اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

چهارمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سه شنبه ٢٦ بهمن ماه ١٣٩٥ با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر اعضای شورای دانشگاه در محل سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد.

 

دکتر ایدنی در این جلسه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور لستان، گفت: تمایل برای تبادل دانشجو و تبادل اطلاعات در حوزه های پژوهشی و آموزشی وجود دارد که این فرصت خوبی برای تبادلات آموزشی و پژوهشی به خصوص در موارد آزمایشگاهی و تحقیقاتی ایجاد میکند، بدین ترتیب می توان پروژه های مشترکی را تعریف و اجرا کرد.

 

وی با اشاره به انجام یک هزار و 800 پیوند کبد در این کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه لهستان کشور پیشرفته و توسعه نیافته است، می توان گفت در برخی حوزه ها فاصله بین ما و کشور لهستان وجود دارد ولی در حال حاضر بستری فراهم شده است تا مشکلات و نقاط ضعف با تبادل همکاری ها مرتفع گردد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: در این خصوص باید ساختار و دیدگاهی کلی در رابطه با خواسته های ما وجود داشته باشد تا تفاهم نامه موجود منجر به عقد قراردادهایی مفید شود.

 

وی تبادل تکنولوژی را از دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای استخراج فرآورده های پلاسمایی نیاز به اعزام نمونه ها به کشور لمان است که یکی از موضوعات مورد بحث در سفر به این کشور راه اندازی خط تولید برای فرآورده های پلاسمایی در استان خوزستان بود، البته این همکاریها به صورت دو جانبه و مشترک می باشد.

 

ایدنی گفت: در زمینه توسعه اقتصادی استان نیز فرصت های خوبی مطرح شد که در صورت تصمیم گیری اصولی و منطقی می توان در حوزه های پتروشیمی و گاز ارتباطات خوبی برقرار کرد و سبب تولید ثروت در استان شد.

 

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور مشکلات بهداشتی و درمانی کشور لهستان را که به خوبی مرتفع گردیده است را مشابه مشکلات موجود در کشور دانست و بیان داشت: در حال حاضر خدمات در کشور لهستان به صورت خرید راهبردی خدمت ارائه می شود، بدین صورت که برای مراکز درمانی بودجه سلامت در نظر گرفته می شود و مرکز درمانی مربوطه بر اساس نیروی انسانی و ظرفیت های موجود، موظف به ارائه خدمات درمانی هستند.

 

وی بستر ایجاد شده مطابق تفاهم نامه گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی، آموزش، تحقیقات و علوم پزشکی را بسیار ارزشمند دانست و اذعان کرد: در صورتی تفاهم نامه موجود منجر به عقد قراردادهایی دراین زمینه میگردد که معاونت های توسعه آموزش و توسعه پژوهش و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درک درستی در خصوص وضعیت موجود و خواسته ها داشته باشند و بسترهای فراهم شده را محقق کنند.

 

ایدنی در ادامه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را تشریح کرد و گفت: علیرغم وجود چالش های بسیاری در خصوص تأمین منابع مالی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور به دلیل عدم انجام تعهد سازمان های بیمه گر و بدهی 634 میلیارد تومانی این سازمان ها به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، توانستیم با تأمین مالی از سایر منابع، همچنان خدمات درمانی را به مردم استان ارائه دهیم.

 

وی گفت: مقرر شده است که 2 هزار میلیارد به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور داده شود که متأسفانه 1000 میلیارد تومان آن به صورت اوراق مشارکت با 16 درصد سود و سررسید 4 ساله می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت توسعه نیروی انسانی در واحدهای تابعه دانشگاه بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 17 هزار و 500 پرسنل دارد که درآمد قریب به 9 هزار و 5000 نفر از این پرسنل از طریق درآمدهای اختصاصی تأمین می گردد، این در حالی است که بیش از یک سال است که هزینه های درمانی دریافت شده از مردم 3 و 6 درصد می باشد در صورتی که پول دارو، ملزومات، پزشک و کادر درمانی باید از طریق دانشگاه تأمین شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به اینکه چالش مالی مهم ترین مشکل پیش رو می باشد، بیان نمود: در صورتی که مطالبات مالی موجود سریعتر دریافت گردد، علاوه بر پرداخت بدهی ها، وضعیت مالی دانشگاه خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار