اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

شنبه 14 اسفندماه 95 بیمارستان شهید دکتر بقایی ۲ با حضور وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

جهت استفاده از ظرفیت های فرابخشی برای ارتقاء سلامت مردم در استان خوزستان و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، با تدابیر اندیشیده شده و پیگیری های فشرده و کارآمد دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی تفاهم نامه مشترکی که میان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مرکز بهداری رزمی جنوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد گردید، مقرر شد این دو بلوک بلااستفاده در بیمارستان شهید دکتر بقایی جهت ایجاد بیمارستانی جدید و مجهز تحت عنوان بیمارستان شهید دکتر بقایی٢ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گیرد.

دانشگاه پس از تحویل این دو بلوک در یک برهه زمانی ٩ ماهه توانست با اعتباری بالغ بر ١٠ میلیارد تومان این دو بلوک ساختمانی متروکه را بهسازی، نوسازی و بازسازی نموده و پس از ارتقاء کیفیت هتلینگ و تجهیز با دستگاه های پیشرفته و مدرن درمانی در قالب بیمارستانی مجزا تحت عنوان بیمارستان شهید دکتر بقایی٢ آماده بهره برداری نمود.

بیمارستان شهید دکتر بقایی٢ در حال حاضر دارای دو بلوک ساختمانی مجزا و محوطه اطراف بوده که بلوک شماره ١ دارای ٥٠٠٠ مترمربع و ٥٠ اتاق بستری و بلوک شماره ٢ دارای ٦٧٠٠ متر مربع و در دو طبقه می باشد که در مجموع ٤٠٠ تخت بیمارستانی در این دو بلوک لحاظ گردیده اند.

از سویی، نظر به اینکه درمان بیماران سرطانی گاها" زمان بر بوده و در بیشتر اوقات نیاز به بستری طولانی مدت یک بیمار سرطانی وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه داروها و درمان این بیماران با هزینه زیادی همراه است و نیاز به حمایت ویژه ای برای بستری در تخت های بیمارستانی دولتی دارند، لازم بود دانشگاه در این زمینه مداخله کرده و بار مشکلات این بیماران را کاهش دهد.

بنابراین در جهت کاهش لیست انتظار بیمارانی که به هر دلیلی از درمان مناسب و به موقع محروم می شوند، مقرر شد بیماران سرطانی به بیمارستان شهید دکتر بقایی ٢ منتقل شده و تحت درمان قرار گیرند. هم اکنون این بیمارستان شامل بخش های آنکولوژی بزرگسالان و اطفال، هماتولوژی، تالاسمی، اورژانس، آزمایشگاه، مراقبت های ویژه و کلینیک های تخصص می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار