شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
پاسخ استاندار سابق خوزستان به چند سوال / مقتدایی: احزاب اصلاح طلب و اصولگرا خدمات شان به خوزستان اندک بوده است
دولت ها تخصص و قابلیتی جز ابعاد دفاعی به دلیل دوران هشت ساله دفاع مقدس در این استان مشاهده نکرده اند



شوشان: مقتدایی استاندار سابق خوزستان که چندی پیش رسما ورود خود را به انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری اعلام کرده بود ، در مورد وضعیت استان و همچین سهم خوزستان در کابینه دولت ها گفته است : نه تنها استان خوزستان بلکه کل استان های مرزی و محروم به ندرت سهمی در کابینه دولت های مختلف داشته اند. همان افراد انگشت شماری هم که از استان های محروم و مرزی طی دوره های مختلف به کابینه ها راه یافته اند فاصله زیادی با مناطق خود گرفته اند و بعضاً افرادی هستند که مدت های مدیدی قبل از تصدی مسئولیت مرکز نشین بوده اند.

 در رابطه با خوزستان نیز ظاهراً دولت ها تخصص و قابلیتی جز ابعاد دفاعی به دلیل دوران هشت ساله دفاع مقدس در این استان مشاهده نکرده اند و توانمندی های کشاورزی، صنعتی، نفت و ... را نادیده گرفته اند بدین ترتیب تنها سهم خوزستان در کابینه دولت های ادوار گذشته وزارت دفاع بوده است.

به گزارش شوشان ، مقتدایی همچنین در رابطه با انتصاب اقلیت های مذهبی به عنوان مدیر موافق گفته است که اقلیت های دینی و مذهبی ساکن در ايران هیچ گونه تفاوتی با مردم کشور ندارند و اگر در جایگاهی باشم که بتوانم از اقلیت های مذهبی استفاده کنم حتماً بر حسب ضرورت این اقدام را انجام خواهم داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه احزاب اصلاح طلب به مردم و بخصوص خوزستان بیشتر خدمت کرده اند یا احزاب اصول گرا؟ ، این گونه پاسخ داده است:  برای پاسخ به این پرسش نخست باید بررسی نمود که احزاب دولت ها را بر سر کار آوردند یا دولت ها احزاب را تشکیل دادند؟! در هر دو حالت چه اصول گرا و چه اصلاح طلب همواره سهم مناطق و استان ها را کمتر در نظر گرفته اند و توجیه آنها این بوده است که اگر در سطح ملی پروژه ای اجرا شود خود به خود منطقه نیز برخوردار خواهد شد در حالی که تشخیص و تعیین معیارهای بهره برداری اصولی نیست! به طور کلی در دوران مختلف سبد سهم مردم از پروژه های ملی که در استان اجرا شد ناچیز بوده است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment خیلی مردی مهندس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار