شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۵

مديركل بيمه سلامت خوزستان با بيان اين‌كه 2 ميليون و 222 هزار نفر در استان بيمه‌شده اين اداره هستند، گفت: يك هزار و 28 موسسه غيرمستقل و 1880 موسسه مستقل در حال حاضر طرف قرارداد بيمه سلامت هستند و تلاش مي‌شود تعامل مناسبي با اين موسسات برقرار شود.

دكتر احسان‌الله منفردنياكي اظهار كرد: برابر بند ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره‌هاي آن، با تجميع بخش‌هاي بيمه درماني كليه صندوق‌هاي بيمه‌اي موضوع ماده 5 قانون بيمه خدمات درماني كشور سازماني بنام سازمان بيمه سلامت تشكيل گرديده كه از تاريخ اول مهرماه 91 رسما فعاليت خود را با اهداف تعيين شده آغاز نموده است.

وي افزود: به دليل وجود حدود 17 شركت بيمه‌گر در كشور، گاهي موازي كاري‌هايي مشاهده مي‌شد كه اين موازي كاري‌ها، هم‌پوشاني‌هايي نيز با هم داشتند؛ در كشور افرادي بودند كه هيچ بيمه‌اي نداشته و عده‌اي نيز تحت نظر چندين نوع بيمه بودند كه با تجميع بيمه‌ها در سازمان سلامت، اين معضلات حل خواهد شد.

منفردنياكي درباره هدف سازمان بيمه سلامت، تصريح كرد: يكي از اين اهداف، تحت پوشش بيمه قرار گرفتن همه مردم بوده و هدف بعدي نيز توسعه و گسترش خدمات بيمه سلامت است كه يكي از موضوعات آن طرح پزشك خانواده است.

وي با بيان اين كه سازمان بيمه سلامت افزايش بهره‌وري در اين حوزه را دنبال مي‌كند، گفت: اين سازمان همچنين، افزايش سهم بيمه سلامت از منابع عمومي بخش سلامت و كاهش سهم مردم از هزينه‌هاي سلامت را پي مي‌گيرد. تا كنون حدود 55 درصد هزينه‌هاي سلامت از جيب مردم پرداخت مي‌شده است كه هدف است كه اين ميزان تا 30 درصد كاهش يابد.

مديركل بيمه سلامت خوزستان عنوان كرد: در ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و اساسنامه سازمان، ظرف مدت يك سال بايد مراحل مختلف تجميع بيمه‌ها انجام شده و بيمه‌ها با هم فعاليت كنند كه به اين منظور با تشكيل كارگروه‌هاي مختلف در سطح كشور، با تمامي سازمان‌ها و صندوق‌هاي بيمه‌اي مذاكره شده و نتايج خوبي به دست آمده است.

وي درباره نحوه اجراي طرح پزشك خانواده نيز توضيح داد: ابتدا بايد زيرساخت‌هاي مناسب طرح پزشك خانواده آماده شود؛ از جمله آماده ‌سازي بستر IT، تشكيل پزونده الكترونيكي سلامت پزشكان و ثبت‌نام پزشكان در سامانه، انتخاب پزشك خانواده توسط مردم.

منفردنياكي اظهار كرد: در حال حاضر بدهي‌هاي بيمه‌ها به كليه موسسات بخش دولتي و خصوصي و مراكز دانشگاهي پرداخت شده است، بدهي ها در بخش پزشك خانواده روستايي نيز تا پايان آبان ماه به صورت علي‌الحساب پرداخت شده است.

وي با تصريح اين‌كه ادارات طرف قرارداد نيز بايد سهم حق بيمه خود را به اين اداره پرداخت كنند، افزود: به اين ترتيب تلاش شده پرداخت‌ها به روز رساني و تعامل مناسبي با ادارات طرف قرارداد برقرار شود.

مديركل بيمه سلامت خوزستان گفت: در گذشته تعاملات كمتر بود و پرداخت‌ها به موقع انجام نمي‌شد ولي در حال حاضر با پيگيري‌هاي به عمل آمده، وصول درآمدها نيز رشد داشته است.

وي گفت: برخي موسسات ادعا مي‌كنند كه مطالبات خود را به موقع دريافت ننموده‌اند، اين در حالي است كه پس از بررسي‌ها مشاهده شده كه اين موسسات اسناد خود را به موقع و برابر تفاهم‌نامه تحويل نداده‌اند؛ لذا از موسسات طرف قرارداد انتظار داريم در اين امر حداكثر هماهنگي را داشته باشند تا در پرداخت‌ها نيز تسريع به عمل آيد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار