اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
سالی مزین به نام شهدای مدافع حرم / دروغ سیزدهی که واقعیت داشت / مرگ یک فوتبالیست در زمین بازی / شگفتی سازی ليست اميد در اهواز / سیل خوزستان و دستوری رییس جمهور از ترکیه / جوی خون در تختی! / برکناری مقتدایی در روزهای پایانی اردیبهشت و انتصاب شریعتی در خرداد / پلیس 12 ساله اهوازی آسمانی شد
در سالی که گذشت خوزستان آبستن اتفاقات تلخ و شیرین بود ؛ اتفاقاتی که زمانی استان را در غم و ماتم فرو برد و زمانی نیز برای مردمانش...


شوشان: در سالی که گذشت خوزستان آبستن اتفاقات تلخ و شیرین بود ؛ اتفاقاتی که زمانی استان را در غم و ماتم فرو برد و زمانی نیز برای مردمانش شادی به ارمغان آورد. انفجار تروریستی حله عراق را می توان تلخ ترین خبر سال 95 خوزستان دانست ؛ فاجعه ای که به شهادت ده ها خوزستانی منجر گردید و طی آن دو روز عزای عمومی در استان اعلام شد. پیروزی استقلال خوزستان در پانزدهمین لیگ برتر نیز از جمله اخبار مسرت بخشی بود که در سال 95 جشن و سرور خوزستانی ها را به دنبال داشت و تا نیمه های شب کارناوال شادی در خیابان ها به راه افتاد.

آنچه در ذیل می آید مروری است بر پربازدیدترین اخبار خوزستان در سال 95 : 

سالی مزین به نام شهدای مدافع حرم 

به گزارش شوشان ، خوزستان با تقدم 54 شهید مدافع حرم ، در چند سال گذشته نشان داد که این استان همواره در راه دفاع از آرمان های انقلاب پیشقدم است و اگر دلاورمردی و ایثار مدافعین حرم نبود بی شک امروز خاکریز دشمن در خوزستان بود. شهید سید حمید تقوی فر ، شهید حسن حزباوی ، شهید سید مهدی موسوی ، شهید هادی کجباف ، شهید نادر حمید و ... با ایثار جان خود ، امنیت و آرامش را برای کشور و استان به ارمغان آوردند. 

نامه ای که سبب واکنش مقتدایی شد

از همان ابتدای سال 95 ، ساز مخالفتی که با عبدالحسن مقتدایی از سال گذشته شکل گرفته بود ، تشدید شد و حتی برخی شهرداران خوزستان نیز در مخالفت با استاندار وقت ، در کنار رایزنی های سیاسیون ، شروع به نامه نگاری به مقامات بلند پایه کردند. یک نمونه آن نامه نگاری شهردار لالی بود که در ابتدای سال متنی بلندبالا به رییس جمهور نوشت و از بی مهری های مسئولین ارشد استان سخن گفت ! این نامه شاید از معدود نامه هایی بود که در فروردین ماه سال 95 گلایه مقتدایی را به دنبال داشت و با کنایه آن را به یک انشا به روحانی تعبیر کرد !

دروغ سیزدهی که واقعیت داشت 

در نیمه اول فروردین ماه سالی که گذشت ، کشف یک گنجینه تاریخی در منطقه خارستان بهبهان ، به عنوان دروغ سیزده در فضای مجازی منتشر شد. البته این دروغ سیزده ، رفته رفته به واقعیت پیوست و عاطفه رشنو معاون میراث میراث فرهنگی در گفتگو با ایرنا صحت آن را تایید کرد !

مرگ یک فوتبالیست در زمین بازی

فوت پیشکسوت فوتبال خوزستان حین بازی از جمله اخبار تلخ فروردین ماه 95 بود. در فروردین ماه سالی که گذشت ، محمود بقال زاده پیشکسوت فوتبال خوزستان و تیم ملی فوتبال ایران حین بازی دوستانه با منتخب فوتبال شهرستان هفتکل بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع کرد.

پسر فداکاری که یک دختر را نجات داد و خود غرق شد

فروردین ماه سالی که گذشت ، پسر ۲۱ ساله‌ای به نام علی دیناروند که تازه دوره خدمت سربازی را گذرانده بود برای نجات جان دختر نوجوانی که به رودخانه افتاده بود خود را به آب می زند و در حالی که رمقی برایش نمانده نبود او را به کنار رودخانه می کشاند. در همان موقع امواج، علی را با خود می برد و جسدش پس از 5 روز پیدا می شود.  
 
شگفتی سازی ليست اميد در اهواز 

فروردین ماه سالی که گذشت ، با توجه به کشیده شدن انتخابات مجلس به دور دوم ، اهواز و شهرهای خوزستان به محلی برای رفت و آمد چهره های سیاسی دو طیف تبدیل شده بود. از یک طرف چهره های منتسب به احمدی نژاد از جمله غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم و دهم برای حمایت از لیست اصولگرایان به اهواز آمدند و از طرف دیگر چهره های اصلاح طلب از جمله زیباکلام نیز به شهرهای مختلف استان رفتند و در حمایت از لیست امید سخنرانی کردند. سرانجام در دهمین روز از اردیبهشت ماه سال 95، کاندیداهای کمتر شناخته شده لیست امید اهواز در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شگفتی ساز شدند و هر سه کاندیدای لیست امید به بهارستان راه یافتند.  

سیل خوزستان و دستوری رییس جمهور از ترکیه 

سیل فروردین ماه امسال 95 خوزستان ، خسارتی جدی به روستاها و شهرهای مختلف استان وارد کرد و چندین روستا را در خود فرو برد. خسارات ناشی از این سیل به گونه ای بود که روحانی رییس جمهور از ترکیه دستور پیگیری و رسیدگی ویژه صادر کرد. در همان زمان نیز وزیر نیرو به خوزستان سفر کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت. شدت سیلاب ناشی از طغیان رودخانه دز 8 هزار مترمکعب در ثانیه عنوان شد که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.  بحران سیل در برخی مناطق از جمله شعیبیه شوشتر به حدی بود که مدیرعامل هلال احمر خوزستان صراحتا اعلام کرد که عمق آسیب‌ها بیش از تصور است و روستاهای زیادی در این منطقه به زیر آب رفته است.

درگذشت فرماندار دشت آزادگان 

درگذشت فرماندار دشت آزادگان بر اثر سکته مغزی نیز از دیگر اخبار تلخ خوزستان بود. در فروردین ماه 95 جاسم مجیدی پور  فرماندار دشت آزادگان بر اثر سکته مغزی در بیمارستان کرمی اهواز درگذشت. وی پیش از این مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان را برعهده داشت. وی متولد 1335 بود و در جریان مراسم اربعین به عنوان خادم زائران حسینی از ابتدا تا انتهای مراسم اربعین در مرز چذابه حضور داشت و به زائران حسینی خدمتگزاری كرد.

جوی خون در تختی!

فروردین ماه سالی که گذشت ، تنش روی سکوهای ورزشگاه تختی اهواز موجب شد تعدادی از تماشاگران و حتی بازیکنان پرسپولیس و استقلال اهواز آسیب ببینند. در هفته‌ای که دو تیم خوزستانی استقلال و فولاد خارج از خانه به مصاف حریفانشان می‌‌رفتند و ورزشگاه غدیر اهواز میزبانی هیچ تیمی را بر عهده نداشت، هیئت فوتبال استان خوزستان در اقدامی عجیب و غریب محل بازی استقلال اهواز و پرسپولیس که در یک روز تعطیل برگزار می‌ شد را استادیوم تختی کم ظرفیت اعلام کرد. این اتفاق به برنامه نود با اجرای فردوسی پور کشیده شد و فرماندار سابق اهواز نیز پاسخگوی انتقادات مطرح شده بود.

برکناری مقتدایی در روزهای پایانی اردیبهشت

چند روز به پایان اردیبهشت ماه سال 95 ، خبر برکناری مقتدایی استاندار خوزستان همه را شوکه کرد. برکناری مقتدایی از استانداری در حالی بود که وی به استقبال معاون وزیر کشور به فرودگاه رفته بود. هر چند در همان زمان معاون وزیر کشور بر بازنشستگی مقتدایی تاکید و برکناریش را تکذیب کرد اما مقتدایی به صراحت اعلام کرد که از سوی شخص رییس جمهور برکنار شده است ! پس از برکناری استاندار ، فرج الله خبیر سرپرستی استانداری خوزستان را برعهده گرفت و تقریبا یک ماه بعد نیز شریعتی جایگزینش شد. 

ماجرای جنجالی مدرسه معراج

اردیبهشت ماه سالی که گذشت ضرب و شتم معلمان مدرسه معراج اهواز در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. این اتفاق به گونه ای بود که دادستانی نیز ورود کرد و پیگیر ماجرا شد. در این ماجرا ، دو دانش آموز دختر دبستان معراج اهواز در بیرون از مدرسه با هم درگیر لفظی پیدا می کنند كه یكی از آنان موضوع درگیری را به یكی از معلمان مدرسه گزارش می دهد. معلم یاد شده در این زمینه به دانش آموز خاطی تذكراتی را داده كه موضوع از طرف دانش آموز به خانواده منتقل می شود. همین امر در فردای آن روز سبب درگیری بین مادر، عمه و شوهر عمه دانش آموز یاد شده با معلمان این مدرسه می شود. 

خوزستان به رنگ آبی 

در اردیبهشت ماه سالی که گذشت پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با قهرمانی استقلال خوزستان خاتمه یافت و خوزستان را سراسر غرق در شادی کرد.  استقلال خوزستان یک استان را شاد کرد و تا نیمه های شب کارنوال شادی مردم در خیابان ها و شهرهای مختلف استان به راه بود. 


تجمع زیست محیطی و حمایت از مقتدایی !

خرداد ماه و چند هفته پس از برکناری مقتدایی استاندار  ، تجمع زیست محیطی اهوازی ها در مخالفت با انتقال آب در حاشیه کارون شکل گرفت.  جمعی از دوستداران محیط زیست در اهواز با تجمع در کنار رودخانه کارون خواستار توقف طرح های انتقال آب از رودخانه کارون شدند. عده ای در این تجمع ، برکناری مقتدایی استاندار وقت خوزستان را به طرح های انتقال آب ربط دادند و شعارهایی نیز سر دادند ! 

پسر اهوازی پدرش را زنده زنده سوزاند!

قتل های خانوادگی در خوزستان از جمله اخبار و حوادث تلخ در استان بود. خردداد ماه سالی که گذشت ،  پسر بیمار اهوازی در اقدامی هولناک پدر پیرش را در خواب به آتش کشید.  در این حادثه که مأموران پلیس وقتی خود را به محل قتل رساندند زن میانسالی را دیدند که سر و صورتش خون‌آلود بود. این زن به مأموران گفت که پسرش مبتلا به بیماری روانی است . 

پلیس 12 ساله اهوازی آسمانی شد

تحقق آرزوهای کودکان سرطانی خوزستان از اقدامات جالبی بود که امسال از سوی گروه های مردم نهاد انجام شد. عباس عبدالهی زاده یکی از بیماران سرطانی بود که آرزوی پلیس شدن داشت و در پارک ساحلی اهواز با همکاری نیروی انتظامی لباس پلیس را پوشید و آرزویش برآورده شد. این کودک پس از تحقق رویای خود، سرانجام پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در چهارم خرداد 95 دار فانی را وداع گفت. 


گرمای بی سابقه در روزهای پایانی بهار 95

در خرداد ماه 95 ، دمای هوای خوزستان به 51 درجه رسید. 22 خرداد  از گرم‌ترین روزهای بهاری در استان خوزستان بود و دمای هوا در آغاجاری به 51 درجه و در اهواز و رامهرمز و آبادان به 49 درجه سانتی‌گراد رسید. این گرمای بی سابقه چندین نفر را گرمازده و راهی بیمارستان کرد.

آتش سوزی 60 ساعته پتروشیمی بوعلی ماهشهر 

تیرماه سالی که گذشت یکی از مخازن پتروشیمی بوعلی ماهشهر آتش گرفت.  آتش 60 ساعت شعله کشید و اطفاء حریق در روزهای اول ناموفق بود و منجر به فروریختن مخرن پتروشیمی شد. آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ، پای وزیر و معاون وزیر نفت را نیز به ماهشهر کشاند و زنگنه شبانه فرماندهی کنترل آتش را برعده گرفت و سرانجام پس از 60 ساعت ، آتش فرو نشست. 

تحصن نماینده شادگان در دفتر شریعتی !

خردادماه سالی که گذشت تحصن عجیب نماینده شادگان در دفتر استاندار سریعا در فضای مجازی منتشر و موجی از انتقادات را نیز به دنبال داشت. ناصری‌نژاد در اعتراض به بحران آبی در شادگان و نابودی نخل ها و زمیتن های کشاورزی این شهرستان به دلیل کم آبی ، چندین ساعت در دفتر شریعتی تحصن کرد و سرانجام نیز با وعده استاندار برای تامین آب این تحصن خاتمه یافت.

ورود علما به انتقال آب کارون

انتقال آب از سرشاخه های کارون از جمله مباحثی بود که در سال 95 علمای استان نیز به آن ورودی جدی داشتند.  آیت الله حیدری و آیت الله جزایری بارها از تریبون نماز جمعه ، در جلسات و مصاحبه های متعدد خواستار توقف انتقال آب شدند. در خرداد ماه سالی که گذشت ، سخنان آیت الله جزایری مبنی بر اینکه "اجازه انتقال حتی یک قطره آب کارون را نخواهیم داد" تیر اول اکثر رسانه های استان شد. البته رییس جمهور و استاندار نیز تاکید داشتند که در دولت یازدهم هیچ انتقال آبی جز برای مصارف شرب صورت نگرفته است. 

کلیدواژه استاندار برای تغییر مدیران 

بحث انتصابات و برکناری برخی مدیران ، از ابتدای روزی که شریعتی استاندار خوزستان شد ، در صدر رسانه ها قرار داشت. رسیدن به " حجت شرعی" برای برکناری مدیران کلید واژه ای بود که شریعتی بارها در مصاحبه های خود مطرح کرد و اینگونه عنوان نمود که از لحاظ شرعي بايد به اين حجت برسم كه نيروي جايگزين توانايي اداره امور را داشته باشد. انتصابات استاندار در سالی که گذشت مخالفان و موافقان زیادی به دنبال داشت و با هر تغییر ، عده ای انتقاد می کردند و عده ای نیز اقدام شریعتی را می ستودند. 


مرگ بیماران دیالیزی در مرداد ماه 95 

مرگ چهار بیمار دیالیزی از جمله اخبار تلخ و جنجال برانگیز استان در مردادماه سال 95 بود.  اشتراک این افراد فوت شده ، دیالیز شدن در بیمارستان سینا بود. علل مختلفی برای مرگ این بیماران در رسانه ها منتشر شد و در نهایت نیز آب آلوده به عنوان علت اصلی شناخته شد. 

نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن در خوزستان

در سالی که گذشت برای اولین بار در خوزستان نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن با موفقیت در مرکز درمانی شفا اهواز انجام شد. بیماری که این عمل بر روی وی انجام شد، مرد 27 ساله و دچار سرطان حاد لنفاوی بود که در ابتدا سه جلسه شیمی درمانی طی مدت 10 روز و سپس رادیوتراپی برای وی انجام گرفت و داروهایی که فقط در پیوندهای مغز استخوان آلوژن استفاده می شوند به بیمار داده شد و بدینصورت وی آماده انجام پیوند مغز استخوان گردید.

مرگ دو معلم خوزستانی در کارون

شهریور ماه سالی که گذشت ، دو معلم به نام های رحمان علیمی و جلیل محمودی در رودخانه کارون در شوشتر غرق شدند.زمانی که یکی از معلمان در رودخانه در حال غرق شدن بود معلم دیگر برای نجات وی وارد رودخانه شد که متاسفانه هر دو غرق شدند. علیمی معلم شهر ملاثانی و محمودی معلم شهر ویس از توابع شهرستان باوی بود و هر دو در مقطع متوسطه اول و دوم تدریس می کردند.

فاجعه حله و شهادت ده ها خوزستانی 

چهارم آذر ماه 95 ، همزمان با برگشت زائران اربعین حسینی ، انفجار تروریستی در شهر حله عراق و شهادت ده ها ایرانی ، خوزستان را غرق در ماتم کرد. طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه الشوملی شهر الحله واقع در جنوب بغداد، حداقل 80 نفر شهید و  بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند. در همان زمان معاون سیاسی استانداری وزستان در مصاحبه ای گفت که معاون از 52 جسد بررسی شده شهدای حادثه انفجار تروریستی حله، 25 تا 30 جسد متعلق به خوزستان است و بیشتر شهدا نیز زن هستند. در پی به شهادت رسیدن جمعی از زائران خوزستان در فاجعه حله عراق دو روز عزای عمومی در خوزستان اعلام شد.

دانش آموز اهوازی در بین شهدای حله 

خبر شهادت دانش آموز خردسال اهوازی در انفجار تروریستی حله عراق ، از جمله اخبار ناگوار آذر ماه امسال بود. محمد جواد قائدی دانش آموز مدرسه استثنایی مهر اهواز بود  وی به همراه چند نفر از اعضای خانواده اش در انفجار تروریستی حله، به شهادت رسید.

جدال کونوکارپوسی با شروع فصل پاییز 

با شروع پاییر 95 و آغاز فصل تنگی تنفس خوزستانی ها ، جدال کونوکارپوسی بین مسئولین به راه افتاد. برخی مدیران کونوکارپوس را متهم اول تنگی نفس خوزستانی ها قلمداد کردند و برخی دیگر نیز معتقد بودند کونوکارپوس هیچ نقشی در تنگی نفس پاییزه ندارد. هر چند امسال تعداد مراجعان بیماران به بیمارستان ها به دلیل تنگی نفس کاهش قابل توجهی داشت اما هنوز علت تنگی نفس با شروع فصل پاییز ناشناخته مانده و تنها در حد گمانه زنی باقی مانده است. 18 گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس ها بررسی شد و در نهایت آلرژی ناشی از گرده افشانی گیاهان تشخصی داده شده و درخت 'کونوکارپوس' به عنوان متهم اصلی این عارضه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی معرفی شد اگر چه گروه باغبانی دانشگاه شهید چمران و شهرداری اهواز این مطالعات را نپذیرفت.

نامه محرمانه انتقال آب و قطع سخنان رییس جمهور

آذر ماه سالی که گذشت ، قطع سخنان روحانی در پی اعتراض نمایندگان خوزستان به نامه محرمانه انتقال آب ، از جمله اخبار پربحث و جنجالی استان در سال 95 بود. در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور پیش از ارائه لایحه بودجه در حال سخنرانی پیرامون شاخص های این لایحه بود که تعدادی از نمایندگان خوزستان مقابل جایگاه سخنرانی در صحن علنی مجلس تجمع کرده و برای دقایقی سخنرانی رئیس جمهور را قطع کردند. 

رسم نادرستی که چندین قربانی گرفت

در سالی که گذشت رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای خوزستان ، این آیین ها را به مصیبتی برای شرکت کنندگان در مراسم تبدیل کرد. از مرگ کودک چند تا ساله تا مرگ مادر باردار از جمله پیامدهای تلخ این رسم اشتباه در سال 95 در خوزستان بود. وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود.

اقدام نیک فرشته صورت زخمی ها در رامهرمز

در آذر ماه سالی که گذشت  دکتر کلانتر هرمزی جراح پلاستیک معروف به فرشته صورت زخمی ها به خوزستان آمد و علاوه بر ویزیت و درمان رایگان ده ها بیمار در رامهرمز ٬ خانه پدری خود را نیز به موزه پزشکی تبدیل کرد و با حضور دکتر ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ٬ نماینده رامهرمز و جمعی از مسئولین ٬ به صورت رسمی افتتاح شد. دکتر کلانتر هرمزی از مفاخر رامهرمز و خوزستان است که هر ساله برای درمان رایگان بیماران به همراه یک تیم مجرب پزشکی به استان می آیند.


تکاپوی سیاسی استاندار سابق 

استاندار سابق خوزستان که پس از برکناری اندیشه کاندیداتوری ریاست جمهوری را در سر دارد ، سال گذشته به طرق مختلف سعی کرد در صدر اخبار رسانه ها قرار بگیرد.  مقتدایی که رفتن او از استانداری با حاشیه های مختلفی به همراه بود و جمله معروف او در مراسم تودیع مبنی بر « بازگشت دوباره به استانداری» جنجال ساز شد ٬ برای اطلاع رسانی  از فعالیت های خود به تلگرام روی آورد و کانالی را بدین منظور ایجاد کرد اما در میانه راه فعالیت تلگرامی خود را متوقف کرد اما همچنان عزمش برای کاندیداتوری راسخ است. 

انتصاب اولین فرماندار زن در خوزستان

دی ماه سالی که گذشت ، اولین فرماندار زن در خوزستان منصوب شد.  معصومه خنفری اولین زن خوزستانی است که بر صندلی فرمانداری شهرستان کارون تکیه داد. وی پیش از سوی مقتدایی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان کارون منصوب شده بود.  

درگذشت سید ناصر موسوی نماینده سابق رامهرمز

بهمن ماه امسال  سید ناصر موسوی  نماینده اسبق مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس به دلیل عارضه قلبی و پس از یک ماه بستری در بیمارستان تهران ٬ درگذشت. حجت الاسلام سید ناصر موسوی در طول سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی که وکالت مردم شریف و ولایتمدار شهرستان رامهرمز و رامشیر را بر عهده داشتند الگو و نمونه شایسته یک خدمتگزار ملت بودند.

بحران خوزستان و تجمع چند روزه مردم اهواز 

بهمن ماه سالی که گذشت به دلیل شدت ریزگردها و قطعی گسترده آب و برق ، ماهی بحران زده برای خوزستان و مرکز استان بود که در بلاتکلیفی ستاد مدیریت بحران ، استاندار که در لهستان به سر می برد ، مستقیما دستور تعطیلی ادارات و مدارس را داد تا شاید اندکی آرامش به مردم بازگردد. شریعتی در آن زمان در مصاحبه ای با شوشان ، وعده داد تا با مدیرانی که موجبات رنجش مردم را با تصمیمات نادرست فراهم کردند برخورد نماید. چند هفته پس از بحران 9 بهمن ، در 23 بهمن ، به دلیل همراه شدن ریزگردها با رطوبت ، برق و آب در شهرهای مختلف خوزستان قطع شد و قطعی های گسترده موجب تجمع چند روزه اهوازی ها مقابل استانداری گردید.  در پی قطع آب و برق در 11 شهرستان در خوزستان وزیر نیرو از مشکلات به وجود آمده برای مردم خوزستان، عذرخواهی کرد. چند روز پس از آن نیز رییس جمهور به همراه وزرا به خوزستان سفر کرد. در بحران اخیر ، اکثر شخصیت های سیاسی ، اجتماعی ، ورزشی و هنری ، با انتشار پیام های مختلف با مردم خوزستان ابراز همدردی کردند و خواستار توجه بیشتر دولت شدند. 

اقدام نیک راننده دزفولی 

در سالی که گذشت شهروندانی بودند که با کارها و اقدامات نیک خود خبرساز شدند . علیرضا حسین پور راننده تاکسی شهری در دزفول از جمله شهروندانی بود که در سال 95 در اقدامی خداپسندانه خود را وقف خدمت به نابینایان کرد. این راننده دزفولی بیش از هشت ساعت از شبانه روز را به جابجایی رایگان نابینایان اختصاص داد. 

اولین زن خوزستانی که با مجوز وارد ورزشگاه شد

هر چند ورود بانوان به ورزشگاه ها ممنوع است اما مهرماه سالی که گذشت اولین زن خوزستانی که با مجوز وارد ورزشگاه شد. مهرماه سالی که گذشت ، مادر مرحوم سجاد خادمی در ورزشگاه غدیر حاضر شد و از جایگاه ویژه نظاره گر دیدار فولاد خوزستان در برابر صبای قم بود. وی با دعوت مسئولین در ورزشگاه حاضر شد و دیدار فولاد - صبا را از نزدیک دید. سجاد خادمی جوانی بود که در راه برگشت از ورزشگاه غدیر در بازی فولاد مقابل پدیده به دلیل تصادف و شدت جراحات در گذشت.

خوزستان در اربعین حسینی

آذر ماه امسال با فرا رسیدن اربعین سالار و سرور شهیدان جهان مردم ولایتمدار و محب اهل بیت (ع) استان مثل سال های گذشته در استقبال از زائرین سنگ تمام گذاشتند. در جای جای استان موکب های عزاداری بر پا شد و در این موکب ها از عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) با چای، شربت و قهوه پذیرائی شد.


خبر خوش 95 برای کارگران گروه ملی  

پس از ماه ها بلاتکلیفی کارکنان گروه ملی فولاد ایران و تجمع چند باره به علت عدم دریافت حقوق معوقه ، با تلاش استاندار و نمایندگان مجلس ، گروه ملی فولاد ایران تعیین تکلیف و به بانک ملی واگذار شد. در همین راستا مبالغی از حقوق معوقه نیز پرداخت شد. این خبر برای کارکنان گروه ملی در ماه های پایانی سال 95 ، خبر مسرت بخشی بود و آنان را از یمک بلاتکلیفی رها کرد. 

بازداشت چند مدیر شهرداری اهواز 

بازداشت چند مدیر شهری در اهواز از جمله خبرهای پرحاشیه ماه پایانی سال 95 بود. این افراد به اتهامات مالی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و برای تکمیل پرونده تخلف مالی آنان تحویل مراجع قضایی شدند. بازداشت چند مدیر در شهرداری اهواز بازتاب های مختلفی داشت. آنگونه که در خبرها منتشر شده این بازداشتی ها ادامه خواهد داشت و تعداد بیشتری دستگیر می شوند. 


بانوی سنگ شکن خوزستان

در سالی که گذشت بانوی سنگ شکن رامهرمز مادر نمونه کشور شد  خانم مریم نصیری زاده از عشایر ساکن سرگچ رامهرمز می باشد که بعد از نابینا شدن همسر و داشتن فرزندان زیاد ، برای امرار معاش به دل کوه می زند و 8 سال جوانی خود را صرف سنگ شکستن در معدن می کند تا اینکه با درآمد حاصله از کار در معدن دام می خرد و از ادامه کار در آنجا دست می کشد.

تلخ ترین خبر برای اهالی رسانه 

در شهریور ماه سالی که گذشت جان باختن عفت فتحی بانوی رسانه ای خوزستان در حادثه آتش‌ سوزی تلخ ترین خبر برای اهالی رسانه بود. 

راه حلی برای پایان درگیری های چند ساله طایفه ای 

درگیری های طایفه ای در روستای پتک باغملک که منجر به قتل و مجروح شدن چندین نفر شد ، از دیگر اخباری بود که در بهمن ماه امسال در صدر رسانه ها قرار گرفت. ریشه این حوادث به سالیان گذشته بر می گردد و شهریورماه سال ۱۳۹۴ نیز در این درگیری ها 12 نفر کشته شد. با ادامه این درگیری ها ، شورای تامین ورود کرد و سرانجام تخلیه روستای پتک باغملک در دستور کار قرار گرفت. 


اهدای عضو دانش آموز سوم ابتدایی اهواز 

در سال 95 اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در خوزستان نسبت به سال های دیگر افزایش داشت. در یک مورد  عرفان دیناروندی دانش آموز کلاس سوم دبستان حافظ که به علت حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای خود جان سه نفر را نجات داد

سخنی ماندگار از مسئولی که برکنار شد

ارزانی فرماندار اهواز پس از ابقا در یک نشست خبری انتقادات فراوانی از شورای شهر اهواز کرد و این انتقادات تا آنجا پیش رفت که به صراحت اعلام کرد که مشکل اصلی در مملکت این است که به افراد متخصص رای ندادیم و اگر در انتخابات شورای شهر اهواز به افراد متخصص رای می دادیم در حال حاضر اوضاعش اینگونه نبود. هر چند ارزانی در اقدامی غیرمنتظره از سوی استاندار برکنار شد اما اظهاراتش در رابطه با شورای شهر ماندگار شد.

برچیده شدن مدارس کانکسی

برچیده شدن مدارس کانکسی در روستاهای اهواز از جمله اخبار مسرت بخش سال 95 بود. در اسفند ماه امسال آئین بهره برداری 21 فضاهای آموزشی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، فرماندار و جمعی از مسئولین برگزار شد. به گفته تقی زاده ؛ جمع آوری 300 کلاس کانکسی ، یکی از برنامه هایی بود که در ابتدای سال تحصیلی دنبال شد و با افتتاح این فضاهای آموزشی، موفق شدیم تعداد زیادی از کلاس های کانکسی را تبدیل به کلاس های درس استاندارد و ایمن کنیم.

فریادهای نماینده اطلاح طلب 

اسفند ماه سالی که گذشت همزمان با آمدن رییس جمهور به اهواز و تشکیل شورای اداری ، فریادهای ساری نماینده اصلاح طلب اهواز بر سر معصومه ابتکار رییس محیط زیست ، جنجال آفرین شد.  این نماینده اهواز در حالی که ابتکار از آبگیری 70 درصدی هورالعظیم سخن می گفت ، با فریاد آن را دروغ خواند. فریادهای علی ساری تا هفته ها موضوع مورد بحث رسانه ها و شبکه های مجازی بود و در دفاع و یا انتقاد از این رفتار نماینده ، مطالب متعددی منتشر شد 

تصویر پربیننده سال 95 

در بهمن ماه سالی که گذشت تصویر شاخه گلی که شریعتی استاندار خوزستان در همایش روز جهانی تالاب ها به معصومه ابتکار اهدا کرد ، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و به عنوان یکی از تصاویر پربیننده سال 95 در خوزستان شناخته شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار