شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص پيشگيري از وقوع سرقت به عنف به شهروندان هشدار داد
معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص پيشگيري از وقوع سرقت به عنف به شهروندان هشدار داد.

به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي قاسم‌پور بیان کرد: برداشتن یا تلاش برای برداشتن هر چیزی از یک شخص، به زور و یا با تهدید که به صورت غیرمنتظره، ناگهانی و گاهی اوقات همراه با ترساندن را سرقت به زور یا به اصطلاح سرقت به عنف می‌گویند.

وی در خصوص پيشگيري از وقوع سرقت‌هاي به عنف گفت: شهروندان باید حتي‌الامكان از عبور و مرور در مكان‌هاي خلوت به ويژه در ساعات پاياني شب خودداري و براي جابه‌جايي در شهر از تاكسي و خودروهاي مصوب استفاده كنند و اگر پول و يا اشياء قيمتي به همراه دارند، آن را به نحوي حمل كنند كه جلب توجه نكند.

قاسم‌پور با اشاره به علل سرقت به عنف عنوان کرد: تحریک سارقان با بی‌احتیاطی در حمل پول نقد و یا اشیاء گرانبها، رفت و آمد در معابر و مکان‌های خلوت همراه با پول نقد و اشیاء قیمتی، بی‌احتیاطی و اعتماد به افراد نامطمئن و غریبه که ممکن است با آنها برخورد داشته باشید و ترحم بی مورد نسبت به افراد غریبه از علل وقوع این سرقت‌ها است.

معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی خوزستان جهت پیشگیری از سرقت به عنف توصیه کرد: در معابر عمومی و خیابان از کودکان خود به خوبی مراقبت کنید و در مسافرت‌ها، سعی کنید در مکان‌هایی استراحت کنید که امنیت کافی داشته باشند.

وی افزود: به همراه داشتن جواهرات گرانقیمت و پول بیش از نیاز روزانه می‌تواند محرک خوبی برای سارقان باشد. وقتی اموال با ارزش چندانی به همراه نداشته باشید در مواجهه با سارقان می‌توانید روی حفظ جان خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

برچسب ها: پلیس خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار