اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
دکتر علی خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعتکاف را مجموعه​ای از عبادات عنوان کرد

دوشنبه شب 21 فروردین ماه 1396 همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت امام علی (ع)، آئین افتتاحیه مراسم اعتکاف دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جوار یادمان شهداء گمنام جنب مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه و 200 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه برگزار گردید.

دکتر علی خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این آئین، اعتکاف را مجموعه​ای از عبادات عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن در این فضای معنوی، فرصتی است که انسان میتواند در آن به جهاد با نفس بپردازد که همان جهاد اکبر است.

وی ادامه داد: از حضرت علی (ع) نقل شده است که مجمع الفضائلی چون درست کاری و صداقت، امانتداری و پاکی وجود دارد که اگر انسان یکی از این فضیلت ها را داشته باشد، می تواند بعنوان فردی موثر در جامعه به شمار آید.

خدادادی، دارا بودن عقل و دین را از شرایط تعامل با دیگران دانست و ضمن اشاره به جنبه های مختلف دینداری اذعان داشت: مناسکی چون نماز و روزه ظاهر دین هستند و نکته ای که مد نظر امام راحل(ره) بوده است ورای مناسک دین است و ایمان و اعتقاد در دین از اهمیت بالایی برخوردارند.

قایم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: دین در حوزه اجتماعی می تواند ایجاد امنیت کرده و دستاوردهای ارزشمندی نیز در حوزه های دیگر داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، در جمهوری اسلامی توجه ویِژه ای به حوزه فرهنگ و دین شده است و نگرش ما در حوزه دین، تأثیر دین در حوزه های اجتماعی است، به گونه ای که بهره مندی لازم از دین می تواند باعث امنیت و احترام به قوانین و مقررات در جامعه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بیان تأثیرات دین در حوزه های مختلف بیان داشت: با تأثیر دین در حوزه های اجتماعی بسیاری از هزینه ها کاهش یافته و زندگی سالم تری خواهیم داشت.

خدادادی افزود: اعتکاف یکی از فرصتهایی است که میتواند باعث ترویج دینداری و معنویت شود و انسان را به فضای معنوی ناشی از دین نزدیک تر و از دغدغه هایی که امروزه در جامعه وجود دارد، دورتر کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله بتوانیم با تأسی از شهدای گمنام که هم اکنون در کنارشان هستیم و با خودسازی بیشتر، تأثیر بیشتری در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار