اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
الباجی نماینده اهواز : برخی مدیران خوزستان برای حفظ صندلی خود آمار دروغ می دهند/ باید به مسئولین فرصت داده شود/ اگر به انتصابات ورود کنیم می گویند دخالت می کنید !
در بحران اخیر خوزستان که تقریبا از نهم بهمن ماه شروع شد ، ضعف عملکرد وزارت نیرو به خوبی مشهود بود
  
نشست بررسی بحران زیست محیطی خوزستان و راهکارهای برون رفت از آن ، در تحریریه پایگاه خبری شوشان با حضور فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان ، جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز ، گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان ، دکتر مهدی قمیشی مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست ، دکتر جعفری استاد دانشکده کشاورزی ملاثانی ، دکتر مهران افخمی فعال و صاحب نظر محیط زیست ، سید صدرالدین مرتضوی دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، سید رضا طباطبایی عضو جمعیت توسعه سیاسی استان و همچنین با حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه برگزار شد.  

در گزارش کامل شوشان با عنوان همگرایی و نگاه فراجناحی برای عبور از بحران ، متن کامل این گزارش آمده و در ذیل نیز سخنان هر یک از مدعوین به صورت مجزا منتشر می شود:
 
الباجی نماینده اهواز ، با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو گفت: در رابطه با موضوع آب که مبحث اصلی مقابله با ریزگردهاست بعید به نظر می رسد که وزیر نیرو به قول و وعده های خود عمل کند. وزیر نیرو تاکنون نشان داده که به هر آنچه درباره خوزستان می گوید عمل نمی کند. 

وی با اشاره به نامه محرمانه اخیر هیات دولت برای انتقال آب ، گفت: نمایندگان خوزستان از زمان نامه محرمانه هیات دولت برای انتقال آب ، به صورت جدی پای کار آمدند و در مجلس و در زمان حضور رییس جمهور برای ارائه بودجه ، واکنش نشان دادند. در ادامه نیز جلسات متعددی با مسئولین ارشد کشور برگزار شد و گفته شد که چرا دولت باید برای انتقال آب نامه محرمانه بدهد؟! 

نماینده اهواز گفت: این نامه محرمانه ، مظلومیتی بر مظلومیت خوزستان به نمایش گذاشت. حرف اصلی ما در زمینه انتقال آب این است که باید بررسی شود که اصفهان به چه میزان آب شرب نیاز دارد و در حال حاضر چه مقدار آب منتقل می شود. 

نماینده اهواز افزود: در بحران اخیر خوزستان که تقریبا از نهم بهمن ماه شروع شد ، ضعف عملکرد وزارت نیرو به خوبی مشهود بود.  نمایندگان برخلاف دوره های گذشته با یک انسجام کامل ورود کردند و به دو وزیر نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین سازمان محیط زیست تذکر جدی دادند. در ادامه نیز در مجلس و در کمیسیون های تخصصی جلسات مختلفی با مسئولین ارشد برگزار شد. آمدن چند وزیر به خوزستان در نتیجه فشار نمایندگان برای رفع سریع بحران در خوزستان بود. 

الباجی نماینده اهواز علت اصلی بحران اخیرا ضعف وزارت نیرو و اجحاف وزیر نیرو در حق خوزستان دانست و گفت: وزیر نیرو هیچ وقت با مردم خوزستان صادق نبود و اگر فشار مردم ، مسئولین و نمایندگان نبود در شرایط بحرانی به استان  نمی آمد. به عنوان نماینده مردم می گویم که چهار با با وزیر نشست داشتیم اما وزیر نیرو اقبال جدی برای رفع مشکلات خوزستان ندیدیم. 

برخی مدیران خوزستان برای حفظ صندلی خود آمار دروغ می دهند
 
الباجی نماینده اهواز با اشاره به ضعف برخی مدیران اجرایی خوزستان گفت: پس از بحران ، ماشین های متعددی برای شستن مقرهای برق از استان های دیگر به خوزستان فرستاده شدند. آیا استان هایی که چنین ماشین های شوینده ای دارند نور چشمی هستند؟! آیا مدیریت ضعیف برخی دستگاه های خوزستان نمی توانست پیش از بحران درخواست امکانات نماید؟ 

الباجی افزود: متاسفانه برخی مدیران خوزستان برای حفظ پست و صندلی خود ، یا آمار دروغ می دهند و یا از کمبودها سخن نمی گویند.  ما هم معتقدیم که در این شرایط بحرانی باید مدیریت محلی را همراهی و حمایت کرد اما آیا وقتی یک مدیر ناکارآمد است باید حمایت شود؟! این بحران نتیجه عملکرد ضعیف برخی مدیران خوزستان است.

باید به مسئولین فرصت داده شود

الباجی نماینده اهواز نیز با تاکید بار ضرورت حفظ آرامش در استان ، گفت: صدای مردم خوزستان به پایتخت رسیده است بنابراین باید به مسئولین فرصت داده شود تا اقدامات عملی در جهت رفع معضلات استان انجام دهند.  

اگر به انتصابات ورود کنیم می گویند دخالت می کنید !

الباجی نماینده اهواز در بخش دیگری از این مباحث با اشاره به مدیران ضعیف و ناکارامد ، گفت: نمایندگان اگر در انتصابات ورود کنند می گویند چرا دخالت می کنید و قانون به شما اجازه دخالت نمی دهد! اگر هم ساکت شویم یکسری انتصابات ضعیف صورت می گیرد و حق مردم ضایع می شود. اگر حرفی نزنیم به مردم خیانت کرده ایم. 

وی افزود : بهتر این است که قبل از هر انتصابی نظر مشورتی نمایندگان نیز گرفته شود.
 
 
 

 
برچسب ها: بحران ، خوزستان ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار