اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
توفیق ساکی عضو مجمع اصلاح طلبان در گفتگو با شوشان : بخشی از وعده های روحانی در رابطه با حقوق اقوام در خوزستان محقق نشد / دولت یازدهم توجه ویژه ای به خوزستان دارد / برخی به دلیل نرسیدن به خواسته ای ، انتقاد غیرسازنده می کنند
توفیق ساکی عضو مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، در گفتگو با شوشان با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم با توجه به کمبود ...
شوشان: توفیق ساکی عضو مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، در گفتگو با شوشان با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی ، توانسته در زمینه اقتصادی گام های موثری بردارد و تورم را کنترل نماید. البته کنترل تورم به معنای ارزانی نیست بلکه به معنای جلوگیری از افزایش قیمت هایی ست که روند صعودی آن در دولت قبل شدت گرفته بود.

وی افزود: دولت یازدهم عنایت و توجه ویژه ای به خوزستان داشته و در حوزه عمرانی نیز بخصوص در بحث تخصیص اعتبارات به پروژه های آب و فاضلاب استان ، اقدامات خوبی انجام داده است. 
عضو مجمع اصلاح طلبان خوزستان با اشاره به عملکرد دولت در حوزه سیاسی و توجه به حقوق اقوام ، افزود: روحانی طی بیانیه شماره سه خود ، یک سری وعده هایی جهت اجرا و عملیاتی شدن داد که بخشی از آن بویژه در خوزستان تاکنون تحقق پیدا نکرده است. 

وی گفت: در سه سال و نیم گذشته مشارکت یکی از اقوام در مدیریت های استانی نادیده گرفته شده بود و از این منظر نیز نارضایتی هایی در بین نخبگان آن قوم ایجاد شده و این نارضایتی ها و گلایه ها بحق است.

توفیق ساکی با اشاره به ضروت تجدید نظر در مشارکت دهی اقوام مختلف ، گفت: لازم است دولت در این فرصت باقی مانده در روند ایجاد شده ، تجدید نظر نماید و با اقدامات عملی ، حس مشارکت را در بین فعالین قوم عرب ترغیب نماید.

 عضو مجمع اصلاح طلبان خوزستان با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کاهش پایگاه اجتماعی دکتر روحانی در خوزستان ، گفت: درست است که انتقاد از نحوه مشارکت اقوام در اداره استان وجود دارد اما این به معنای عبور از روحانی یا کاهش پایگاه اجتماعی وی نیست. البته لازم است دولت در این جهت اعتماد سازی لازم را انجام دهد و با انتصاباتی از آن قوم زمینه مشارکت آن ها را در قدرت فراهم کند.

توفیق ساکی با اشاره به انتقادات مطرح شده به برخی انتصابات استاندار از جمله انتصاب فرماندار اهواز ، گفت: انتقاد به انتصابات از جمله انتصاب اخیر ، متفاوت است. یک سری انتقادات به خاطر این است که عده ای به دنبال انتصاب افراد مورد نظر و اهداف خود بودند و به دلیل آنکه به اهداف شان نرسیدند شروع به انتقاد کرده اند. عده ای دیگر نیز نقدشان به زمان این انتصاب است و تغییر فرماندار را آن هم در آستانه انتخابات مناسب نمی دانستند.  

توفیق ساکی با اشاره به توانمندی خون میرزایی مدیرکل سابق شیلات و سرپرست فرمانداری اهواز ، گفت: خون میرزایی از نیروهای شایسته ، سالم و معتقد به کار سیستمی است و قطعا انتصاب چنین چهره هایی در پست های حساس در جهت اطمینان سازی برخی اشکالات انتخاباتی که قبلا صورت گرفته ، موثر خواهد بود. وی فراتر از بحث های شخصی به انجام وظیفه مشغول خواهد شد و سوابقی که از ایشان وجود دارد این اطمینان را به نخبگان خواهد داد که انتخابات آینده به بهترین نحو  برگزار خواهد شد.

 عضو مجمع اصلاح طلبان خوزستان در ادامه افزود: ارزانی فرماندار سابق اهواز نیز مدیر شایسته ای است و ظاهرا بعضی مسائل شخصی باعث شد که ایشان وقت کافی در جهت اداره امور فرمانداری نداشته باشد و همین امر سبب شد با توجه به نزدیکی انتخابات از فرد توانمند دیگری استفاده شود. 

توفیق ساکی ارتباط تغییر فرماندار اهواز را به دلیل برخی مسائل ،  کمرنگ دانست و گفت: البته ممکن است عده ای بنا به دلایل و اهدافی ، خواستار ادامه کار ایشان بودند.

وی افزود: جای تعجب است که برخی منتقدین به انتصاب اخیر استاندار ، واسطه های مختلفی را جهت همکاری و گرفتن پست مدیریتی با استاندار گذاشته بودند. این تناقض ها را افراد باید برای خود حل نمایند که چگونه امکان دارد فردی که به مدیریت استاندار اعتقاد ندارد  در این مدت تلاش کرده اند که همکار همان فرد شوند؟! این یک تناقض است و نمی شود به دلیل عدم رسیدن به خواسته ای ، مبادرت به انتقاد غیرسازنده نمود. گرچه ممکن است انتقادهایی هم به عملکرد استاندار وجود داشته باشد. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار