اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
علی حسین حسین زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان در گفتگو با شوشان: افزایش میزان سواد در داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان / با تبلیغات زودهنگام یا هر نوع فعالیت خلاف قانون کاندیداها برخورد می شود / رصد فعالیت های کاندیداها در دنیای مجازی
تعداد داوطلبان زن برای شرکت در پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خوزستان، نسبت به شورای چهارم، با 4/48 درصد رشد مواجه بوده است....
 
شوشان: رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در گفتگو با شوشان ، گفت: تعداد داوطلبان زن برای شرکت در پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خوزستان، نسبت به شورای چهارم، با 4/48 درصد رشد مواجه بوده است.

به گزارش شوشان ، علی حسین حسین زاده افزود: 794 نفر زن برای حضور در عرصه رقابت های شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل خوزستان ثبت نام کرده اند که این تعداد در مقایسه با دوره ی قبل شوراها رشدی 4/48 درصدی را نشان می دهد. 

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با افزایشی 18 درصدی روبرو بوده است ، تصریح کرد: 14 هزار و 343 نفر داوطلب شرکت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند، این تعداد در دوره ی پنجم شوراها در خوزستان، به 16 هزار و 913 نفر افزایش پیدا کرد.

حسین زاده اضافه کرد: از این تعداد ، 4 هزار و 55 نفر، داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 12 هزار و 858 نفر، داوطلب شرکت در انتخابات شورای های روستایی در استان خوزستان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در عین حال اعلام کرد: از مجموع 16 هزار و 913 داوطلب در کل استان خوزستان، 794 نفر زن و 16 هزار و 119 نفر مرد هستند.

وی همچنین با اشاره به رشد میزان سواد در داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان ، بیان کرد: شرکت کنندگان دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز افزایشی دو برابری داشته است.

حسین زاده گفت: از امروز که مصادف است با 18 فروردین ماه 96، برابر با ماده 47 قانون ، صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی بر اساس استعلامی که طبق قانون از منابع 4 گانه انجام شده است و نتایج آن به هیئت های اجرایی اعلام شده ، به مدت 7 روز مورد رسیدگی قرار می گیرد که این رسیدگی ها تا روز 23 فروردین ماه 96 ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان خاطر نشان کرد: بررسی سوابق داوطلبان نیز از 7 فروردین ماه 96 به مدت 10 روز انجام شده و مراجع قانونی چهارگانه نیز زمان کافی داشتند تا بر اساس استعلام های انجام شده، اعلام نظر کنند.

حسین زاده همچنین با تاکید بر اینکه تبلیغات زود هنگام در تایید صلاحیت داوطلبان شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاثیر گذار است، بیان کرد: طبق قانون ،کمیته ستاد انتخابات استان خوزستان با تبلیغات زودهنگام یا هر نوع فعالیت خلاف قانون کاندیداها برخورد می کندو ضمن پیگیری و رصد فعالیت های آنها در دنیای مجازی، با متخلفین در چهارچوب قانون رفتار می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار