اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
فروغی نیا سردبیر صبح کارون:
این بحران را می توان یک فرصت نیز به شمار آورد چرا که صدای واحد و رسایی بدون هیچ گرایش و جناح بندی از خوزستان به مرکز منتقل شد.
  
نشست بررسی بحران زیست محیطی خوزستان و راهکارهای برون رفت از آن ، در تحریریه پایگاه خبری شوشان با حضور فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان ، جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز ، گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان ، دکتر مهدی قمیشی مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست ، دکتر جعفری استاد دانشکده کشاورزی ملاثانی ، دکتر مهران افخمی فعال و صاحب نظر محیط زیست ، سید صدرالدین مرتضوی دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، سید رضا طباطبایی عضو جمعیت توسعه سیاسی استان و همچنین با حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه برگزار شد.  

در گزارش کامل شوشان با عنوان همگرایی و نگاه فراجناحی برای عبور از بحران ، متن کامل این گزارش آمده و در ذیل نیز سخنان هر یک از مدعوین به صورت مجزا منتشر می شود:
 
  فروغی نیا سردبیر روزنامه صبح کارون با انتقاد از سیاست های وزارت نیرو برای انتقال آب برای مصارف صنعتی ، گفت: در استان یزد و در فاصله 35 کیلومتری اردکان ، فولاد ارفع احداث شده است که 250 کیلومتر خط انتقال آب برای آبرسانی به این تاسیسات فولادی کشیده شده است. در کجای دنیا یک صنعت آب بر در دل کویر تاسیس می شود؟!

فروغی نیا با اشاره به بحران اخیر خوزستان ، گفت: این فاجعه ای که اخیرا اتفاق افتاد هم تهدید است و هم فرصت. تهدید از این بابت که شاهد موجب مهاجرت از استان هستیم و در حال حاضر خوزستان سومین استان مهاجرفرست کشور است.  

وی به فرصت های ایجاد شده نیز اشاره کرد و گفت: این بحران را می توان یک فرصت نیز به شمار آورد چرا که صدای واحد و رسایی بدون هیچ گرایش و جناح بندی از خوزستان به مرکز منتقل شد.  
سردبیر روزنامه صبح کارون با انتقاد از سیاست وزارت نفت در بحران اخیر ، گفت: وزیر نفت مصاحبه می کند و می گوید که در بی برقی خوزستان 800 هزار بشکه کاهش تولید نفت داشتیم ! بنابراین بحران خوزستان هم برای نفت تبدیل به یک تهدید شده است. اما نکته اصلی آنجاست که همین وزارت نفت با سیاست های اشتباه از جمله خشکاندن تالاب هورالعظیم برای استخراج نفت ، سبب ایجاد کانون های بحرانی ریزگرد در استان شده است. 

فروغی نیا با انتقاد از تضعیف مسئولین استان از سوی عده ای در بحران اخیر ، گفت: نباید با سر دادن شعار علیه مسئولین استان ، سبب تضعیف شان شد. مسئولین خوزستان با مردم هستند و برای احقاق حق خوزستان همه تلاش خود را کرده اند . مشکل اصلی در جای دیگر است. متاسفانه صدای خوزستان در پایتخت رسا نیست. مشکل اصلی وزارتخانه و وزیرانی هستند که نگاهی به استان ندارند. 

وی با اشاره به ضرورت حمایت از مسئولین استان در بحران اخیر ، گفت: باید به جای سر دادن شعارهایی که سبب تضعیف مسئولین محلی می شود و به جای اینکه انرژی خود را صرف دفع همدیگر در استان نماییم ، باید صدای خود را به صورت واحد و یکدست به پایتخت منتقل کنیم. مشکل از درون استان نیست. البته طبیعی است که نیاز است مدیران لایقی در دستگاه های اجرایی خوزستان منصوب شوند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار