شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
توضیح معاون هنری ارشاد خوزستان در مورد انتشار نامه ممنوعیت اجرای موسیقی در خوزستان
به شهروندان این اطمینان خاطر را می دهیم که به دغدغه ها و مطالبات آنان به دیده احترام نگریسته می شود


شوشان : برگزاری کنسرت های موسیقی طی سال های اخیر همواره در کشور ما دارای موافقان و مخالفانی بوده است و به یکی از تصمیم های مورد توجه وزارت ارشاد تبدیل شده است. از طرفی ظرف هفته گذشته تصویر نامه ای در شبکه های پیام رسان منتشر شده است که طی آن از طرف ارشاد خوزستان به شهرستان ها اعلام شده که از 15 اسفند 95 لغایت 15 فروردین 96  با توجه به سفر زایران راهیان نور به مناطق عملیاتی کنسرت برگزار نشود.

این نامه با استقبال جمعی از فعالان با موضع حمایت از تصمیم ارشاد و پاسداشت فضای معنوی مناطق عملیاتی در هنگام زیارت حدود ۳.۵ میلیون هموطن صورت گرفت و جمعی دیگر به عنوان ضرورت شادی مردم در ایام سال نو باور داشته و به انتقاد از این تصمیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پرداختند.

دایره این نقد بعضا آن قدر وسیع شد که برخی افراد به گذشته هم گریزی زده و حتا تصمیم ارشاد خوزستان برای تعطیلی کنسرت های موسیقی تا اربعین زوار شهید خوزستانی کربلا در حادثه بمب گزاری حله عراق را نیز ناموجه شمردند.

در همین زمینه ناصر چنانی معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با شوشان ، گفت: در مورد نامه منتشر شده ای که در فضای مجازی با عنوان های مختلف از جمله "در خوزستان موسیقی ممنوع شد" جهت مزید اطلاع و با تاکید اعلام خدمت تان می گویم که آنچه اعلام شده به هیچ وجه محدودیت و ممنوعیت اجرای موسیقی نمی باشد بلکه به منزله مدیریت کردن آن در مقطعی از زمان در تعداد معدودی از شهرستان هاست که در آنها کاروان های راهیان نور حضور پیدا می کنند یا احیانا یادمان و مراکزی جهت اجرای مراسم های معنوی این مجموعه ها در شهرهای یاد شده وجود دارد که به لحاظ شکلی و مراسمی که به یاد شهدا و بنام اهل بیت علیهم السلام و امام حسین(ع)برگزار می گردد، نمی تواند حالت درستی داشته باشد که در چنین فضایی اجرای کنسرت موسیقی نامناسب و نامطلوب است و قطعا نتایج خوبی برای آن نمی توان متصور بود.

وی افزود:چنین رویکردی که چند سالی در استان در پاسداشت نگاه های ارزشی و معنوی متاثر از فضای معنوی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس برنامه ریزی و نهادینه شده در مخالفت یا موافقت جریان های فعال اجتماعی و فرهنگی نبوده و مربوط به شرایط خاص فضای معنوی بعضی از شهرستان هاست که هنگام حضور کاروان های راهیان نور ویژگی های زیبا و منحصر به فردی را پیدا می کنند.

چنانی ادامه داد: گرچه اجرای موسیقی بخشی از رویدادهای شادی آفرین در جامعه می باشد با این حال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود از چنین جریانی حمایت کرده و می نماید.

 معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در همین راستا هم اکنون این اداره کل در شهرستان های مختلف از برنامه محلی و سنتی که بمناسبت فرا رسیدن فصل بهار و سال جدید برگزار می شود حمایت و پشتیبانی کرده و می توان به شهرستان های اهواز، ایذه، مسجدسلیمان، رامهرمز و ماهشهر اشاره کرد.

وی در پایان گفت: به شهروندان این اطمینان خاطر را می دهیم که به دغدغه ها و مطالبات آنان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دیده احترام نگریسته و در ایام پیش رو برای سلیقه های مشروع شهروندان و میهمانان اعم از زوار مناطق عملیاتی و گردشگران نوروزی برنامه های درخوری را تدارک خواهیم دید و در همین جا از فرصت استفاده می نمایم و از مردم فهیم کشورمان که به خوزستان عرق و علاقه دارند دعوت می کنیم که سفر به خوزستان را در ایام سال نو در برنامه های خود قرار دهند چون خوزستان مهد تاریخ و تمدن و ایثار و دفاع و حماسه است و از جاذبه ها و دیدنی ها و یادمان های این استان دیدن فرمایند. از همه کسانی نیز که با حساسیت موضوع را دنبال کرده و از شما نیز بخاطر توجه تان به موضوع و روشنگری تان سپاسگزارم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار