اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز جمعه 13 اسفندماه 1395 یازدهمین سفر خود به خوزستان را کلید خواهد زد.

وزیر بهداشت در این سفر در روز جمعه بعدازظهر به شوشتر خواهد رفت تا پروژه های بخشNICU بیمارستان الهادی(ع)،  دانشکده پیراپزشکی، بخشهای داخلی و سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و پایگاه اورژانس شهری شوشتر را افتتاح نماید.

دکتر هاشمی در روز دوم سفر خود در اهواز یعنی صبح شنبه، بیمارستان تازه تاسیس شهید دکتر بقایی 2 و نیز بخش براکی تراپی مرکز آموزشی-درمانی گلستان اهواز را افتتاح خواهد نمود.

 

بیمارستان تازه تاسیس شهید دکتر بقایی2

با عنایت به اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش چشمگیر پرداخت از جیب مردم و تأمین اقلام دارویی و تجهیزاتی برای بیماران توسط بیمارستان ها، بار مراجعه بیماران به ویژه بیماران سرطانی(که تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، به علت هزینه های بالای درمان این قبیل بیماریها، گاها" از پیگیری درمان خود صرفنظر می نمودند) به بیمارستان فوق تخصصی خون و انکولوژی شفای اهواز افزایش یافت به گونه ای که فضای فیزیکی این بیمارستان گنجایش لازم را نداشته و لیست انتظار برای این بیماران در نوبت های انتظار گاها" طولانی برای دریافت خدمات شیمی درمانی ایجاد گردید.

از سوی دیگر قدمت بالای بنای ساختمان بیمارستان شفا، باعث شد ساخت بیمارستان پیشرفته سرطان نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نظام سلامت قرار گیرد که با رایزنی های به عمل آمده و حمایت ها و پیگیری های وزیر بهداشت و استاندار خوزستان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) موافقت نمود بیمارستان جدید در محل بیمارستان کنونی شفا احداث گردد. لذا مکان یابی برای توسعه سریع وضع موجود برای حذف لیست انتظار بیماران سرپایی و نیز تحویل زمین بیمارستان فعلی شفا به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) جهت آغاز به ساخت بیمارستان جامع سرطان شروع شد.

در این میان، خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همکاری ارزنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به ویژه بهداری رزمی جنوب، بخشی از بیمارستان شهید بقایی اهواز به ظرفیت 400 تخت که از خاتمه جنگ تاکنون بلااستفاده و از استحکام مناسب برخوردار بوده است، طی قراردادی در اختیار دانشگاه قرار گرفت و دانشگاه توانست با این اقدام خلاقانه در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" با صرف اعتباری حدود یکصد میلیارد ریال با بهسازی، نوسازی و تجهیز کامل 2 بلوک ساختمانی واگذار شده، نسبت به ظرفیت سازی جدید برای نظام سلامت به استعداد حدود 400 تخت بیمارستانی اقدام نماید، در حالی که با قیمت های سال 1395 برای احداث چنین بیمارستانی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال اعتبار لازم بود.

امید می رود با افتتاح این بیمارستان مجهز، علاوه بر توسعه تخت های مربوط به بیماران سرطانی، کیفیت رسیدگی به بیماران مبتلا به بیماری های خونی شامل تالاسمی، هموفیلی و آنمی داسی شکل که استان خوزستان از نظر تعداد بیماران مبتلا به این بیماری ها جزء دومین تا پنجمین استان کشور می باشد، ارتقاء یابد و همچنین ظرفیت جدیدی نیز برای درمان بستری برخی دیگر از بیماری ها نظیر عفونی، جراحی و تروما ایجاد گردد.

 

بخش براکی تراپی مرکز آموزشی درمانی گلستان

یکی دیگر از بخش هایی که در روز شنبه مورخ 14/12/95 به دست توانمند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود، بخش براکی تراپی، از بخش های ضروری رادیوتراپی در مرکز آموزشی-درمانی گلستان اهواز است.

این  بخش  در مساحت 400 مترمربع و هزینه ای بالغ بر0 6 میلیارد ریال در ساختمان اصلی بیمارستان گلستان اهواز بنا شده است که از این مبلغ، 15 میلیارد ریال برای ساخت سازه ها، 35 میلیارد ریال جهت خرید دستگاه براکی تراپی و حدود 10 میلیارد ریال هزینه ساخت و تجهیز اتاق عمل گردیده است.

شایان ذکر است براکی تراپی یک نوع درمان با اشعه است که برای معالجه سرطان به کار می رود. در براکی تراپی از یک نوع انرژی به نام تابش یونیزان برای کشتن سلول های سرطانی وکوچک کردن تومور استفاده می شود. براکی  تراپی که همچنین درمان تابش اشعه داخلی نیز نامیده می شود، به منظور تابش بیشتر اشعه برای درمان و معالجه نواحی کوچکتر تومور در زمان کمتر در مقایسه با نوع درمان خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار