در حالي که ايران در تعطيلات عيد نوروز قرار دارد،کانديداهای  احتمالی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مي کوشند از اين فضا نهايت بهره برداري انتخاباتي را داشته باشند. "> نوروز انتخاباتي
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰

در حالي که ايران در تعطيلات عيد نوروز قرار دارد،کانديداهای  احتمالی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مي کوشند از اين فضا نهايت بهره برداري انتخاباتي را داشته باشند.

اختصاصی شوشان : در حالي که ايران در تعطيلات عيد نوروز قرار دارد،کانديداهای  احتمالی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مي کوشند از اين فضا نهايت بهره برداري انتخاباتي را داشته باشند.

آقا محسن در زادگاهش

دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز دوشنبه 28 اسفندماه با سفر به استان خوزستان در بدو ورود به فرودگاه اهواز مورد استقبال جمعی از مردم این شهر قرار گرفت.

رضایی در ادامه با حضور در مصلی مهدیه اهواز در جمع اقشار و اقوام مختلف استان که از ساعت های قبل منتطر حضور او بودند به سخنرانی پرداخت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس با حضور در بین خبرنگاران استان خوزستان به پرسش های آنان پاسخ داد. وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران، گفت : دولت های زیادی آمده اند و رفته اند اما برای مناطق جنوب و زاگرس نشین کار زیادی نکرده اند، رسانه ها نیز نیز باید مطالبه گری مردم استان های جنوبی و غربی را افزایش دهند چرا که مردم این خطه بسیار محجوب هستند و این البته به معنای نفی خدمات انجام شده تاکنون نیست اما این مناطق ظرفیت کار بسیار بیشتر از این را دارد.

محسن رضایی با اشاره وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات مردم، اظهار داشت : من معتقد به انقلاب در اقتصاد هستم. کشاورزی ما سنتی و غیربازده هست و صنعت ما با بحران روبه روست و فوریت ما در آینده بدوا" کنترل گرانی و افزایش نقدینگی است و الگوی من توسعه متعالی هست، توسعه ای که اقتصاد و فرهنگ را همزمان با هم پوشش دهد. وی در باره ی ایده دولت فراگیر گفت : فراگیری مد نظر من جنبه ی تخصصی دارد و تمام کسانی را که به نظام و انقلاب و شخص رهبر انقلاب اعتقاد دارند و در این حال تخصص هم داشته باشند را در بر خواهد گرفت. رضایی بیان داشت : برای کشاورزان و بانوان طرح های ویژه ای را آماده کرده ایم از قبیل یارانه ی سبز برای کشاورزان و یا ایجاد مشاغل سودآور خانگی برای بانوان ، همچنین داشجوی ما باید 6 ماه قبل از فارغ التحصیلی از اشتغال خود مطمئن باشد و شغلش مشخص باشد.

سفر فلاحیان به حوزه انتخابیه

حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز روز یکشنبه چهارم فروردین ماه نیز ضمن حضور در اهواز با اقشار مختلف مردم این شهر دیدار و گفتگو کرد. این نامزد احتمالی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تشریح برنامه های اجرایی دولت احتمالی خود در دیدار با مردم اهواز اظهار داشت : هدف من از حضور در انتخابات ساختن ایرانی قدرتمند از طریق برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و همسایه خواهد بود که با این کار می توان در برابر استکبار نیز یک جبهه قدرتمند تشکیل داد. وزیر اسبق اطلاعات عنوان کرد : یکی از جدی ترین اهداف من از حضور در انتخابات، مهار گرانی است زیرا مردم ایران در مدت اخیر از این بابت با مشکلات فراوانی مواجه شده اند و جا دارد این مشکل اساسی برای مردم رفع شود. فلاحیان، برقراری و راه اندازی واقعی دولت الکترونیک در کشور را یکی از اهداف خود عنوان کرد و گفت: اگر دولت الکترونیک به معنای واقعی در کشور راه اندازی می شد، اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در کشور صورت نمی گرفت.

فلاحیان در خصوص حضور سید محمد خاتمی در انتخابات نیز اظهار کرد : وی برای حضور در صحنه انتخابات با دو مشکل اساسی مواجه است. اول اینکه باید موضعش را در خصوص فتنه اعلام کند و دوم اینکه منتظر اعلام نظرسنجی ها برای میزان مقبولیتش نزد مردم است. وزیر اسبق اطلاعات در مورد شیوه حضور نامزد مورد حمایت دولت در انتخابات ریاست جمهوری نیز تصریح کرد : آنها اعتقاد دارند به علت اینکه تبلیغات و کمک های مالی فراوانی انجام داده اند از نفوذ بالایی بین مردم برخوردار هستند. ضمن اینکه دولتی ها اعتقاد دارند 57 درصد آرای مردمی را در اختیار دارند به همین دلیل پیروز انتخابات خواهند بود.

علی فلاحیان همچنین در جمع مردم «عین2» شهرستان اهواز در خصوص مشارکت مردم در انتخابات آینده نیز گفت: حضور پرتعداد مردم در انتخابات پیش رو بسیار مهم است و برای ایران در صحنه بین الملل تاثیر فراوانی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در همین زمینه اگر انتخابات کم تعداد برگزار شود؛ آمریکا فشارهای خود را به ایران افزایش می دهد ولی اگر مردم به صورت پرشور در انتخابات شرکت کنند بی شک آمریکا مجبور به امتیاز دادن به کشورمان می شود به همین دلیل دنیا نگاه خاصی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارد. وی افزود: آمریکا قصد دارد بین ایرانیان اختلاف و تفرقه ایجاد کند تا به اهداف پلید خود دست پیدا کند ولی بی شک حضور پرشور مردم پای صندوق های رای، تمام این توطئه ها را نقش بر آب می کند.

دکتر روحانی در خوزستان

در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه یکم فروردین تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی وارد اهواز شد. این نامزد بالقوه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله عازم خرمشهر شد و با حضور در یادمان های شلمچه و طلائیه با آرمان های هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کرد.به گزارش خبرنگار ذره بین، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در جلسه ای با سران عشایر، نمایندگاه برخی طوایف عرب شهرستان سوسنگرد و دشت آزادگان ضمن تبریک سال نو به مشکلات و رنج های مردم خوزستان در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن اشاره کرد و ضمن اینکه انتفاد را حق مردم دانست، افزود : حق طبیعی مردم است که مشکلات خود را به صراحت بیان و بدون دغدغه بیان کنند.

روحانی بعد از دیدار با سران عشایر و مردم سوسنگرد و همچنین ایراد سخنرانی در جمع آنان، در نماز جمعه شهرستان هویزه نیز حضور پیدا کرد. عضو مجلس خبرگان رهبری بعد از پایان نماز جمعه به ایراد سخنرانی در خصوص مسائل مختلف کشور پرداخت. نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی در ادامه ضمن حضور در مزار شهدای هویزه به قرائت فاتحه پرداخت. وی همچنین بر سر مزار شهید علم الهدی، شهید قدوسی و سایر شهدا حضور یافت و به مقام شامخ آنها ادای احترام نمود. روحانی بعد از پایان حضور خود در شهرستان سوسنگرد و هویزه برای بازدید یادمان شهدای دهلاویه وارد این منطقه شد. همکار شهید چمران در کمیسیون دفاع اولین دوره مجلس شورای اسلامی، در بدو ورود به دهلاویه ضمن حضور در مشهد (یادمان) شهید چمران از نمایشگاه نمادهای دوران دفاع مقدس و همچنین یادمان شهدای هوانیروز و توانمندی های آن در جنگ تحمیلی بازدید کرد و به بیان خاطراتی از رشادت ها و فداکاری های آن شهید پرداخت. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از مجتمع توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اهواز بازدید کرد.

در این بازدید سه ساعته از بزرگترین طرح کشاروزی پیش و پس از انقلاب در کشور، دکتر روحانی را آقایان مهندس اکبر ترکان و دکتر محمدباقر نوبخت همراهی می کردند. طی بازدید دکتر روحانی از بخش های کشاورزی و صنعتی این مجتمع مهندس نسیم صادقی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توضیحات لازم را ارائه نمود.

ابوترابی در مناطق عملیاتی

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد. حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد اظهار داشت : آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام می‌کنم. امام جمعه موقت قزوین که برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در سرزمین‌های نور حضور یافته بود، تصریح کرد : مجاهدت، ایثار و رشادت رزمندگان دفاع مقدس تکلیف سنگینی را بر دوش مردم و مسئولان گذاشته است که باید به آن توجه داشت. ابوترابی‌فرد اظهار داشت : این چراغ اکنون در دستان ما است و ما نیز به تبعیت از رزمندگان دلیرمان باید تابع محض ولی فقیه باشیم. وی اظهار کرد: ویژگی‌های دفاع مقدس قابل تکرار نخواهد بود. صحنه‌های نبرد، اسارت، دوران ایستادگی، پایمردی و اقتداری که جوانان این کشور در آن دوران آفریدند و در مقابل استکبار و تهاجم ابرقدرت های جهان ایستادند، کشورمان را تبدیل به نماد برجسته پیروزی و مقاومت کرد و ما امروز هرچه در کشور داریم به برکت دفاع مقدس است. وی با اشاره به راویان و بازماندگان دفاع مقدس گفت: آنها وارثان دفاع مقدس هستند و خداوند آنان را برای بازگویی و روایت مجاهدت‌ها و ایثار شهیدان عزیز آن دوران شکوهمند حفظ کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار