طی مراسمی با قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر علیرضا مخبر دزفولی در مدت بیش از دو سال مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر سید علی مرعشی برای تصدی این مسئولیت معرفی و منصوب شد. "> توديع و معارفه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهيد چمران اهواز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴

طی مراسمی با قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر علیرضا مخبر دزفولی در مدت بیش از دو سال مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر سید علی مرعشی برای تصدی این مسئولیت معرفی و منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این مراسم که ظهر یکشنبه 18 فروردین ماه با حضور اعضای هیات رئیسه، کارمندان معاونت فرهنگی، مدیران ستادی و جمعی از دانشجویان و سرپرستان تشکل های دانشجویی و فرهنگی برگزار شد، دکتر حسن مروتی رئیس دانشگاه در سخنانی با تشکر از دکتر مخبر دزفولی، اظهار داشت: فعالیت های ایشان در معاونت فرهنگی و اجتماعی به قدری وسیع و متنوع بوده که در قالب الفاظ نمی گنجد.

وی تصریح کرد: تشکیل معاونت فرهنگی واجتماعی و در واقع تفکیک آن از معاونت دانشجویی، با آمدن دکتر مخبر دزفولی به دانشگاه برای این مسئولیت عجین شده بود و در مدت دوسال و چند ماه حضور، ایشان منشاء خدمات و برکات بسیاری برای دانشگاه بودند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه دکتر مخبر دزفولی را یک فرد کاملا فرهنگی توصیف نموده و خاطرنشان کرد: ایشان کارنامه فرهنگی درخشانی از خود برای دانشگاه به جای گذاشتند و انصافا دانشگاه شهید چمران در بخش فرهنگی به همت دکتر مخبر دزفولی حرف برای گفتن داشته و دارد.

دکتر مروتی علت تغییر دکتر مخبر دزفولی را مغایرت قانونی برای ادامه تحصیل ایشان همزمان با مسئولیت کاری در دانشگاه و اصرار دکتر مخبر دزفولی به رعایت قانون عنوان کرد و درباره انتخاب جایگزین وی گفت: یافتن شخص مناسبی برای ادامه راهی که دکتر مخبر دزفولی در معاونت فرهنگی آغاز کرده اند کار دشواری بود اما خدای را شاکرم که دکتر مرعشی این مسئولیت را پذیرفتند و ایشان با توجه به شخصیتشان و فعالیت ها و سوابق متعدد فرهنگی که دارند قطعا از عهده این کار بر می آیند.

*کسب بیش از 20 عنوان افتخار فرهنگی

در ادامه، دکتر علیرضا مخبر دزفولی ضمن تبریک آغاز سال نو و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: امیدوارم این بار سنگین مسئولیت را بعد از دو سال و چند ماه به سلامت تحویل دهم.

وی افزود: از آذر 89 که مسئولیت معاونت تازه تاسیس فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را بر عهده گرفتم به لطف خدا و اعتماد مسئولین دانشگاه، با وجود کمبودهایی که وجود داشت، فعالیت های خوبی انجام گرفت.

دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: تامین منابع انسانی کارآمد، تامین امکانات فیزیکی، تشکیل ساختارها و تقسیم شفاف و ظایف، تقسیم منابع مالی، تدوین سند برنامه ریزی فرهنگی سه ساله، شان بخشی برای مجموعه در حد یک معاونت از جمله اقداماتی بود که در این سال ها انجام شد.

به گفته وی، در دو سال اخیر بیش از 20عنوان مقام کشوری و افتخارات فرهنگی نصیب دانشگاه شهید چمران اهواز شده است.

دکتر مخبر دزفولی در پایان گفت: برخود فرض می دانم از اعتماد و حمایت های صادقانه و الطاف دکتر مروتی رئیس دانشگاه تشکر کنم که بخش عمده این موفقیت ها و افتخارات اگر حمایت های ایشان نبود، ناتمام می ماند.

وی آمادگی خود را برای همکاری و کمک به دکتر مرعشی معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هر طور که ایشان خود صلاح بدانند اعلام کرد.

*اشاعه فرهنگ اسلامی

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر سید علی مرعشی معاون جدید فرهنگی واجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دیدگاه این است که امکانات و فرصت هایی که در اختیار انسان از سوی خدا قرار گرفته از آنها برای کسب توشه آخرت استفاده کند و گرنه خود دنیا که زودگذر و فناشدنی است.

وی تصریح کرد: اگر موقعیتی در اختیار فردی قرار گرفت باید نهایت تلاش خود را برای کسب آخرت از آن انجام دهیم.

دکتر مرعشی افزود: معاونت فرهنگی همانطور که از نام آن پیداست باید در اشاعه فرهنگ اسلامی بکوشد و امیدوارم در انجام این وظیفه و مسئولیت خطیر از پاداش اخروی بهره مند شویم.

وی از کارشناسان و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی درخواست کرد برای پیشبرد این هدف اصلی و دیگر اهداف میانی وی را یاری دهند.

*کار فرهنگی، جهاد است

در ادامه این آیین، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان کار فرهنگی را یک کار جهادی تعریف کرد و اظهار داشت: همه کسانی که در حوزه فرهنگی کار می کنند باید کمربندهای محکم بسته بر کمر داشته باشند.

وی تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی، فضیلت ها و مکارم اخلاقی کار بسیار سنگینی است و سنگین ترین کار را در حوزه فرهنگی انبیاء بر عهده داشتند که همان تغییر باورهای مردم بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در دانشگاه که باید در مسیر اسلامی حرکت کند و به ویژه دانشگاهی که نام یک شهید بزرگ بر تارک آن می درخشد کارکنان و مسئولان حوزه فرهنگی کار سنگینی بر عهده دارند و اجر بیشتری هم خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ضمن قدردانی از دکتر مخبر دزفولی برای دکتر مرعشی آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

در پایان این مراسم، لوح سپاس و هدیه ای به رسم یادبود به دکتر مخبر دزفولی و حکم معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به دکتر سید علی مرعشی اعطا گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار