که متاسفانه دیده می شود جهت فضای سبز و یا دیگر مصارف صنعتی می باشد جدیت لازم را به خرج دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار