اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
شوشان / فیاضی: پس از انتشار پيام ديروز و اعلام آمادگي اينجانب براي همكاري با ستاد انتخاباتي دكتر روحاني به رياست دكتر حمید كهرام بعضي از دوستان نزديك و بزرگوارم تماس هايي داشتند و از اينكه بدون مشورت با آن ها اعلام حمايت كردم و تبريك گفتم اظهارگلايه نمودند و جمعي نيز در فضاي مجازي به نقد و حتي اعتراض پرداختند و صد البته كه اين حق طبيعي آنان مي باشد و نشانه رشد ، بالندگي و سرزندگي جامعه. لذابراي روشن شدن اذهان و شفافيت موضوع نكاتي را متذكر مي شوم.

١- اينجانب به هيچ وجه به قضاياي سياسي و اجتماعي از منظرقومي نگاه نكرده و نمي كنم و چنين نگاهي را نه تنها قبول ندارم بلكه براساس معتقداتم مخالف آن نيز مي باشم و ان را افت و تنش آفرين در فضاي استان و كشور مي دانم. البته داشتن چنين اعتقاد و نگاهي به معناي عدم اعتراف به وجود اقوام و حقوق قانوني و شرعي آنان نيست بلكه برعكس تنوع قومي را نشانه اي از عظمت پروردگار و فرصتي براي پيشرفت كشور و پيشبرد اهداف نظام و انقلاب ميدانم. بي شك پتانسيل و ظرفيت بالاي تنوع قومي مي تواند فرصتي بي بديل فرا روي كشور و نظام قرار دهد كمااينكه مي تواند در صورت عدم استفاده صحيح تهديد بالقوه اي براي فروپاشي نظام و كشور باشد. درست به مانند بنزين عمل ميكند ؛ اگر اين بنزين در مخزن سوخت و باك ماشين قرارگيرد سبب تحرك و پويايي مي شود و چنانجه در موضعي غير از آن قرارگيرد هر لحظه ممكن است انفجار بنيانكني را بوجود بياورد.

بنابراين مسؤلين ، نخبگان و فرزانگان جامعه باتوجه به مثالي كه عرض شد مسؤليت خطيري را بر دوش دارند تا با درايت و امعان نظر ضمن در نظرگرفتن خطرات احتمالي از فرصتها و ظرفيت هاي تنوع قومي نهايت بهره و استفاده را بنمايند و به فربهي و پويايي جامعه كمك نمايند.

اينجانب به عنوان يك فعال سياسي و اجتماعي آنهم دركسوت ديني با چنين نگاهي به قضايا ورود مي كنم و نظر ميدهم ودر رابطه با تشكيل ستاد انتخاباتي دكتر روحاني نيز چنين نظري داشته و دارم و همانطور كه همه عزيزان ميدانند از اول نظرم اين بود كه رئيس ستاد دكتر روحاني بايد ازميان اعضاي ستاد سال ٩٢ ايشان انتخاب شود و مخالف برگزيدن گزينه اي خارج از ستاد قبلي بودم. چرا كه انتخاب شخصي غير از ستاد گذشته را امري خلاف انصاف ، عقلانيت و اخلاق ميدانم و اعلام كردم كه بشدت مخالفت ميكنم اما اكنون كه گزينه اي ستادي برگزيده شده بنده ضمن اعلام حمايت به ايشان تبريك هم گفتم و خدا را شاهد و گواه مي گيرم كه در رابطه با اين موضعگيري نه با كسي مشورت كرده ام و نه ازكسي خط گرفته ام.

٢- با توجه به اكثريت قوم عرب نسبت به ساير اقوام ساكن در استان خوزستان و با عنايت به حمايت قاطع اين قوم شريف و متدين از جناب دكتر روحاني در انتخابات سال ٩٢ انتظار منصفانه و اخلاقي اين بود كه رئيس ستاد انتخابات پيش رو از قوم متعهد عرب انتخاب شود تا ضمن تقدير از حمايت حداكثري انان در انتخابات آتي نيز با انگيزه بيشتري به ميدان بيايند و از ايشان حمايت نمايند و دوستان عرب ما باچنين نگاهي پيگير و خواستار رياست ستاد براي يك فعال عرب بودند و همين امر باعث شد تا فعالان عرب جلسه اي را باحضور جناب دكتر جادري رئيس ستاد سابق تشكيل دهند و از ايشان بخواهند تا من (نوعي) با توجه به اينكه عضو ستاد مركزي ومشاو رايشان بودم به عنوان رئيس ستاد معرفي شوم و در اين راستا درخواستي بصورت مكتوب و با امضاي فعالان نخبه عرب به ايشان تحويل گرديد اما ايشان نه تنها اعتنايي به اين خواسته فعالان عرب ننمودند بلكه برخلاف خواسته انان برادر گراميم اقاي دكتر حيصمي را براي رياست ستاد به تهران معرفي نمودند و پيگير كارشان شدند . البته نمي دانم كه ايا دوستان عرب در خفا برگه ديگري را به حمايت از دكتر حيصمي به ايشان داده باشند يا نه؟! بهرحال در هر دو صورت انصاف و امانتداري حكم مي كرد كه درصورت حمايت جمعي ديگر از اقاي حيصمي هم كه باشد ؛هر دوي ما را به تهران معرفي ميكرد و لازم به ذكر است كه جناب دكتر جادري به دوست و برادر گراميم اقاي علي عماد قائم مقام سابق ستاد نيز قول داده بودند كه اسم ايشان را براي رياست ستاد به تهران اعلام كنند. اما ايشان فقط اقاي دكترحيصمي را به تهران معرفي كردند و من و آقاي عماد را دورزدند.

ممكن است اين پرسش براي شما بزرگواران پيش بيايد كه چرا دكتر جادري علي رغم دوستي وحمايت هايي كه اينجانب از ايشان كرده ام و همكار سابق ايشان در ستاد بوده ام چنين كاري را انجام داده اند؟! و چرا از يك نيروي غيرستادي (علي رغم احترامي كه براي دكترحيصمي قائلم)حمايت نموده اند؟!

متأسفانه اقاي دكتر جادري برخلاف آن چيزي كه اظهار مي كنند اصلاح طلب نيستند و بيشتر مصلحت طلب هستند تا اصلاح طلب و در انتخابات ٩٤ مجلس شوراي اسلامي بطور غير مستقيم حامي سيد شريف و سيد احمد بودند و از دكتر جويجري بصورت مستقيم از من خواستند تا از ايشان دفاع كنم و بالاخص درمرحله دوم كه شش نفر بالا امدند رئيس دفتر خويش اقاي يساسي را به همراه اقاي دكتر محمدرضا جويجري برادر ارجمند و بسيار عزيز اقاي دكتر شبيب جويجري رابه سراغم فرستادند و در منزل اقاي سيدحسين محمدپور در زيتون اهواز تا پاسي از شب و نزديك طلوع فجر و در حضور سيدحسين و مهندس جمال حميدي اصل با اصرار زياد از من ميخواستند تا يكي از اعضاي ليست اميد را حذف كنم و به جاي ايشان دكتر شبيب جويجري رامعرفي كنم كه با مخالفت شديد من مواجه شدند و در انجا به انها گفتم كه اقاي دكتر جادري و شما دوستان عزيزم هستيد و اگرجانم را بخواهيد به شما ميدهم اما رأيم رابه شما نميدهم. رأي من هويت من است و من هويتم را با كسي معامله نميكنم حتي اگر عزيزترين كسانم باشند. متأسفانه بعد از اين موضعگيري من اقايان دكتر جادري و يساسي با من كج افتادند و رابطه صميمانه ما شكراب شد و به سردي گراييد و البته بعضي موارد ديگر كه مجال ذكر آن ها نيست.

٣-شكي نيست كه ما انتخابات بسيار مهمي در پيش داريم و رقيب با تمام توش و توان به ميدان آمده و كليه داشته هاي خويش رابه عرصه انتخابات اورده تا به زعم خويش رياست جمهوري الله دكتر روحاني را تك دوره اي نمايد. جاي هيچ شبهه اي نيست و احتياج به بيان ندارد كه ما نيز در چنين حالتي بايد همت خويش را يكي كنيم و از تمام ظرفيتهاي بالقوه و بالفعل نهايت استفاده را بنماييم وحمايت اينجانب از اقاي دكتر كهرام علي رغم ان قلتها و اما و اگرهايي كه دارم بدين جهت ميباشد و ما فرصت درگير شدن و به چالش كشيدن همديگر را نداريم . بهتر است گلايه ها و دغدغه هاي خويش را به بعد از انتخابات موكول كنيم. چرا كه انتخابات هست و نيست و بود و نبود ما راحداقل براي چهارسال اينده رقم خواهد زد.

٤-اينكه بعضي از دوستان ظاهر بينانه (يعلمون ظاهرامن الحياه الدنيا) انگشت اتهام قدرت طلبي و همرنگ شدن با مراك زقدرت را بخاطر مواضع شفافي كه دارم متوجه بنده مينمايند به هيچوجه صحيح نيست. من اگر طالب قدرت به هر قيمتي بودم در كنار اصولگرايان قرار مي گرفتم و از حضور هميشگي و بدون پاييزشان درعرصه قدرت دفاع ميكردم و همرنگ ان ها ميشدم و اين همه به خود و خانواده ام طعم تلخ رنج وحرمان را نميچشاندم.

من براي حمايت از اعتدال و اصلاحات هزينه هاي گزافي پرداخته ام و بارها و بارها مورد بازخواست ، احضار و بازداشت قرار گرفته ام اماچه باك كه اين اعتقاد و مرام ماست و نبايد براي پايبندي به هويت سياسي و گرايش فكري خويش از تاوان دادنها و هزينه پرداختنها هراسيد.

من اگر دنبال پست و مقام بودم تا حالا ميتوانستم براحتي بدست بياورم .امامن عرصه سياست را با شيفتگي خدمت و نه تشنگي قدرت دنبال ميكنم و اگرمسؤلي در استان وجود داشته باشد كه من از او حقوقي دريافت كرده باشم اعلام نمايد.

٥-در خاتمه ازتمام عزيزاني كه اين موضعگيري من باعث رنجش انهاشده پوزش ميطلبم بله حق اين بود كه با انها مشورت  كنم اما من نخواستم ان عزيزان را در هزينه اي كه بايد پرداخت ميشد شريك كنم.

باز هم از همه دوستان ستادي وكليه پيش قراولان تفكر اعتدالي و اصلاحي خواهشمندانه درخواست ميكنم تاباكنارگذاشتن اختلافات مصداقي وباحفظ وحدت وانسجام خويش براي به بارنشستن دولت تدبيرواميد تلاش نماييم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار