شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان گفت: اولین مراسم تکریم ملی با تکریم "دکتر دوایی" اولین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و نیز به پاس کمک‌های ارزشمند ایشان در دوران دفاع مقدس در اردیبهشت‌ماه 96 در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. 
 
 دکتر علیرضا زراسوندی در مراسم اعطای اولین جایزه تحصیلی پروفسور عباس ترسلی و رونمایی از دومین جایزه تحصیلی استان به نام پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده که امروز، 14 اسفندماه در هتل نیشکر اهواز برگزار شد،‌ ضمن خیرمقدم به فرهیختگان حاضر در این مراسم اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی نخبگان کشور اقدامات ملی و منطقه‌ای ایجاد کرده است و یکی از مباحث جدی که دنبال می‌‌کند، حسب دستورات مقام معظم رهبری به نخبگان در مهرماه هر سال مباحث فرهنگی است.
 
وی افزود: یکی از جلوه‌های ویژه مباحث فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، تکریم و تجلیل از سرآمدان و نخبگان و فرهیختگان حال و گذشته و نیز استفاده از ظرفیت نخبگان در ایجاد امواج نخبگانی در جامعه است که امروز بسیار به آن نیازمندیم. جامعه متأسفانه بنا به دلایل مختلف،‌ بزرگان و نخبگان خود را فراموش کرده و باید اقدامات ملی و منطقه‌ای در راستای شناساندن این افراد به جامعه صورت بگیرد.
 
دانشگاه شهید چمران را یک گنجینه می‌دانیم
 
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان با بیان اینکه در بنیاد ملی اعتقاد بر این است که هر کار خیری باید در زمان حال مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد، گفت: در این راستا بنیاد خوزستان در کنار امور دیگری که انجام داده است، بلافاصله پس از دو هفته از آنکه موضوع تکریم توسط ستاد در تهران مصوب شد با دانشگاه شهید چمران وارد مذاکره شد؛ ما این دانشگاه را یک گنجینه برای منطقه می‌دانیم و باید از آن در استان به‌خوبی محافظت کنیم.
 
زراسوندی ادامه داد: استادان در تمام دانشگاه‌های استان به‌ویژه دانشگاه شهید چمران به‌عنوان دانشگاه مادر منطقه، هدف ما هستند و امیدواریم در ادامه مسیر نیز اتفاقات مبارکی از این دست به وقوع بپیوندد.
 
تعریف اولین جایزه خوزستان به نام دکتر ترسلی
 
وی عنوان کرد: در این راستا یکی از مباحثی که در دو سال گذشته پیگیری کردیم، استفاده از ظرفیت عمل نیکوی سرآمدن در استان جهت تقویت و ارتقای علمی مستعدین استان است که در ابتدا با مذاکراتی که با دکتر ترسلی انجام شد و پیشنهاد ایشان در سال گذشته اولین جایزه استان را مصوب کردیم.
 
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان با قدردانی از مجموعه معاونت فرهنگی بنیاد ملی برای نگاه ویژه به این استان، عنوان کرد: این جایزه تعریف و اساسنامه‌ای تدوین و بنا شد که دکتر ترسلی از دانشجویان مستعد مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری خوزستان حمایت کنند.
 
زراسوندی با اشاره به هیأت‌امنای این بورس تحصیلی اظهار داشت: اولین جلسه این هیأت را در خدمت ریاست دانشگاه شهید چمران بودیم و پس از آن جلسات ارزیابی ثبت‌نام کنندگان برگزار و سامانه‌ای مانند سامانه ثریا برای بارگذاری مدارک و ثبت‌نام افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند از این بورس استفاده کنند، طراحی شد که افراد زیادی در آن ثبت‌نام کردند.
 
تعریف 2 بورس از 10 بورس کشور در خوزستان
 
وی ادامه داد: در فاز اول نفراتی به‌طور عمده توسط اساتید بنام گروه شیمی دانشگاه شهید چمران غربال و 20 نفر برای جلسه علمی انتخاب شدند؛ در نهایت توسط هیأت‌امنای بورس نفراتی در مقطع دکتری،‌ ارشد و کارشناسی به‌عنوان برندگان اولین جایزه علمی بنیاد ملی نخبگان در خوزستان برگزیده شدند که امروز از این افراد تجلیل می‌شود.
 
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان افزود: ما متقاضی دومین جایزه تحصیلی بودیم و فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیافتد اما نگاه بنیاد ملی به خوزستان ویژه است و خوزستان موفق شد 2 بورس از 10 بورس‌ کشور را کسب کند که پروفسور کرم‌زاده کاندید اعطای این بورس بودند و امروز از این بورس رونمایی می‌شود.
 
اعطای بورس دکتر ترسلی به هفت نفر
 
زراسوندی با تصریح بر اینکه این روند سال دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: ان‌شاءالله سال آینده اعطای جوایز بورس دکتر ترسلی و دکتر کرم‌زاده و رونمایی از بورس‌های دیگری با توجه به وجود 90 استادتمام در دانشگاه چمران برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران دانشگاهی بسیار توانمند در منطقه است، گفت: بنیاد ملی جوایزی را به‌عنوان جوایز تحصیلی بر اساس فاکتورهایی تعریف کرده که بر این اساس ما توانستیم به سه دانشجوی شیمی بورس تحصیلی اعطا کنیم، اما دکتر ترسلی توانسته است تاکنون به هفت نفر را در یک فاز بورس ارائه دهد که نشان می‌دهد ظرفیت ایشان بیشتر از بنیاد ملی نخبگان است.
 
اولین مراسم تکریم ملی از اولین رئیس دانشگاه شهید چمران
 
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم اعلام کنم که در اردیبهشت‌ماه 96 یک مراسم تکریم ملی در سطح کشور خواهیم داشت که حدود یک ماه پیش مصوب شد و این مراسم با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور با تکریم از "دکتر دوایی" به‌عنوان اولین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و نیز به پاس کمک‌های ارزشمند ایشان در دوران دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.
 
زراسوندی ادامه داد: حامیان این تکریم در دو بخش مشخص خواهند شد. این فاز در آینده ادامه خواهد یافت و ما تقریباً‌ نصف امور خود در استان را به مباحث فرهنگی اختصاص می‌دهیم و معتقدیم خوزستان هنوز بیش از این توانایی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه طی سه سال از مسئولیت خود در بنیاد نخبگان استان به‌طور مداوم پیگیری کرده است که بنیاد خوزستان شأن و جایگاه واقعی خود را در استان پیدا کند، گفت: اولین قدم این بود که مسئولان استان نسبت به این نکته واقف شوند که اداره امور کشور را باید به نخبگان سپرد.
 
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان باید از استاندار، دکتر عالمی‌نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و دکتر حسین‌زاده معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قدردانی ویژه‌ای داشته باشم که کار مهمی در حق بنیاد نخبگان خوزستان کردند که پس از هشت سال چالش جدی بر سر یک ساختمان، در عرض یک هفته ساختمانی درشأن و درخور در اختیار بنیاد قرار گرفت. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار