اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
 اگرچه بیش از دو ماه از درخواست مردم شهر مرزی اروندکنار برای سکونت مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهر محل خدمت می‌گذرد، تاکنون مسئولی در این شهر مرزی ساکن نشده است.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی پور امام‌جمعه اروندکنار اوایل دیماه جاری در خطبه‌های نماز جمعه اروندکنار گفت:مسئولان خواست مردم را در خصوص بر سکونت مسئولان در شهر باید عملی کنند و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهر ساکن شوند.

وی گفت:خواست و توقع بجای مردم شهر مرزی اروندکنار، سکونت مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهر محل خدمت است و در این خصوص استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز دستور لازم را صادر کرده اند.

پیرو سخنان امام‌جمعه اروندکنار مردم این بخش مرزی نیز در پویش مردمی و ارسال نامه‌ای خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سکونت مسئولان در این بخش مرزی را خواستار شدند.
در این نامه قید شده بود:آیا این کار، فاجعه و سوءاستفاده از موقعیت کاری و خدمت‌رسانی به مردم مرزنشین نیست؟و پرسش اینجاست، بیشتر اعضای شورای شهر اروندکنار در چه شهری سکونت دارند؟

یکی از شهروندان اروندکناری در این خصوص به ایرنا گفت:اگر مسئولان در محل کار اقامت می کردند، بهتر با مشکلات و رنج‌های مردم آشنا می‌شدند. عبدالرضا نصاری گفت:بعد از وقت اداری هیچ مسئولی در شهر نیست و هیچ نظارتی بر ارگان‌ها و سازمان‌های خدماتی وجود ندارد.

وی افزود:با توجه به استخدام نیروهای غیربومی در دستگاه‌ها اجرایی و خدماتی، پس از اتمام وقت اداری علاوه بر مسئولان کارمندان نیز به آبادان باز می گردند و فقط مردم محروم و مددجو در شهر باقی می‌مانند.

یکی دیگر از اهالی شهر اروندکنار نیز در این‌ خصوص گفت:این حق مردم است تا مسئولان در کنار آنها زندگی کنند و از نزدیک مشکلات آن‌ها لمس کنند و آن را به مدیران بالا منتقل کنند.

علی هاشمی افزود:سیاست برخی دستگاه ها باعث شده تا کارمندان آنها در آبادان ساکن باشند و حتی برای آن‌ها شهرک‌های اقامتی ساخته اند.

وی اظهار داشت:کارمند و مسئولی که صبح مسافت 45 کیلومتری را طی کند تا به محل کار خود برسد چه کارایی می‌تواند برای مردم منطقه داشته باشد. امام جمعه اروندکنار نیز در گفت‌وگو با ایرنا درخواست مردم برای اقامت مسئولان شهری در اروندکنار را حق آنها دانست و اظهار داشت:تاکنون چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه خواست مردم را مطرح کردم و مسئولان نیز قول مساعد دادند ولی تاکنون قول آن‌ها عملی نشده است.

حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی پور افزود:تأکید استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و فرماندار آبادان در خصوص اسکان مسئولان شهر در اروندکنار بارها به مردم اعلام‌شده ولی مردم در عمل چیزی را ندیدند. 

بندر اروندکنار در 50 کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته‌است و دارای ذخایر نفتی است. بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار، سال 1387 به بهره‌برداری رسید.

این بندر اسکله پهلوگیری به طول 116 متر، اسکله خدماتی به طول 32 متر و بیش از 60 متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از 160 فروند موتور لنج و افزون بر 330 قایق موتوری صیادی را دارد.

برچسب ها: اروندکنار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار