اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
تاکید سیاسیون خوزستان بر ضرورت همدلی و هم افزایی در انتخابات ریاست جمهوری/ قمشی: باید در جهت هم افزایی حرکت کرد / شیخ فیاضی: اختلاف نظرها را به آینده موکول نماییم / الهه موالی زاده: باید منیت ها را کناری گذاشت/ اردشیر شجاعی: اجازه ندهیم رقیب از اختلاف سلیقه های ما به نفع خود استفاده کند / تورج فتاحی: تضمین رای روحانی در خوزستان اولویت اصلی ما در شرایط کنونی است
انتشار خبر انتصاب دکتر حمید کهرام به عنوان رئیس ستاد دکتر حسن روحانی در خوزستان ، واکنش هایی را در فضای سیاسی استان خوزستان در پی داشت...




شوشان: انتشار خبر انتصاب دکتر حمید کهرام به عنوان رئیس ستاد دکتر حسن روحانی در خوزستان ، واکنش هایی را در فضای سیاسی استان خوزستان در پی داشت که صرفنظر از نقدها و نظرهایی که در این خصوص مطرح است به نظر می رسد نیاز اصلی و مبرم استان خوزستان در فضای کنونی تلاش در راستای همگرایی ، وحدت ، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و افزایش سبد آرای روحانی در خوزستان است. در این بین احزاب و گروه ها و افراد اصلاح طلب و اعتدالی از اقوام مختلف به نوعی حمایت خود را از دکتر کهرام به عنوان رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان اعلام نمودند. 

باید اختلاف نظرها را کنار گذاشت

در همین زمینه ، حجت الاسلام فیاضی مسئول ستاد روحانیون دکتر روحانی در خوزستان در سال 92 گفت: چه تمام نيروهاي همفكر اعتدالي و اصلاحي در اين برهه حساس و متلاطم اختلاف نظرها و تنوع ديدگاه ها و حتي انتقادها و اعتراض هاي خويش را تا بعد از انتخابات ٢٩ ارديبهشت در ذهن خود ذخيره نمايند و به آينده موكول كنند و عزم شان را براي به صحنه آوردن خيل عظيم مردم به پاي صندوقهاي رأي و خلق حماسه اي بزرگتر از حماسه سال ٩٢ جزم نمايند. ضمن اعلام حمایت از دکتر کهرام به عنوان رییس ستاد دکتر روحانی در خوزستان ، با تمام توش و توان خود به ايشان براي دستيابي حداكثري به رأي مردم غيور و دلاورخطه خونرنگ و شهيد پرور استان خوزستان كمك خواهم كرد.

الهه موالی زاده: باید منیت ها را کناری گذاشت

دکتر الهه موالی زاده گفت: بهتر آن بود که ستاد دکتر روحانی در خوزستان شورایی شود. باتوجه به شرایط استان و حساسیت انتخابات  و همه احترامی که برای ایشان قائلم بنده اگر بجای ایشان بودم نمی پذیرفتم اما به هر حال کهرام انتخاب شده و لازم است توان خود را در همگرایی اقوام و احزاب صرف نماید. 

وی افزود: پیش از انتخاب حمید کهرام به ریاست ستاد ، شیخ فیاضی با همراهی حیصمی و عماد گام های خوبی برداشتند.  دکتر حیصمی و فیاضی کاملا مورد وثوق قوم عرب هستند. هر دو ، محوریت حرکت ها را دارند. طبقه روشنفکر عرب این دو نفر را قبول دارند. علی عماد هم مورد وثوق برادران بختیاری است. دامنه گسترش نفوذ این افراد در بین قوم خود در افزایش سبد رای روحانی موثر است. از جمله اقدامات کهرام در تشکیل ستاد روحانی در استان این است که این افراد را با خود همراه نماید تا در کنارش باشند.
وی ادامه داد: همگرایی کلید طلایی این روزهای خوزستان است. باید منیت ها را رها کرد تا کاری انجام شد. برخی اقدامات در استان سبب واگرایی و اختلاف نظر شده است.  از جمله اقدامات کهرام در تشکیل ستاد روحانی در استان این است که این افراد را با خود همراه نماید تا در کنارش باشند. 


حمایت از کهرام مصوبه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان / باید در جهت هم افزایی حرکت کرد

  دکتر مهدی قمشی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان، با تاکید بر اینکه حمید کهرام از حمایت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان برخوردار است ،گفت: حمایت قاطع این شورا از رئیس ستاد انتخاباتی در خوزستان ، مصوبه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان است و هیئت رئیسه این شورا با تمام توان در کنار دکتر کهرام هستند و در راستای جلب مشارکت های مردمی برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کنند.
 رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان همچنین گفت : تمامی احزاب و گروه های اصلاح طلب در خوزستان نیز در جهت رای آوری دکتر روحانی در استان فعالیت می کنند.

لزوم هم افزایی بین همه نیروهای اصلاح طلب و اعتدالگرا در خوزستان

دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: با توجه به انتخاب حمید کهرام به عنوان رییس ستاد دکتر روحانی در خوزستان و با توجه به توانایی و پتانسیل بالای وی در جهت همگرایی و همدلی بین گروه های اصلاح طلب و نیروهای اعتدالگرا ، امید است با هم افزایی ، شاهد تشکیل ستادی پویا و فعال در استان جهت رای آوری بیشتر دکتر روحانی در استان باشیم.
سید صدرالدین مرتضوی افزود : امروز وظیفه همگی ما حرکت در جهت همگرایی ، همدلی میان نیروهای اصلاح طلب و اعتدالیون است . کهرام رییس ستاد روحانی در استان فردی با سابقه انقلابی و اصلاح طلب است که در اولین گام تصمیم دارد با اقوام ، گروه ها ، احزاب و افراد اصلاح طلب و اعتدالگرا نشستی برگزار کند و انسجام لازم را جهت رای آوری بیشتر روحانی ایجاد نماید.

وی گفت: همانگونه که حمید کهرام در مصاحبه خود گفته اند ، دست یاری به سوی همه نیروها دراز کرده و قطعا با همیاری و همدلی می توان شاهد خلق حماسه ای دیگر در استان بود. مرتضوی در پایان گفت: انتظار این است که همه گروه های اصلاح طلب و اعتدالگرا در این برهه حساس در جهت پیشبرد اهداف و افزایش رای دکتر روحانی در استان همگام و همدل شوند.


پیروزی در انتخابات هدف نهایی همگی ماست

همچنین ، جواد غدیرپور ریاست دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خوزستان و دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی شاخه خوزستان نیز با اشاره به انتخاب حمید کهرام به عنوان رییس ستاد دکتر روحانی در خوزستان ، گفت: ما معتقدیم که این انتخاب موجب همگرایی بیشتر جبهه اصلاحات و اعتدالگرایان استان برای نیل به هدفی واحد شده است. وی با اشاره به اینکه باید هر چه سریعتر ساز و کار برنامه ریزی ستاد برای عملیاتی کردن برنامه ها در موعد مقرر مهیا شود، گفت: بدیهی است کلیه بزرگانی که نام آنها جهت تصدی ریاست ستاد مطرح بوده ، توانایی و شایستگی های لازم را جهت تصدی این سمت را داشته و طبیعی است که نهایتا یک نفر با حمایت و دلگرمی این بزرگوران وسایرین این وظیفه خطیر را پذیرا باشد.

به گزارش شوشان، غدیرپور افزود: شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان حمایت همه جانبه خود را از این انتصاب اعلام می کند و آماگی همکاری در راستای تحقق نیل هدف نهایی که همانا استمرار عقلانیت در کنار تدبیر و امید و ترسیم آینده ای روشن برای ایران اسلامی است ، را دارد.

ریاست دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خوزستان همچنین گفت: شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان از کلیه کنشگران سیاسی اصلاح طلب و اعتدالگرا و نیز جریان ها و احزاب فعال جبهه اصلاحات و اعتدال تقاضا دارد با حمایت خود زمینه پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را بیش از پیش مهیا سازند.

تلاش به سوی افزایش آرای روحانی در خوزستان / زمانی باید تمامی اختلاف سلایق را کنار بگذاریم

اردشیر شجاعی ، عضو هیئت رئیسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان ، نیز با اشاره به اینکه دکتر کهرام در سال 92 ریاست ستاد آیت الله هاشمی رفسنجانی را عهده دار بود، گفت: دکتر کهرام از شخصیت های سیاسی ، استانی و ملی است و در این برهه زمانی باید تمامی اختلاف سلایق را کنار بگذاریم و برای رسیدن به هدف اصلی که چیزی جز حمایت از روحانی نیست ،تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ اهمیتی ندارد که چه کسی رئیس ستاد روحانی باشد، افزود:در حال حاضر، همگرایی مهمترین اصلی است که باید مدنظر قرار باشد و باید دست در دست هم میزان آرای روحانی در خوزستان را به نفع استان خویش افزایش دهیم.

شجاعی با اظهار اینکه در دولت های نهم و دهم کشور از وضعیت نابسامانی برخوردار بود، گفت: همگی ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم رقیب از اختلاف سلیقه های ما به نفع خود استفاده کند.
وی با بیان اینکه استفاده از تجربه و تفکر ، نیاز امروز جریان های سیاسی است و باید از این فاکتورها بهره لازم برده شود، گفت: همه کسانی که برای ریاست ستاد روحانی در خوزستان مطرح بودند، از دوستان خوب ما هستند و مطمئن هستم در آینده ای نزدیک تمامی جریان های اصلاح طلب، اعتدالی و اصول گرایان معتدل دوشادوش هم به پیروزی روحانی در خوزستان کمک می کنند. 

 تضمین رای روحانی در خوزستان اولویت اصلی ما در شرایط کنونی است

تورج فتاحی عضو دیگر هیئت رئیسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان نیز معتقد است: تضمین رای روحانی در خوزستان اولویت اصلی ما در شرایط کنونی است. 
وی با تاکید بر اینکه دکتر حسن روحانی باید در خوزستان حائز بیشترین آرا شود، گفت: دغدغه تمامی اصول گرایان منصف، اعتدالیون و اصلاح طلبان رای قاطع روحانی در خوزستان است.
فتاحی تمامی کسانی که برای ریاست ستاد روحانی در خوزستان مطرح شدند را نیروهای شایسته ای دانست و گفت: آنچه مسلم است ،این است که فقط یک نفر می توانند به عنوان ریاست ستاد روحانی در خوزستان منصوب شود و اگر هر کسی غیر از دکتر کهرام نیز این جایگاه را کسب می کرد موظف بودیم به رای آوری روحانی کمک کنیم. 
وی تصریح کرد: تمامی اختلاف سلیقه ها را باید در همین لحظه کنار بگذاریم و ضمن همگرایی ، با تمامی توان و انرژی برای حمایت از دکتر روحانی متمرکز شویم.

باید نیروهای خاکستری را نیز به میدان بیاوریم/ انتخابات یک پروژه مهم ملی- میهنی است

جمشید کمایی، نایب رئیس حزب کارگزاران سازندگی نیز با اشاره به لزوم «وحدت» ،خاطر نشان کرد: تمامی بزرگان اصلاح طلب و اعتدالی باید زیر چتر حمایت از دولت روحانی جمع شوند و نباید مطالبه کلان ما فدای مطالبات فرعی شود.

وی ریاست ستاد روحانی را یک مسئله فرعی دانست و گفت: اگر از مسئله اصلی باز بمانیم و شکست بخوریم دیگر هیچ فرقی نمی کند چه کسی رئیس ستاد بوده است! از این رو باید حمایت حداکثری از کسی که به عنوان رئیس ستاد روحانی در خوزستان منصوب شده است، در راستای ایجاد وحدت،همدلی، هماهنگی و هم افزایی، در دستورکار قرار بگیرد.
به گزارش شوشان، کمایی با دعوت از تمامی فعالین سیاسی برای حضور و فعالیت در مجموعه ستاد روحانی در خوزستان، گفت: ما باید تلاش کنیم تا نیروهای خاکستری را نیز تشویق به شرکت در انتخابات کنیم وبه انتخابات به عنوان یک «پروژه ملی – میهنی» مهم در کشور نگاه کنیم و از دید قومی و منطقه ای به آن بپرهیزیم.
وی با اشاره به اینکه دکتر کهرام از چهره های شناخته شده در خوزستان است ،تصریح کرد: هر شخصی که به ریاست ستاد دکتر روحانی منصوب می شد، مورد حمایت حداکثری ما بود و خود را مکلف به حمایت از وی در راستای افزایش آرای روحانی در خوزستان می دانستیم.


اهداف مهم هستند نه افراد

سعید رضوانی ، عضو انجمن اسلامی معلمان خوزستان نیز اظهار کرد: با توجه به مجموع شرایط داخلی و خارجی و لزوم ترسیم آینده ای مطمئن برای چهار سال آینده در کشور، باید اهداف برای ما از اهمیت برخوردار باشند نه افراد و همانند بزرگان اصلاحات و اعتدال معیار را برنامه هایی قرار دهیم که کشور را کمتر دچار تنش می کنند.
وی با اظهار اینکه فقط یک فرد می تواند رئیس ستاد روحانی باشد، گفت: چون درشرایط کنونی هدف ما کمک به دولت روحانی و انتخاب مجدد ایشان به عنوان رئیس جمهور است، باید تشخص گرایی را کنار بگذاریم و از تمامی توان خود در راستای ایجاد همگرایی استفاده کنیم. رضوانی ، دکتر کهرام را از شخصیت های تاثیر گذار در استان دانست و گفت: کهرام در عین تاثیر گذاری در معادلات استان خوزستان، از وجهه ای ملی نیز برخوردار است و قطعا می تواند به پیروزی دکتر روحانی در خوزستان کمک قابل توجهی کند.
وی با تاکید بر دوری جستن از نگاه قومی، سلیقه ای، جناحی و شخصی ، گفت: اگر انتقاد و اختلافی وجود دارد باید به صورت محرمانه پیگیری شود و لازم است تا فقط به هدف، که چیزی جز پیروزی روحانی در انتخابات نیست، نگاه کنیم و هر فردی که غیر از این عمل کند ،در آینده باید پاسخگوی رفتار خویش باشد. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار