اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به بحران بهمن ماه که در پی وقوع گرد و غبار و قطع سراسری آب و برق در شهر اهواز و برخی شهرستان‌های خوزستان رخ داد، گفت: عملا در بهمن ماه گذشته با یک پدیده عملی و مانور واقعی مواجه شدیم که همه مسئولان را درگیر کرد و تاکنون نیز تبعات آن را می‌بینیم.

قدرت‌الله دهقان در شورای پدافند غیرعامل استان که امروز (20 فروردین‌ماه) با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان در حوزه پدافند غیرعامل و شاخصه‌های متعددی که مشمول این نامگذاری می‌شود، حداقل در برخی پدیده‌های طبیعی آن، با مانور واقعی دست به گریبان هستیم.

وی با اشاره به بحران بهمن ماه که در پی وقوع گرد و غبار و قطع سراسری آب و برق در شهر اهواز و برخی شهرستان‌های خوزستان رخ داد، افزود: عملا در بهمن ماه گذشته با یک پدیده عملی و مانور واقعی مواجه شدیم که همه مسئولان را درگیر کرد و تاکنون نیز تبعات آن را می‌بینیم.

دهقان اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل لاجرم باید به سمتی برویم که مدیریت و سازماندهی خود را متناسب با پدیده‌های روز، به‌روز کنیم و آماده شویم. در این زمینه باید تمهیدات و آمادگی قبل از رسیدن وقایع که ممکن است خساراتی را در بر داشته باشد، فراهم شود تا بتوانیم این خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: امید است که در حوزه پدافند غیرعامل، استان استراتژیک و حساس خوزستان یاری شود تا آمادگی خوزستان بیش از پیش محقق شود. استان خوزستان در تمام عرصه‌ها نقش کلیدی دارد و اگر بخش‌های انرژی، برق، آب، پتروشیمی، بنادر و نفت را کنار هم بگذاریم، می‌توان دید که همه بخش‌های مهم کشور در خوزستان مطرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که خوزستان در جنگ و دفاع مقدس توانست به فرمایش امام(ره) دین خود را ادا کند، همچنان می‌تواند در جهت ادا کردن وظایف خود پیش قراول باشد و قطعا باید این مردم را قدر بدانیم و خدمات رسانی به آن‌ها را به‌روز و رضایت‌مندی مردم را هم فراهم کنیم و این رضایت‌مندی چیزی جز تحول و به‌روز شدن در مدیریت نیست.

به گزارش ایسنا؛ سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، نیز در این جلسه خطاب به رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: به ما کمک کنید زیرا ما دست به دست هم دادیم و بحران را مدیریت کردیم. شما فرمانده میدانی زمان جنگ هستید و ما درخواست داریم که مشکلات و موانع ما را حل کنید.

وی افزود: دولت‌ها در گذشته به ما کمک نکردند. ما یک ساعت با آقای نوبخت در بحث آموزش، پول و همچنین کمک به استان صحبت کردیم و واقعا باید خوزستان را دریابیم.

خادم سیدالشهدا عنوان کرد: دستور داده شده است که ما هزار بسیجی را استخدام کنیم و از شما می‌خواهیم که در این راستا به‌صورت جداگانه با خوزستان همکاری کنید. همچنین می‌خواهیم از بودجه توسعه پایدار به ما کمک شود زیرا یک ریال هم به ما نمی‌دهند. همچنین می‌خواهیم که از طریق تملک دارایی به استان خوزستان کمک شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار