اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
دکتر حبیب حی بر از راه اندازی 2 دستگاه اکوکاردیوگرافی(اکوی قلب) فوق پیشرفته و یک دستگاه تست ورزش جدید به تجهیزات در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد

دکتر حبیب حی بر از راه اندازی 2 دستگاه اکوکاردیوگرافی(اکوی قلب) فوق پیشرفته و یک دستگاه تست ورزش جدید به تجهیزات در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تجهیزات جدید، 6 دستگاه اکو در بخش های اورژانس، اتاق عمل جنرال، بخش اکو و CCU2 و 2 دستگاه تست ورزش در بیمارستان گلستان اهواز فعال است.


وی افزود: اکوکاردیوگرافی یا پژواک نگاری قلب، یک روش غیر تهاجمی گسترده تشخیصی قلب است که در آن با استفاده از امواج صوتی، تصویر اجزاء قلب، بدون استفاده از پرتوها و اشعه های مضر، با کیفیت خوب بدست می آید که در اکوی داپلر، جهت و سرعت جریان خون نیز قابل اندازه گیری است.


حی بر ادامه داد: خدمات مهم تشخیصی شامل آزمون های اکوی قفسه صدری، استرس اکو، داپلر بافت نرم، اکوی جنین و اکوی مری هم اکنون در واحد اکوکاردیوگرافی بیمارستان گلستان قابل ارائه است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در مرکز قلب بیمارستان گلستان با حضور پرستاران با تجربه قلب و بهره از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز (سه نفر فوق تخصص بیماری های قلب و عروق کودکان و 6 نفر فوق تخصص قلب بزرگسالان) آزمون های اکوی قلب انجام می شود.


وی گفت: بیمارستان گلستان اهواز، بزرگترین و مجهز ترین مرکز قلب خوزستان را دارد که بخش های مهم درمانی و تشخیصی قلب برای اولین بار در خوزستان در این مرکز افتتاح شده اند و جراحی قلب نیز در خوزستان از این مرکز آغاز شد.


حی بر اظهار کرد: هم اکنون بخش های بستری اورژانس قلب، دو بخش مراقب های ویژه قلب (سی.سی.یو)، آنژیوگرافی، جراحی قلب، مراقب های ویژه جراحی قلب و اتاق های عمل آنژیوگرافی، اتاق عمل جراحی قلب، بخش های تشخیصی رادیولوژی، هولترمونیتورینگ (یک روش ساده و بی خطر در ثبت نوار قلب برای مدت 48-24 ساعت است)، سی.تی.آنژیوگرافی، پزشکی هسته ای قلب و درمانگاه های قلب با تعرفه دولتی در بیمارستان گلستان اهواز فعالیت می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار