شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
سیدرضا فلاحی مقدم 

سیدرضا فلاحی مقدم عضو سابق شورای شهر اهواز درباره بهترین و بدترین اتفاقهای سال 95 گفت: بهترین رویداد را نمی دانم چون به یاد نمی آورم اتفاق میمون و مبارک و خوبی در یک سال اخیر در خوزستان رخداده باشد و شاید تنها اظهار لطف و همدردی و توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم خوزستان و اهواز در خصوص حوادث مصیبت بار اخیر ریزگرد ها تنها موضوع خوشایندی ا ست که می توان به آن دلخوش کرد. 

و بدترین خبر و رویداد برای خوزستان هم اظهرمن الشمس است که نیاز به نظرسنجی ندارد و قطعا همگی به حوادث تلخ و مصیبت بار ریزگردها و تبعات آن که قطع برق وآب و.... بوده است، اشاره خواهند داشت.

حسین علیخانی  

حسین علیخانی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه خوزستان با تبریک خجسته روزهای نوروز و جشن گلها و طبیعت و تحول زمین در  سال1395 عنوان می کند: با سختی های بیشتر و بدترین رویدادها و گاهی بهترین رویدادها مواجه بود که البته علیرغم تلاش های مثبت دولت، ما آدم ها و برخی مسولین در بد یا خوب بودن آن نقش بسزایی داشته ایم.

این پیشکسوت رسانه و فرهنگ بدترین رویدادهای سال 95درخوزستان را ناکارآمدی استاندار خوزستان و برخی دستگاه های اجرایی مانند آبفا .برق، شهرداری ومحیط زیست ناسالم، عدم تامین حداقل امکانات رفاهی برای مردم وکمترین حق شهروندان درخوزستان و بیکاری برشمرد.

علیخانی همچنین بهترین رویدادها درخوزستان را آگاهی وصبر بی نظیر مردم درتحمل مشکلات، استفاده واطلاع رسانی ازفضای مجازی وساختارمندشدن ومطالبه گری احزابی مانند: حزب اعتدال وتوسعه خوزستان دانست.

اسدالله اسدی  

اسدالله اسدی شاعر حماسه و غزل خوزستان تصریح می کند: من فکرمیکنم درسالهای گذشته تاکنون خبرخوب استانی نشنیده ام هر چه بود خبرهای تکراری سالهای پیش بود و آن هم خبر ریزگردها و گردوخاک که هرسال همچنان تکرار شد از جمله سال ۹۵ و هم اکنون ۹۶ . و اگرهم شتاب زده خبری درمورد مهار آن شنیده شده است تاکنون نه نتیجه ای داده ونه از حجم آن کاسته شده است و اگر گاهی چند روزی هوا صاف است باید از باران سپاسگزار بود و یا از عدم باد .به هرحال خوزستان هرگز شاد نبوده است این را در چهره ی مردم استان بوضوح می توان دید و این یعنی نبود امید در دل خوزستانی ها برای رفع مشکلات عدیده استان است. وی می افزاید: ولی برای من بدترین خبر در اوایل سال این بودکه بیش از ۱6 هزار نفر نامزد شورای شهر شدند واین مورد یعنی این که درشوراهای شهرچه خبراست؟

محمد نوروزی بابادی 

محمد نوروزی بابادی نویسنده و پیشکسوت تئاتر درمورد خبرهای خوب و بد خوزستان در سال گذشته می گوید: درسالی که گذشت بدترین خبرها بیکاری جوانان ، گرانی و وجود ریز گردها بود که تاثیر نامطلوبی روی خانواده ها داشت و بهترین خبر بارش باران آخر سال و پاکسازی مقره های برق بود .


حسین مددی پژوهشگر و فیلم ساز 

بدترین خبرهای سال95 را تداوم  وضعیت دردناک آلودگی هوای خوزستان عنوان داشت و تاکید می کند: اسقاط تکلیف مسئولین خدمتگزار جمهوری اسلامی است . وی اضافه کرد: بیکاری شدید در این استان ثروتمند ولی مغبون پرسشی اساسی است ...حبر خوب هم که سیری چند؟؟ 


ایرج بندری  

ایرج بندری نویسنده و فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به بهتربن رویداد سال 1395 خورشیدی در استان زرخیز خوزستان اظهار می دارد: مردم استان زرخیزخوزستان از شدت درد ده تا ناروایی بر شمرده رستاخیزی به  پا کردند- که چو نیک بنگریم حق انان بود:
1-انتشار ریزگردهای با منشا داخلی وخارجی نفس گیر
2-قطع حق ابه تالاب های زیست محیطی با اب شیرین 
3-ریخته شدن فاضلاب - حوضچه ماهی ها- فاضلاب خانگی - فاضلاب بیمارستانی و صنعتی در طول مسیر رودخانه های استان
4-تصفیه نا سالم اب اشامیدنی مردم 
5-بایر ماندن زمین های  حاصلخیز کشاورزی  بر اثر محدودیت هایی که متولیان اموراب بر کشاورزان روا داشتند
6-بیکاری وفقر مالی وتنگدستی مردمی که بسیاری از انان مشکل سیری شکم دارند
7- عدم اختصاص اعتبارات عمرانی در عرصه کشاورزی ودامپروری وصنایع تبدیلی وابسته به انهادر جهت ایجاد فضای کسب وکار برای جوانان تحصیلکرده در لوای اقتصاد مقاومتی
8-بی برنامگی دولت در مهار وذخیره سازی سیلابهای فصلی وابخیز داری و ابخوان داری در جهت تثبیت وتقویت سفره ابهای زیر زمینی
9- صدور پروانه چرای دام در طبیعت بکر ودست نخورده بلدیهای نیمه شمالی استان که منجر به تشدید بیابانزایی گردیده است
10- قطعی برق بطور مکرر و طولانی مدت ناشی از اثرات مخرب ربز گردها  بر شبکه برق رسانی

وی همچنین به سفر ریس جمهور به استان در اواخر سال 95 اشاره کرد و یادآور می شود:  سفر رییس جمهور محترم کشورمان وهیات همراه وی به خوزستان در راستای بررسی اعتراضات مردم به پا خواسته استان زرخیز خوزستان بود ولی متاسفانه  ریس جمهور محترم نا اگاه به امور اقتصاد نوین جهانی در این سفر نتوانست خواسته های به حق مردم به پا خواسته استان زرخیز خوزستان را ملتفت وبا تجزیه وتحلیل کلیات ان مردم را مجاب و راضی نماید.

هیات همراه ریس جمهور محترم  در برابر خواسته های به حق مردم اغلب با موضع دفاعی  بجای بیانات تخصصی  وکار ساز که شایسته مقام شان باشد به مردم وعده های تصویب نشده دولتی توام بادلجویی های کلبشه ای وبی سر وته دادند.

وی ادامه می دهد :واین حیرت اور است که بگوبم نمایندگان مردم به پا خواسته استان هم نتوانستند خواسته های به حق مردم را دسته بندی  وبه ترتیب اولویت های کوتاه مدت ومیان مدت و بلند مدت به نظر رییس جمهور محترم و هیات همراه وی برسانند.

بندری می افزاید: من در پاسخ به نظر سنجی خبرگزاری  شوشان به اندازه سهم شخصی ام راهکارایی در دست دارم که میتواند انچه را در خصوص روی دادهای خوب وبد در سال 1395 در استان را بر شمردم به سر انجام برساند

با باز تاب ژورنالیستی  خواسته های به حق مردم استان و دربافت راهکارهای صاحب نظران استان  به زیبایی می تواند این آش درهم جوش پدید گشته را که به گونه ای خوراک رسانه ای هم میهن های خارج نشین ما شده ختم به خیر نماید و دست اوردهای ان نیز محققا رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی را برای مردم استان به ارمغان خواهد اورد.

مهدی جباری 

مهدی جباری فاعل فرهنگی و مدیر کانون تبلیغاتی  فارابی بهترین اتفاق سال ۹۵ در خوزستان را اینچنین بیان کرد: طی سالهای گذشته، پاشنه آشیل خوزستان استفاده افراد ناشایست از ابزار قوم گرایی برای میل به اهداف شخصی خود بوده که صدمات بسیاری نیز به منافع استان زده است، با این مقدمه بنده گذر کردن بخش قابل توجهی از مردم در انتخابات اردیبهشت ۹۵ از قوم گرایی را مثبت ترین اتفاق میدانم. امیدوارم طی سالهای آتی شاید پررنگ تر شدن این اتفاق باشیم.

وی درباره بدترین اتفاق سال 95 گفت: قطعی برق و دومینوی قطع خدمات دیگر شهری بواسطه آن بود وی همچنین می افزاید . متوجه شدیم در عین برخورداری از نعمت تکنولوژی در چه دنیای پیچیده و آسیب پذیری زندگی میکنیم.

تلخی این اتفاق وقتی بیشتر شد که متوجه شدم علت اصلی سهل انگاری در شستشوی دوره ای تاسیسات برقی در چندین سال گذشته بوده است.

مژگان امیری  

مژگان امیری مسول انجمن حافظ پژوهان خوزستان شگفن آور ترین خبر فرهنگی سال 95 را تعطیلی کتابخانه حافظ عنوان کرد و گفت: کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ و انجمن حافظ پژوهان خوزستان مجموعا" 2000 نفر عضو و 12000 جلد کتاب نفیس دارد . کتابخانه حافظ در سال 1389 نمونه استانی و سال 1392 نمونه ملی شناخته و مفتخر به دریافت سیمرغ بلورین شده. مهرماه سال 1395 انجمن حافظ پژوهان خوزستان موفق به برگزاری چهاردهمین همایش بزرگداشت حافظ گردید. الحمدالله رب العالمین کتابخانه و انجمن توانسته پوشش فرهنگی مناسبی را در منطقه بزرگ نادری داشته باشد و نیز  اهالی محل و سکنه از عملکرد کتابخانه و انجمن رضایت داشتند.می توان گفت  بدترین خبر و رویدادی که شگفتی فراوان به همراه داشت تعطیلی کتابخانه توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان بود و موجب ناراحتی و شگفتی بنده و اهالی کتاب و کتابخوانی را به همراه داشت. مسول کتابخانه عمومی –مشارکتی حافظ متذکر می شود: واقعا باید بسیار متاسف بود علیرغم تاکییدات  مقام معظم رهبری که بارها دغدغه خود را در حوزه فرهنگ بیان نمودند ولی مسئولین استانی و شهری  به این امر توجه کافی ندارند. امیدوارم دیگر شاهد اینگونه حرکات غیر فرهنگی نباشیم.

حدیث کریمی  

حدیث کریمی خبرنگار روزنامه های تعادل و قدس و سایت قدس آنلاین کشور نیز چند رویداد استان در سال گذشته را یادآور می شود و می گوید : بهترین خبر  پیروزی تیم استقلال خوزستان در دو بازی خارج از کشور بوده که نشان دادند این جوان مردان برای کشورشان و استان خوزستان همیشه سنگ تمام می گذارند حتی اگر حقوقشان هم داده نشود.احسنت براین دلاورمردان آبی پوش به امیدجشن قهرمانی در لیگ آسیا  و دیگر خبر خوش اینکه خبرخوش اینکه تمام فرمانده هان سپاه استان های کشور بسیج شدند و در 24 اسفندماه 954هزار نهال را درجنوب و جنوب شرق اهواز که کانون فوق بحرانی ریزگردهاست با دستان جهادگر کاشتند .به امید روزی که دیگر شاهد این ریزگردها نباشیم .وی در توصیف بدترین خبر جامعه رسانه استان ابراز داشت: صبح سه شنبه6 مهرماه95 سخت ترین غیرقابل باورترین و هنوز که هنوز برایم غیرقابل پذیرش هست از دست دادن بهترین خواهر دوست و همکارعزیزم عفت فتحی هست که متاسفانه در آتش سوزی منزلش جان خود را ازدست داده است.

وی ادامه می دهد: خبرهای بد دیگر اینکه زمانی که معاون اول ریاست جهموری آمد و ما خبرنگاران طبق کارتی که دادند همراهش در مراسمات افتتاحیه وبهره برداری بودیم ناگهان شب اولین روز سفرش به خوزستان درب ورودی کارخانه روغن کشی در بندرامام کارت ورودی که از سوی حفاظت معاون اول ریاست جمهوری بود مورد تایید حراست جلوی درب نبود و اجازه ورود ندادند هرچقدر تلاش کردیم فقط با برخورد بد حراست مواجح شدیم که این موضوع را رسانه ای هم نمودیم کریمی می افزاید:دیگر خبر بد یک دفعه11شهرستان استان خوزستان بعد از یک بارندگی و گردوغبار درخاموشی رفت که زندگی خیلی از ما خوزستانی ها را فلج کرد و خداقوت به تمام زردپوشان شرکت برق سراسر کشور که به حمایت و پشتیبانی از ما خوزستانی ها آمدند و درود بر رهبر عزیزم که با دستوری که صادر کرد همه کشور بسیج شدند تا خوزستان قلب تپنده ی کشور دوباره جان بگیرد همانند زمان جنگ که از زمین و آسمان بر این مردم بمب خمپاره وتیر می بارید ،خبر بد دیگر تجمع مردم جلوی درب استانداری بود که برخی ها فکر میکردند با شعارهایی که میدادند مسئولان برخی هاشان خواب هستند درصورتی که آن ها تلاش خود را کردند اما مگر چگونه می تواند یک مسئول جلوی این ریزگردها را بگیرد بایستی از گذشته این پیشگیری ها انجام می شد ، ودیگر هم درگیری در روستای پتک باغملک بود که باز هم اوج گرفت و بازهم کشته و زخمی داشته ایم و اکنون طبق اخبار منتشر شده در حال تخلیه روستا هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار