شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
حسن حائری: دنبال تضعیف دولت ها نخواهیم بود/ سید کریم حسینی : به دنبال حذف دیگران هم نخواهیم بود
نخستین نشست خبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با حضور خبرنگارانی از ایرنا ، مهر ، فارس ، تسنیم و ... برگزار شد.


شوشان: نخستین نشست خبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان با حضور خبرنگارانی از ایرنا ، مهر ، فارس ، تسنیم و ... برگزار شد و رییس ، سخنگو و مسئولین کمیته های جمنا در خوزستان به تشریح اقدامات و اهداف جمنا در خوزستان پرداختند. 

سخنان حائری رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان 

اولین تلاش ما حضور پر رنگ مردم در انتخابات است که خواسته ی رهبری و نظام است. در این زمینه رسانه ها تاثیر گذار خواهند بود. بعد از تشکیل جمنا در تهران جبهه استانی نیز تشکیل شد و تعدادی از دوستان ارزشی به عنوان اعضای اصلی و شورای مرکزی استان انتخاب شدند.

تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در راستای وحدت و همگرایی نیروهای ارزشی و انقلابی است. هر چند به دلیل محدودیت فقط 25 نفر به عضویت شورای مرکزی درآمدند اما هر کسی که اساس نامه و مرام نامه جبهه را قبول داشته باشد حامی جبهه است. 

هدف از تشکیل جمنا تنها بحث انتخابات نخواهد بود بلکه این جبهه برای تبیین گفتمان امام و رهبری شکل گرفته است. همچنین یکی دیگر از کارهای مورد نظر جمنا پیگیری و گوشزد کردن مطالبات مردم به مسئولان است. مثلا در سطح استان بحث های قطعی برق، ریزگردها، اشتغال و مسائل اقتصادی و میزان تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور را بررسی می کند.

در مرحله اول بستر را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم می کنیم. مردمی که در همه عرصه ها نشان دادند پشتوانه نظام هستند علی رغم همه دلخوری هایی که ممکن است به خاطر سو مدیریت ها داشته باشند. کار دیگری که انجام می دهیم، بحث دولت آینده است که به تعبیر رهبری باید فعال و کارآمد باشد.

فضای کشور و انتخابات نباید دو قطبی باشد و ما بر طبق توصیه های رهبری دنبال آرامش و رقابت سالم در کشور هستیم و باید به این فضا کمک کنیم.  برای آرای مردم و دولت های قانونی احترام قائل هستیم و دنبال تضعیف دولت ها هم نخواهیم بود. بلکه بحث نقد و اشکالات و حق اظهار نظر که همه دارند را دنبال خواهیم کرد و به صورت علمی و کارشناسی دستاوردهای دولت را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

سخنان سید کریم حسینی سخنگوی جمنا در خوزستان

نشست اول جمنا در استان با هدف معرفی تلاش های بسیار ارزنده ای است که در چند ماه گذشته در استان صورت گرفت. تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دنیال نیاز به یک ساماندهی جدید، کارآمد، به روز و با هدف در جامعه تشکیل شده است.

در 27 شهرستان استان جبهه تشکیل شده و مورد حمایت خوبی از جانب فعالین سیاسی، فرهنگی، و دلسوزان نظام قرار گرفته است و خیلی ها اعلام رضایت خود را از تشکیل جبهه ابراز داشتند. 

در برنامه های پیش رو ، جمنا موضع خود را مشخص و شفاف و بدون سکوت در عرصه های کشور بیان خواهد کرد و به دنبال حذف دیگران هم نخواهیم بود. در واقع همان طور که از نام جبهه پیداست مردمی و انقلابی است و دیگران را نیز غیر انقلابی و غیر تشکیلاتی نمی داند بلکه به دنبال هدف خود است. 

از ادبیاتی که فضا را دو قطبی کند اجتناب می کنیم . جمنا به دور از چنین ادبیاتی و دو قطبی کردن مردم به دنبال یک انتخاب با شکوه با حضور همه مردم است.

سخنان عبدالله ایزدپناه مسئول کمیته اقشار جمنا در خوزستان

در ذیل جبهه مردمی کمیته هایی پیش بینی شده است که یکی کمیته اقشار است. در ذیل کمیته اقشار نیز کانون های مختلفی اعم از فرهنگیان، دانشگاهیان، بازاریان و ... تشکیل شده است. این کمیته ها با استقبال خوب و کم نظیر اقشار در سطح استان و شهرستان رو به رو شد و در حال حاضر فعال هستند و ارتباط قوی با بدنه جامعه دارند.

سخنان زهره عیسوی مسئول کمیته امور بانوان 

کمیته بانوان را تشکیل دادیم تا نیمی از جمعیت فعال کشور را به شکل جدید برای حضوری فعال تر در جامعه داشته باشیم. عیسوی ادامه داد: در انقلاب و جنگ بانوان حضور فعال داشتند ولی در حال حاضر فعالیت آنها کمتر شده است. با تشکیل کمیته بانوان قصد داریم بانوان حضور فعالتری داشته باشند. این کمیته در حال حاضر در شهرستان ها تشکیل شده است و با استقبال زیادی از جانب بانوان مواجه شده است.

سخنان مراوانی مسئول کمیته فضای مجازی جمنا

جوان گرایی یکی از ویژگی های جبهه مردمی است تا بتوان با استفاده از این ظرفیت عظیم نیروی جوان بر مشکلات سیاسی و اجتماعی فائق آییم. کانال های زیادی در فضای مجازی در حال پوشش اخبار جبهه هستند که فراتر از نام جبهه هستند. هر چند اخبار و نظرات جبهه از طریق کانال جمنا منتشر خواهد شد، در زمینه فضای مجازی نیز ملزم به رعایت اخلاق و دوری از دو قطبی سازی فضا هستیم.

محمد امین سواری مسئول کمیته روابط عمومی 

نیاز بود انقلابی برای انقلاب 57 رخ دهد چرا که انقلاب از مسیر خودش به انحراف می رفت. لذا جمنا به دنبال تحقق آرمان های انقلاب است. آرمان مردم سالاری دینی در کشور در حد یک تصمیم گیری جناحی باقی ماند ولی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با ساز و کار خردمندانه خود توانست مردمی کردن مسائل سیاسی را به همراه داشته باشد وهدف آن زدن حرف مردم است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار