شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در نشست خبری: متخلفان تا پایان تعطیلات میهمان نیروی انتظامی خواهند بود/ تحقیقات در خصوص دستگیری های اخیر شهرداری ادامه دارد/ تجاوز به عنف نیز حدود 30 درصد کاهش داشته است / شادی شهروندان تا زمانی که مخل آسایش مردم و ارزش های جامعه نباشد، با برنامه های پلیس تداخلی ندارد
فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تمهیدات این سازمان در خصوص چهارشنبه...


شوشان: فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تمهیدات این سازمان در خصوص چهارشنبه آخر سال، راهیان نور و سیزدهم فروردین، اظهار کرد: در روزهای پیش رو جشن چهارشنبه آخر سال، افزایش سفرهای درون شهری و برون شهری، ورود مهمانان نوروزی و راهیان نور را خواهیم داشت و به همین دلیل تمهیداتی برای کاهش حجم ترافیک و افزایش امنیت شهروندی در نظر گرفته است.

به گزارش شوشان ، وی افزود: پیش بینی می شود در بهار امسال خوزستان پذیرای بیش از 6 میلیون مهمان باشد لذا تامین آسایش و امنیت مردم و مهمانان آن ها از مباحث مهم نیروی انتظامی است.

سردار محمدرضا اسحاقی با بیان این که سو استفاده ها در چهارشنبه آخر سال در سال های گذشته خسارات و لطمات جبران ناپذیری را به برخی مردم وارد کرده و موجب سلب آسایش شهروندان شده است، بیان کرد: به منظور تامین آسایش و آرامش شهروندان در این ایام، تمهیداتی در نظر گرفته شده و محدودیت های ترافیکی در برخی محله ها و خیابان ها اعمال خواهد شد.

وی گفت: شادی شهروندان تا زمانی که مخل آسایش مردم و ارزش های جامعه نباشد، با برنامه های پلیس تداخلی ندارد اما هنگامی که از این فضا سو استفاده و از مردم سلب آسایش شود، نیروی انتظامی در مواجهه با این رفتار ورود خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان با تاکید بر محله محور و خانواده محور بودن مراسم چهارشنبه آخر سال، عنوان کرد: پلیس مخالف شادی متعارف مردم نیست اما حضور در اماکن عمومی و معابر اصلی شهر برای ابراز شادمانی خارج از عرف غیر مجاز است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی افزود: متخلفین نظم و آسایش، همراه با خودروی شان تا پایان تعطیلات مهمان نیروی انتظامی خواهند بود؛ هرچند بیش از 30 درصد دستگیر شدگان کسانی هستند که پیش تر سابقه ارتکاب جرم را داشته اند.

سردار اسحاقی با اشاره به همزمانی مراسم چهارشنبه آخر سال و مسابقه فوتبال استقلال و لخویای قطر، یادآور شد: ضمن این که پلیس به وظیفه اش در این خصوص عمل خواهد کرد، به تماشاگران عزیز توصیه می شود که هنگام تردد مسیر رفت و برگشت به استادیوم، مراعات حال خود و همشهریان را بکنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در خصوص راهکارهای نیروی انتظامی در برقراری امنیت در ایام نوروز گفت: ورود راهیان نور و مهمانان نوروزی به استان، حجم ترافیک درون شهری و برون شهری را افزایش می دهد که البته رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند از تبعات منفی آن بکاهد.

وی افزود: در ۱۸۴ نقطه استان به ویژه در مدخل های ورودی شهر، تفرجگاه ها و مناطق زیارتی و سیاحتی کانکس ها و چادر موقت نوروزی به منظور خدمات دهی بیشتر به شهروندان و میهمانان نوروزی پیش بینی شده است.

اسحاقی با بیان این که 30 درصد زا حوادث منجر به فوت و جرح ناشی از سبقت و سرعت غیر مجاز است، متذکر شد که با متخلفان راهنمایی و رانندگی به ویژه سرعت و سبقت غیر مجاز در معابر  شهری و بین شهری شدیدتر برخورد خواهد شد.

وی به کنترل جرایم در استان اشاره کرد و گفت: رشد وقوع جرایم در خوزستان متوقف شده است؛ این در حالی است که تجاوز به عنف نیز حدود 30 درصد کاهش داشته است و در همه ی شاخص های جرایم نیز افزایش کشف وجود داشته که ناشی از افزایش فعالیت و کیفیت بخشی به فعالیت های منجر به کشف بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در خصوص مسئله پارکبان ها که پیش تر شهرداری از آن ها رد مسئولیت کرده بود، توضیح داد: اخیرا در شورای تامین مصوب شد تا در 11 نقطه مرکزی شهر اهواز طرح مکانیزه پاکبان اجرا شود که متولی آن نیز شهرداری خواهد بود.

وی افزود: این پاکبان ها برای رعایت ترافیک شهر و نیز امنیت خودروهای شهروندان به کار گرفته ی شوند و البته در صلاحیت افراد و چگونگی انجام این کار قطعا ایراداتی هم هست که تلاش داریم تا با رفع آن ها، طرح پاکبان را به بهترین شکل اجرا کنیم.

سردار اسحاقی درخصوص پرونده متخلفین شهرداری گفت: تحقیقات در خصوص این موضوع ادامه دارد و اگر پرونده به مرحله ای برسد که قاضی بتواند توضیحاتی را ارائه دهد، با اصحاب رسانه مصاحبه خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار