شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
حاشیه های انتخاباتی در خرمشهر
هنوز زمان زیادی از ثبت نام کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره ی شورای شهر و روستا نگذشته است که از گوشه و کنار حواشی انتخاباتی زیادی بگوش میرسد.انتخابات چه درسطح ملی و چه درسطح شهر و روستا همیشه باحواشی سیاسی و فرهنگی همراه بوده که این امر فضا را برای موج سواری لیدرهای انتخاباتی مناسب میکند . قطعا هستند نامزدهایی که برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود ، ازهمین فضای مواج هم سواستفاده کرده و در فضای مه آلود و مبهم علیه رقبا جولان دهند
شوشان : هنوز زمان زیادی از ثبت نام کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره ی شورای شهر و روستا  نگذشته است  که از گوشه و کنار مطالب زیادی در مورد حواشی آن بگوش میرسد.انتخابات چه درسطح ملی و چه درسطح شهر و روستا همیشه با حاشیه های سیاسی و فرهنگی همراه بوده که این امر  فضا را برای موج سواری لیدرهای انتخاباتی مناسب میکند . قطعا هستند نامزدهایی که برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود ، ازهمین فضای مواج هم سواستفاده کرده و در فضای مه آلود و مبهم علیه رقبا جولان میدهند.

یکی از این حواشی درباره ی یکی از اعضای شورای منحله ی سابق ، نُقل محافل سیاسی شده است . از ایشان که بعنوان یکی از عوامل انحلال شورای چهارم یاد میشود و اینبار قصد کاندیداتوری در شورای شهر اهواز را دارد ، اخباری مبنی بر تلاش برای اتصال به جبهه ی اصلاحات خرمشهر بگوش میرسد . طبق اخبار واصله ، شخص مذکور که بعد ازشورای قبلی ، پایگاه رای خود را از دست رفته دیده است ، ضمن ایجاد ارتباط با استان سعی در معرفی خود بعنوان اصلاح طلب دوآتشه داشته درصورتی که طی چند سال اخیر ایشان هیچگونه سابقه ی اصلاحاتی در شهرستان نداشته و حتی عضویت رسمی در هیچیک از احزاب را ندارد.
گفتنی است این شخص که مورد طرد همگروهی ها و حامیان قبلی خود میباشد با اعلام دوستی خودخوانده با اعضای اصلی اصلاحات خرمشهر در تمام جلسات سعی در الصاق خود به ایشان دارد که البته بعلت پیشینه ی ایشان ، این تلاش تاکنون بی نتیجه مانده است .

این شخص یا اینگونه منفعت طلبان به سبد رای اصلاحات دل بسته اند و قصد دارند با تشویش اذهان ،  بدون هیچ تلاشی از یک معامله ی دوسر سود کنند.
مشابه همین روند نیز در سوی دیگر شهر در یکی از احزاب  اصول گرا دیده شده که چرخش صد و هشتاد درجه ای شخصی به سمت ایشان به امید کسب حمایت ، باعث تعجب گردیده است .

در حاشیه ی دیگر ، درپی اعلام اسامی اهم شرکت کنندگان در انتخابات پیش رو توسط خبرگزاری شوشان ، عده ای از کاندیداها به ثبت نشدن  رزومه ی کامل خود اعتراض داشتند  واقدام به انتشار سوابق فعالیت و حتی تحصیلات خود در فضای مجازی کردند. چهره های شناخته شده ای که شاید بنا به دلایلی چنان به تایید صلاحیت خود مطمٸن هستند که نگران عدم کسب صلاحیت بعلت  تبلیغات پیش از موعد نیستند.
کاندیداها سعی کنند در فضایی ارام و غیر آمرانه و درموعد قانونی اقدام به معرفی ظرفیتهای خود کنند ، قطعا خودِ مردم قضاوت نهایی را بر اساس سوابق فرد انجام خواهند داد.

مورد دیگر مربوط به داوطلبان انصرافی و ثبت نامی های دقیقه نودی است . خبرهای به گوش رسیده از داوطلبانی که علی رغم انتشار پیام انصراف ، در دقایق پایانی با رساندن خود به فرمانداری اقدام به ثبت نام کرده اند .
احتمالا معادلات انتخاباتی و یا همان احساس تکلیف معروف در تغییر نظر ایشان موثر بوده است .درگوشه ای دیگر ، اعضایی هم بودند که علی رغم رایزنی ها از ماه ها پیش و تشکیل مجموعه حامیان، در دقایق نهایی انصراف را ترجیح داده و از ادامه این رقابت سیاسی بازماندند.

حضور جامعه ی پزشکی  در این دوره از انتخابات هم از نکات قابل تٲملی ست که نشان از جذابیت شورای شهر برای همه ی اقشار دارد . مدرسین دانشگاهی و فعالین آموزشی در سطوح عالی هم بااعلام آمادگی کامل ، اقدام به ثبت نام کرده اند.

درسوی دیگر ،مجموعه ی حامیان برخی کاندیداها که خود را منتسب به  پشتوانگی  نمایندگان فعلی و قبلی میدانند  اقدام به عضو گیری و دست گرفتن فضای تبلیغاتی شهر کرده اند .حمایتهای معنوی، مالی و راهبردی که این مجموعه ها از صاحب منصبان شهر دریافت میکنند ، درجای خود قابل توجه است .

با حاشیه یا بی حاشیه ،  برگزاری انتخاباتی شفاف ، اخلاق مدارانه و خوش آتیه آرزوی هر شهروند منصف و قانون مداری ست که جز در فضایی عقلانی ، قانونی و برابر برای همه ، محقق نخواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار