اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
مراسم افتتاح همزمان ٦٥٧ واحد ارائه خدمات بهداشتی روستایی در ٤٨ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد
مراسم افتتاح همزمان ٦٥٧ واحد ارائه خدمات بهداشتی روستایی در ٤٨ دانشگاه علوم پزشکی و ٢٨ استان کشور با دستور وزیر بهداشت از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر جعفر صادق تبریزی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار، دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی و بخشدار معتمدین غیزانیه در مرکز خدمات جامع سلامت جدیدالتاسیس روستای غیزانیه در 35 کیلومتری اهواز برگزار شد.

دکتر سلمان‌زاده در این مراسم با اشاره به اینکه با افتتاح خانه‌های بهداشت از سال 62 اتفاقات بسیار خوبی در بحث بهداشت به خصوص در روستاهای کشور رخ داد، گفت: در گذشته بیماری‌های عفونی و واگیر از جمله فلج اطفال و مالاریا موجب مرگ و میر مردم می‌شد که این بیماری‌ها با تشکیل خانه‌های بهداشت ریشه کن شدند.

سلمان‌زاده عنوان کرد: پس از گذشت 30 سال از زمان ساخت خانه‌های بهداشت، بسیاری از آنها فرسوده شده و مراقبت‌های اولیه بهداشت در شرایطی ارائه می‌شد که در شان مردم نبود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بحث بهسازی مراکز و راه‌اندازی مراکز جدید بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  ادامه داد: دولت تدبیر و امید پس از مساله امنیت، بحث سلامت را اولویت دوم خود قرار داد و در این زمینه، اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو بخش درمان و بهداشت را در سراسر کشور عملیاتی نمود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که 80 درصد بیماری‌های غیرواگیر قابل پیشگیری هستند، گفت: اقدامات انجام شده برای پیشگیری‌ از بیماری ها، خدمات ارزشمندی است که در بسته‌های جدید سلامت و بهداشت به مردم ارائه می‌شود همانگونه که ارائه خدمات اولیه سلامت به مردم چند اولویت دارد که یکی از آنها اولویت داشتن پیشگیری نسبت به درمان است.

وی در پایان اظهار داشت: دفع سنتی زباله‌ها، مساله ریزگردها، آلودگی هوا و کیفیت آب آشامیدنی در سلامت مردم تاثیر بسزایی دارند که برای توسعه همه‌جانبه حوزه سلامت باید همه دستگاه‌های اجرائی مختلف پای کار بیایند زیرا وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند از پس این کار بزرگ که بخش اعظم آن فرابخشی است برآید.

در ادامهاسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز با نثار درود به روح پرفتوح امام راحل (ره)، شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عرض خیر مقدم به قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان داشت: باعث افتخار من است که برای بار سوم میهمان مردم شریف غیزانیه هستم و در مراسم راه اندازی این واحد بهداشتی حضور دارم.

وی بیان داشت: به یاد دارم در پایان سال 93 که همراه با مهندس شریفی رئیس مرکز بهداشت وقت شرق اهواز دیداری با مردم غیزانیه داشتیم، مردم این روستا خواسته های بسیار زیادی را در حوزه سلامت داشتند که بیشترین و مهمترین مطالبات آنان در حوزه سلامت بود که با توجه به دوری مسافت این روستا با شهر این امر لازم و ضروری بود.

ارزانی بیرگانی اظهار داشت: متأسفانه در آن زمان بودجه لازم وجود نداشت اما پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و توجه به خواسته ها و نیازهای مردم در راستای تأمین عدالت در سلامت، هزینه مورد نیاز تأمین و با تلاش و پیگیری صورت گرفته زمین مناسب برای این امر نیز تهیه شد.

وی با بیان اینکه مردم این روستا مستحق بهترین خدمات هستند، اظهار کرد: می توان به جرأت بیان کرد که بیشترین نفت مورد نیاز کشور از این روستا استخراج می شود و تعداد زیادی چاه نفت در این روستا وجود دارد و متأسفانه از این سرمایه ملی چیزی جز زحمت برای مردم این روستا عاید نشده است و طبیعتاٌ باید مردم این منطقه بهترین خدمات را دریافت کنند و اگر چنین مناطقی در هر کجای دنیا موجود می بود بهترین امکانات را نیز دریافت می کردند.

فرماندار اهواز تصریح کرد: هم اینک شاهد خدمات بسیار خوبی از جانب دولت برای مردم روستای غیزانیه هستیم که قسمت مهمی از آن انجام شده و برای بسیاری از نیازهای این روستا بودجه لازم تأمین و زیرساختها ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم شاهد توسعه ارائه خدمات و حل مشکلات اساسی ازجمله ایجاد راه و احداث مدرسه برای مردم شریف این منطقه باشیم.

ارزانی بیرگانی در ادامه این خبر خوش را نیز به مرکز بهداشت شرق اهواز داد که مالکیت سند دو  زمین  ارائه شده، به مرکز بهداشت منتقل شده است و همچنین شهرداری منطقه نیز تعدادی زمین دیگر برای ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی در شرق اهواز تأمین کرده است و امیدواریم به سرعت شاهد راه اندازی این واحدهای خدماتی باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و تلاش مجموعه بهداشت و درمان از مسئولین مربوطه خواست این خدمات توسعه بیشتری یابد چراکه واقعاً استحقاق مردم این منطقه بیش از این است و انتظار می رود  سطح بهداشت در این منطقه افزایش یابد و این نگاه ویژه ادامه پیدا کند تا در آینده شاهد احداث بیمارستان یا مرکز بهداشتی و درمانی جامع تری باشیم و مردم این منطقه به شهر مهاجرت نکنند.

فرماندار اهواز در پایان با اشاره به اینکه کانون اصلی گرد و خاک اخیر از این منطقه بوده است و پیش از این شغل مردم این منطقه دامداری بوده است اما با از بین رفتن مراتع این حرفه نیز در این منطقه با مشکل روبرو شده است، گفت: بخشی از طرح بیابان زدایی در این منطقه اجرا خواهد شد و امیدواریم ظرف مدت 5 سال آینده علاوه بر رفع این معضل، شاهد رونق کسب و کار مردم نیز باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار