اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
نشست خبری استاندار خوزستان / شریعتی: قطعا از عملکود خودم راضي نيستم / در هيچ استاني به اندازه خوزستان، بشر در محيط زیست دخالت نداشته است / تلاش ما برگزاري يک انتخابات سالم است / در عزل و نصب ها با نمایندگان تعامل دارم اما اینگونه نیست که همیشه نظر آنان اعمال شود / تا حدودی عدم تعادل قومیتی در حوزه مدیران را می پذیرم / شرعا قانونا و اخلاقا نباید تا صدور حکم درباره تخلفات در شهرداری اهواز پیش داوری کرد
نشست خبری استاندار خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد. شریعتی در این نشست و گفتگو، روال معمول سخنرانی را کنار گذاشت و تلاش کرد...
شوشان: نشست خبری استاندار خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد. شریعتی در این نشست و گفتگو، روال معمول سخنرانی را کنار گذاشت و تلاش کرد تا با برقرار کردن پرسش و پاسخ از همان ابتدا، به جای تک گویی گویی باب گفتگو و پاسخگویی را باز کند. هرچند استاندار به تمام سوالات پاسخ گفت اما برای رسیدن به جلسه کاری دیگری، از برخی پرسش کنندگان فاکتور گرفت که موجب دلخوری و ناراحتی برخی خبرنگاران شد. 

قطعا از عملکرد خودم راضي نيستم

به گزارش شوشان ، شريعتي در این نشست در پاسخ به اين سوال که آيا از عملکرد خود راضي است، اظهار کرد: قطعا ازعملکرد خودم راضي نيستم. هميشه و در طول زندگي ام، از عملکرد خودم راضي نبوده ام و دوست داشتم در کار و تحصيل بهتر از اين عمل کنم.

استاندار خوزستان گفت: در طول مدت تصدي گري پست استانداري از رفتن به سمت هر آن چه که تشخيص داده شد درست است، کوتاهي نکردم. به من گفتند به سمت گروه ملي نرو و با آبروي خودت بازي نکن اما وظيفه من ايجاب مي کرد که در برابر 4 هزار خانواده خوزستانی بي تفاوت نباشم.

مهمترین اقداماتش در طول دوره استانداري

وی در پاسخ به اين که مهمترین اقداماتش را در طول دوره استانداري خودش چه مي داند، بيان کرد: سعي کردم در ستاد تسهيل کمک کنم تا چرخه توليد استان به حرکت در بيايد، طرح 550 هزار هکتاري متوقف نشود و مباحث مربوط به صنعت و گروه ملي با استفاده از همه اهرم هاي لازم به سرانجام برسد و بحث ريزگردها نیز به جد پيگيري شد و دولت هم اهتمام داشت که دنبال شود و الان هم عمليات اجرايي در حال انجام است و اميدواريم طبق برنامه پيش برود.

در هيچ استاني به اندازه خوزستان، بشر در محيط زیست دخالت نداشته است

شریعتی درخصوص گرد و خاک و مشکلات و مسایل مربوط به آن یادآور شد: گرد و خاک از ديرباز در استان وجود داشته اما دخالت بشر و تغيير اقليم آن را تشديد کرده است. 
وی افزود: مشکلات زيست محيطي خوزستان به اين دليل است که در هيچ استاني به اندازه خوزستان، بشر در شرايط زيست محيطي دخالت نداشته است. جنگ تحميلي و نابودي زمين هاي کشاورزي و نخيلات و انجام پروژه هاي عمراني بزرگ بدون توجه به عواقب شان، در کنار تغييرات اقليمي، از جمله عوامل بروز مشکلات محيط زيستي در خوزستان بوده است.

 قسمت اعظم بی آبی خوزستان به دلیل سد سازی های غیر اصولی بوده است

استاندار خوزستان با بیان این که قسمت اعظم بی آبی خوزستان به دلیل سد سازی های غیر اصولی بوده است، عنوان کرد: پيش از انقلاب تنها دو سد شهيد عباس پور و دز در استان وجود داشت که 5  و نيم ميليارد متر مکعب آب ذخيره مي کردند اما الان بيش از 16 سد در خوزستان هست که 16 ميليارد متر مکعب آب ذخيره مي کنند. اين امر باعث خشکي تالاب ها و کاهش آب رودخانه ها و ايجاد کانون هاي گرد و خاک شد. 

وی ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت در استان و کاهش آورد آب رودخانه ها نیز در بروز مشکلات محیط زیست استان تاثیرگذار بوده است. آورد آب رودخانه کارون از 22 میلیارد متر مکعب به 15 میلیون متر مکعب، زهره از 2.7 میلیارد متر مکعب به 930 میلیون متر مکعب، کرخه از 6 میلیارد متر مکعب به 930 میلیون متر مکعب، و مارون از 1.8 میلیارد متر مکعب به 730 میلیون متر مکعب رسیده است و مشکلات متعدد زیست محیطی را در خوزستان موجب شده است.

نهال کاری با نظر کمیته فنی ریزگردها صورت می گیرد

شریعتی در پاسخ به این که آیا نهال کاری ها تاثیر مثبتی خواهند داشت یا خبر عنوان کرد: من تنها تابع نظر کمیته فنی هستم و هرجا که این کمیته تشخیص دهد کاشت نهال منجر به نتیجه خواهد شد دست به نهال کاری می زنیم.

وی گفت: کمیته فنی متشکل از 6 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران، تعدادی از کارشناسان سازمان آب و برق و تعدادی از اساتید مرکز جنگل کاری و مراتع داری وزارت جهاد کشاورزی است.

استاندار خوزستان با تاکید بر این که وظیفه موسسه جهاد نصر تنها از بعد عملیاتی مهار ریزگردهاست، یادآور شد: کار مهار ریزگردها دو بخش است. یک بخش عملیاتی و تامین تجهیزات است که بر عهده موسسه جهادنصر است و دیگری بعد بیولوژیک آن است که توسط کمیته فنی متشکل از متخصصان استانی و کشوری و سازمان منابع طبیعی استان اجرا می شود. 

وی درخصوص نهال های مورد استفاده در کانون های ریزگردها توضیح داد: این نهال ها تنها دو تا سه سال به آب نیاز دارند و در همین مدت هم آب بسیار کمی مصرف می کنند. آب مورد نیاز این نهال ها هم توسط کانال آب از ایستگاه آزادگان کارون تامین خواهد شد.

اقدامي که منجر به خدشه دار کردن انتخابات شود، پذيرفتني نيست

شريعتي در خصوص برنامه هاي استانداري براي برگزاري انتخابات سال آينده گفت: تلاش ما برگزاري يک انتخابات سالم و بدون دخالت ها و سوگيري هاست. سعي داريم از آراي مردم صيانت کنيم و طبق فرمايش مقام معظم رهبري، حق الناس بودن راي را پاس بداريم و امانت دار ثوبي باشيم. وي تاکيد کرد: هيچ اقدام و تلاشي که منجر به خدشه دار کردن انتخابات شود، پذيرفتني نيست.

اقدامات استانداري براي بهبود وضعيت صنعت

استاندار خوزستان درباره اقدامات استانداري براي بهبود وضعيت صنعت در استان گفت:  آمارهاي شهرک هاي صنغتي حاکي از اين است که با رونق گرفتن نفت و افزايش فروش نفت، صنعت استان هم رونق گرفته و اميدواريم با تلاش، گام هاي موثر تري در اين زمينه برداريم و بستر مناسب براي توليد مهيا شود و شرايط استان را به نحوي پيش ببريم که از فعالیت های بخش صنعت، کاسته نشود.

وی راه اندازي فاز دوم پالايشگاه بيدبلند با 3 ميليارد دلار سرمايه گذاري، فولاد دزفول، فولاد شهيد جهان آرا و فاز دوم پالايشگاه آبادان با سرمايه گذاري 3 ميليارد دلاري را از جمله اقدامات در بخش صنعت اعلام کرد.

سهم استان خوزستان در اين سال ها دیده نشده است

شریعتی با تاکيد بر اين که اعتبارات استان خوزستان به نسبت استان هاي کشور اندک بوده است، اذعان داشت: تلاش کرديم تا تخصيص اعتبارات استاني براي خوزستان افزايش يابد و در اين زمينه هم موفق شديم به طوري که شاهد افزايش اعتبارات استاني خوزستان به ميزان  107 درصد نسبت به سال هاي پيش بوده ايم وهمين امروز اعتبارات نفت را به سمت تملک دارايي حرکت داديم تا تعادلي بين اعتبارات استاني در کل کشور به وجود آوريم.

وی  گفت: سهم استان خوزستان در اين سال ها خورده شده و مرتبا از اعتبارات عمراني استان ما کاسته شده است. در دهه پيش، سهم استان خوزستان از اعتبارات استاني 12  درصد بوده اما امسال سهم اعتبارات استان ازتملک دارايي 6.9 درصد و از نفت 8.2  درصد بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به این که درآمدهای مالیاتی خوزستان در سال آینده افزایش اندکی خواهند داشت، گفت: درآمدهاي مالياتي خوزستان در سال آينده 1.2  درصد افزايش خواهد داشت، در حالي که اين رقم براي ديگر استان هاي کشور 9.4  درصد خواهد بود.

دولت به خوزستان و مسايل و مشکلات اش حساس است

وی یادآور شد: دولت به خوزستان و مسايل و مشکلات اش حساس شده و در اين مدت به استان اهتمام کامل داشته است به شکلي که کمترين رشد در درآمد مالياتي و بيشترين رشد در اعتبارات استاني را در کشور داشته ايم.

شریعتی از تخصيص 2 ميليارد تومان به حوزه ورزش استان خبر داد و گفت: اين اعتبارات پس از ابلاغ، در اختيار حوزه ورزش استان قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان در پاسخ به اين که اولويت هاي استانداري در مسايل استان چيست، بیان کرد: اولويت ها کاملا مشخص است. طرح 550 هزار هکتاري، مسئله ريزگردها، آب و فاضلاب، استانداردهای جاده ای و آموزش و پرورش در اولویت برنامه های استان هستند. امسال نیز بحث کمک به صنایع و پر کردن ظرفیت صنایع کوچک در برنامه گنجانده شده است.

نبود تعادل در انتصاب‌ها را قبول دارم

استاندار خوزستان با اشاره به نقدهای اخیر درباره انتصاب‌های صورت گرفته در استان گفت: انتصاب‌های اخیر در جهت بهبود وضعیت بوده، البته ممکن است برخی موافق این نباشند. در کل نبود تعادل در انتصاب‌ها را قبول دارم، اما با مدیریت قبل مقایسه کنید، من تلاشم این است عدالت برقرار شود با اینکه قبول دارم که کند بوده است.

شریعتی افزود: تعاملی بین استانداری و نمایندگان مجلس وجود دارد، اما به معنای اعمال‌نظر در بحث انتصاب‌ها نیست. در بحث توازن قومی در انتصاب‌ها نیز، بعضی از افراد منتسب به یک قوم ممکن است در یک سازمان نباشند، یا اینکه ما شناخت کمی داشته باشیم. 

وی شریعتی اضافه کرد: علاقمندم مدیریت جوانی بر سیستم حاکم شود و با جسارت و شجاعت در استان به عنوان نسل جدید مدیریتی راهبری کنند و تلاشم بر این است. من آنچه تشخیص می‌دهم که اثرگذار است را انجام می‌دهم ممکن است تشخیصم غلط باشد.

حذف مصوبه اختصاص ۳ درصد قراردادهای نفتی به مناطق نفت خیز

استاندار خوزستان درباره حذف مصوبه «اختصاص ۳ درصد قراردادهای نفتی به مناطق نفت خیز» از متن بودجه گفت: این ۳ درصد در واقع از محل سرمایه گذاری شرکت پیمانکار نفتی که رئیس جمهور آن را برای هزینه در غرب کارون برای کاهش اثرات سوء زیست محیطی و طرح های عام المنفعه اجتماعی پیشنهاد دادند و کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس هم تصویب کردند، اما هنوز وقت نکردم اشکال و ایراد شورای نگهبان بر آن را بررسی کنم.

تا صدور حکم نباید قضاوتی درباره تخلفات در شهرداری اهواز کرد

شریعتی در رابطه با موضوعات مطرح تخلفات در شهرداری اهواز شرعا قانونا و اخلاقا نباید تا صدور حکم از طرف دادگاه و اثبات جرم ٬ پیش داوری کنیم





















































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار