اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
شوشان: نشست ستاد مدیریت خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان در حال برگزاری است. 

فلاحتي معاون وزير : شرايط ما را درك كنيد. همكاران ما به صورت شبانه روزي در حال ارائه خدمات هستند. بايد تمامي دستگاه ها مجهز به ژنراتور شوند تا ما شرمنده مردم نشويم. به محض اين اتفاق مابه سمت اهواز حركت كرديم و تا فردا مي مانيم.

حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی پست های برق نیاز داریم. خرید برق برای وزارت نیرو حدود ۱۱۰ تومان هزینه دارد و حدود ۱۷ تومان به مردم خوزستان می فروشیم که ماوتفاوت آن از منابع دیگر تامین می شود. 

يوسفي نماینده اهواز : مردم در حوزه آب و برق مطالبه دارند و يكي از دلايل ريزگردها موضوع انتقال آب است. براي قطعي برق سه دليل داريم؛ افزايش رطوبت، گرد و غبار و ولتاژ بالای برق . وقتي رطوبت زياد شود با كاهش ولتاژ مي توان از آسیب به شبکه های برق جلوگيري كرد و اگر كنترل مي شد شاهد اين شرايط نبوديم. 

* به گزارش شوشان ، متاسفانه پيش بيني درستي از شرايط اضطراري نداريم. شايد يكي از سياسي ترين وزارتخانه ها وزارت نيرو است. خيلي از اوقات پيگيري هاي ما در اين وزارتخانه منجر به نتيجه نمي شود و علاوه بر بحث برق بايد موضوع آب هم بررسي شود. امروز علاوه بر بحث هاي ظاهري عوارض جانبي زيادي براي مردم استان ايجاد كرده است. مريض هايي بودند كه در خانه حبس شدند و نمي توانستند تماسي برقرار كنند.

* موظف هستيم جوابگوي مردم و فشارهاي مردمي باشيم. ما به عنوان نماينده مردم بايد بحث برق كه يك موضوع امنيتي است را بررسي كنيم و هر ١٨ نماينده خوزستان از فردا به جد اين مسئله را از طريق مجاري قانوني در مجلس و با طرح سوال پيگيري می کنند...

استاندار خوزستان:  استان خوزستان داراي هوايي نامناسبی است و گرد و خاک بر سر و روی مردم می نشیند و شهروندان این موارد را تحمل مي كنند. وقتي يك وسيله شيشه اي در شبکه برق تحمل اين خاك را ندارد پس ببينيد كه ريه مردم چه تحملي دارند ! گله مندي مردم به خاطر نظام بسيار كم بوده و در ٢٢ بهمن گسترده و باشکوه به ميدان آمدند.

* انتظار ما بر اين است كه مشكلات خوزستان حل شود و از امكانات و منابعی كه استان دارد براي خودش استفاده شود. در حال حاضر همه امور به برق وصل هستند . برق يك سيستم زيرساختي  است كه حوزه درمان ، اينترنت و...را در بر مي گيرد و بسيار هزينه بر است.

* خوزستان خدمات زيادي را به كشور ارائه مي دهد و انتظار است در اينجا كه احتمال آسيب پذيري است با سرعت بيشتري عمل شود. در تابستان شرجي و خاك هم داريم با اين تحليل كه خوزستان بزرگ است و هزينه تاسيسات برقي بالاست نمي توان كه اين مسائل حفاظتي و ايمني را براي خوزستان در نظر نگرفت. 


* بالدي مدیرکل مدیریت بحران استانداری در نشست ستاد مدیریت بحران گفت: در اين جلسه متوجه نشدم نتيجه چه شد؟! بالاخره ما بايد پاسخ مردم را چگونه بدهيم الان به مردم چه جوابي بايد بدهيم!؟ هاشمي زاده معاون استاندار خطاب به بالدي گفت: وظيفه ما پاسخگويي نيست وزارت نيرو بايد جواب بدهد! 

بهادري مدیرکل هواشناسي: طغيان رودخانه در حوزه مارون، اميديه، ايذه ، باغملك بويژه بهبهان و هنديجان مي تواند در روزهاي آينده حادثه خيز باشد. از چهارشنبه سامانه بارشي ديگري فعال مي شود . موج دوم از روز چهارشنبه تا شنبه ادامه دارد. اهواز بارش هايي ١٨ ميليمتري خواهد داشت و از يكشنبه شب تا اواخر دوشنبه براي اهواز ١٨ ميليمتر بارش پيش بيني شده است.


ارزاني فرماندار اهواز: چند هفته است ما مورد انتقاد مردم قرار میگیریم و بهتر بود وزیر نیرو در جلسه حاضر می شد و به سوالات پاسخ می داد.آقاياني كه از وزارت آمدند بايد جواب مردم را بدهند. ما مرتب داريم گلایه ها را تحمل مي كنيم. كساني كه بايد ژنراتور براي مردم فراهم كنند وزارت نیرو است نه ما ! از این وضعیت گلایه داریم.
 
  
بالدي مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان: به همه دستگاه ها اخطاریه دادیم و بارندگي ها را اعلام كرديم .  اخطاريه ای هم براي پيش بيني سيلاب داريم و نياز داريم همه فرمانداران در حالت آماده باش باشند.

هاشمي زاده معاون استاندار: دعوت فرمانداران توسط شريعتي استاندار براي آماده باش مدیران و فرمانداران بود و دستگاه هاي معين هم آماده بايد باشند.

بالدي مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان: سوالي كه داريم اين است كه در حوزه سدها مشكل ذخيره آب نبايد داشته باشيم و مشكل ديگر ، مناطق عشايري در مسير سيلاب است كه بايد اطلاع رساني لازم به آنها صورت بگيرد. بايد گزارش هاي لازم و بموقع به ستاد بحران برسد. اگر بارندگي رخ  بدهد و گر دو غبار از خارج كشور بيايد آيا براي شبكه هاي برق مشكل رخ مي دهد؟ اينها بايد روشن شود.

  


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار