شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
با افتتاح 162 مرکز بهداشتی تا پایان سال آینده
در بخش آموزش نیز تحولات خوبی صادر شده و با تاسیس مجتمع های عالی آموزش سلامت در شهرهای مختلف استان...
شوشان: سه شنبه 3 اسفند ماه 1395 مراسم افتتاح همزمان ٦٥٧ واحد ارائه خدمات بهداشتی روستایی در ٤٨ دانشگاه علوم پزشکی و ٢٨ استان شور با دستور وزیر بهداشت از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر جعفر صادق تبریزی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار، دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی و بخشدار معتمدین غیزانیه در مرکز خدمات جامع سلامت جدیدالتاسیس روستای غیزانیه در 35 کیلومتری اهواز برگزار شد.

 دکتر ایدنی در این مراسم با تبریک انتصاب دکتر تبریزی به سمت قائم مقام معاونت بهداشتی و مدیر مرکز گسترش بهداشت وزارت، اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، نظام ارائه خدمات در کشور در حوزه بهداشت و درمان با چالش‌های بسیار جدی مواجه بود که این چالش‌ها در حوزه درمان با میزان بالای پرداختی از جیب مردم و عدم دسترسی به خدمات درمانی در کشور همراه بود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه درمان مبارزه با معلول است، افزود: طرح تحول نظام سلامت با هدف دسترسی عادلانه مردم از خدمات درمانی و کاهش هزینه ها در اردیبهشت ماه 93 در بخش درمان آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: از دهه 70 به بعد با تغییر سیمای بیماری ها از سمت بیماری های واگیردار به بیماری های غیرواگیر، متاسفانه ماموریت های نظام بهداشتی تغییر نکرده بود و این یکی از چالش های مهم در بخش سلامت محسوب می شد.

وی ادامه داد: در ابتدای شروع کار دولت به این مساله توجه ویژه شد و خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان، اجرای طرح تحول بهداشت نیز از مهرماه 93 آغاز شد و برنامه‌های متعددی را تحت پوشش قرار داد ولی لازم بود تغییراتی در زیرساخت های فیزیکی نیز ایجاد شود.

ایدنی تصریح کرد: خوزستان به دلیل هشت سال دفاع مقدس دارای محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌های بسیاری است که این استان را از شاخص‌های استاندارد دور کرده است و اکنون زیرساخت‌های فیزیکی حوزه سلامت در خوزستان مشکلات و چالش‌های جدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با اهتمام جدی دولت تدبیر و امید و حمایت های ویژه دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه خوبی به بخش بهداشت صورت گرفت و ما توانستیم در این رهگذر ساخت 94 خانه بهداشت را در سال 93 در دستور کار قرار داده که تمام این 94 خانه بهداشت به بهره برداری رسیدند و امروز نیز 14 مرکز جامع خدمات سلامت و مراکز آموزش بهورزی را در خوزستان افتتاح کنیم که  در این زمینه 6 مرکز را امروز و سایر مراکز را در هفته سلامت افتتاح خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روز گذشته کلنگ 162 واحد بهداشتی در استان به زمین زده شد که ان شاء الله با ساخت این مراکز تا پایان سال آینده از نظر زیرساخت های فیزیکی حوزه بهداشتی، مشکلات تا حد زیادی مرتفع خواهند شد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه نسبت به توزیع اعتبارات منابع در کشور اعتراض داریم، عنوان کرد: لازم است منابع را با یک برنامه ریزی صحیح به استان ها اختصاص داد تا ابتدا همه مناطق در کشور به یک حالت نسبی از نظر زیرساخت‌ها برسند و سپس سرانه آنها به صورت یکسان توزیع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه‌ خانه‌های بهداشتی در خوزستان وجود دارد که بهورز باید 9 ساعت را با قاطر طی کند تا به خانه بهداشت برسد، اظهار کرد: استان خوزستان به دلیل هم‌مرزی با کشور عراق و میزبانی از زائران بسیار در ایام اربعین حسینی در معرض تهدید ورود بیماری‌های عفونی است، بنابراین لازم است به شرایط اقلیمی استان، زیرساخت‌ها و شرایط جغرافیایی استان خوزستان در بحث تخصیص اعتبارات توجه شود.

وی افزود: با توجه به وجود پدیده ریزگردها در استان خوزستان و به تبع آن قطعی برق، باید در هر مرکز بهداشت یک ژنراتور داشته باشیم تا واکسن‌هایی که در این مراکز نگهداری می‌شود، خراب نشوند.

ایدنی تصریح کرد: لازم است دولت مشکلات سلامت را تا حد ممکن برطرف کند و در جهت تامین، حفظ و ارتقاء سلامت تلاش کند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: علاوه بر طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان و بهداشت، در بخش آموزش نیز تحولات خوبی صادر شده و با تاسیس مجتمع های عالی آموزش سلامت در شهرهای مختلف استان، نیروهای بومی پس از آموزش در همان منطقه ارائه خدمت می کنند.

ایدنی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله در پایان سال آینده شاهد افتتاح 162 واحد بهداشتی در استان باشیم و با اجرای ماموریت های بهداشتی بتوانیم طول عمر با کیفیت را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار