اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
آیا شورای چهارم بر انتخاب خود خط قرمز خواهد کشید؟
شورای چهارم آبادان در طول مدتی که تشکیل شد ؛ مجموعه ای از اتفاقات عجیب و غریب را در خصوص انتخاب شهردار رقم زد

شورای چهارم آبادان که یکی از سیاسی ترین شوراهای چهار دوره ی گذشته می باشد در این دوره با انجام رفتارهایی بویژه در آستانه ی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از انکه به منافع مردم و شهر فکر کند وارد بازی خطرناکی شد که ره آورد آن ؛ به دردسر انداختن کارکنان شریف شهرداری آبادان شد.

شوشان ؛ به نقل از رسانه اجتماعی اروند پرس ؛ بازی زشت این شورا در تصمیم گیری برای قبول استعفای محمودرضا شیرازی شهردار وقت آبادان آنقدر طولانی شد که بالاخره شیرازی  به قطار  رقابت انتخاباتی نرسید. البته شورای چهارم در آن روزها می گفتند که ما با حضور شهردار در انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفتی نداریم اما ایشان ابتدا ابهامات مالی موجود در حسابرسی های ۹۴ و حتا سال های قبل را روشن کند. شرطی که ظاهرا یکطرفه بوده چرا که همین شورا بعد از آنکه شیرازی موفق نشد در انتخابات دهمین دوره مجلس حضور یابد موضوع روشنگری حساب کتاب های شهرداری را کلا فراموش کرد و تا به امروز هیچ اطلاعیه و سندی که دال بر بودن یا نبودن ابهانات مالی باشد در اختیار مردم و رسانه ها قرار نداده است.


حمید حنظل عیدانی ؛ عضو شورای چهارم شهر آبادان و تنها عضو شورا که رابطه ی خوبی با رسانه ها دارد در تیرماه ۱۳۹۵ در گفتگو با ایرنا می گوید: آقای شیرازی فشار زیادی به برخی از اعضا آورد تا مجددا رای به ایشان داده شود و احساس من این بود که برای این شورا خیلی باید وقت صرف شود تا اعضا با یکدیگر هماهنگ شوند.

شکاف بین اعضا از همان روزهای نخست شکل گرفت که بیشترین منفعت را شهردار وقت برد، در این شورا تصمیمات احساسی فراوان وجود داشت و دارد و برخی از دوستان بیشتر به دنبال اسم و رسم بودند که برآیند آن را می توانیم در انتخاب رییس شورا به وضوح مشاهده کنیم.

با انتخاب آقای شیرازی مخالف بودم مثل الان که با انتخاب حویزاوی شهردار جدید مخالف هستم زیرا در هر دو تصمیم گیری به درستی عمل نشده است.

دخالت های برخی از بیرون شورا در گذشته و ترتیب اثر شورا به آن دخالت ها این حق را برای بعضی تاثیرگذاران ایجاد کرده که باز هم به تصمیمات شورا نفوذ و اعمال سلیقه کنند، مثلا نمایندگان وقت ( منظور نمایندگان پیش از سال ۹۵ می باشد)در اکثر شوراها پای ثابت این دخالت ها بوده اند.

شیرازی برای حضور در انتخابات درخواست استعفا داد و عملا از همان تاریخ انگیزه کاری خود را از دست داده بود.با این وجود ( به اعضای شورا)تاکید کردیم که شهرداری باید انتخاب شود که از شیرازی توانمندتر باشد، شائبه سیاسی کاری نداشته باشد و دیگر آنکه شهردار منتخب توانایی تعامل با سازمان منطقه آزاد اروند و نیز نمایندگان شهر، فرمانداری ویژه آبادان و اعضای شورا را دارا باشد.

در بین ۳۸ نفری که اعلام آمادگی کرده بودند برای کسی که هم بومی و هم سابقه شهردار بودن در شهرهای هم سطح آبادان در رزومه اش باشد جز یک مورد ندیدم و آن محمدرضا دهداری پور بود که اکنون در شهرداری تهران مشغول هست و سابقه شهرداری دراستان فارس را هم داشت.

سید فیاض موسوی اصرار داشت که آقایان موسوی، حویزاوی، محمدیان مد نظر باشند و بعد با توصیه های ما دهداری پور و زابلی هم به این جمع اضافه شدند که همزمان فشارهایی هم وجود داشت که تاکید بر انتخاب حویزاوی داشتند.

نهایتا بنده و مکوندی رای سفید دادیم و قاسمی زاده به بقایی که اصفهانی بود رای داد و ۱۰ عضو دیگر به حویزاوی رای دادند. شیرازی اعلام کرد که ۴۶۰ میلیارد ریال بدهی دارد اما با محاسباتی که صورت گرفت رقمی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال برآورد شد.


اختلاف این دو بر این اساس بود که شیرازی صرفا ، شهرداری مرکزی را حساب کرده بود و سازمان های تابعه و سرفصل های تبلیغاتی را در نظر نگرفته بود،بخش اعظمی از بدهی ها مربوط به تامین اجتماعی و دارایی و مطالبات پیمانکارهاست که البته شهرداری مطالبات فراوانی هم از شرکت نفت و سایر دستگاه ها دارد ولی در هر صورت این بدهی ها جزئی از سیستم مالیه ها ی آقای شیرازی بود که قابل دفاع هم نیست.


شورای چهارم به هر تقدیر و ترتیب با اکثر آرا به محمد حویزاوی رای داد و حکم انتصاب او پس از چندماه و در مهرماه ۱۳۹۵ توسط وزارت کشور صادر شد.


با آمدن حویزاوی برخی افراد رنگ باختند و برخی اقدام به پوست اندازی کردند و عده ای هم رنگ عوض کردند تا بتوانند در وضعیت تازه هم از این حنای تازه آب دیده به نفع خود سودی ببرند و از قافله عقب نمانند.

حالا دیگر شورای چهارم بویژه آن کسانی که در دقایق پایانی ؛ رای خود را عوض کرده بودند و حویزاوی را انتخاب کرده بودند انتظار داشتند که در آینده ایفاگر نقش های تازه ای باشند ؛ تصوری که به واقعیت نپیوست چرا که حویزاوی خیلی زود نشان داد که قائل و قائم به نظرات جمع نیست و تصمیم گیری های آنی و فردی را بیشتر دوست دارد که برای مثال می توان به قطع ناگهانی و شبانه ی درختان بلوار قدس اشاره کرد که داد برخی از اعضای شورای شهر را هم درآورد.

در این رابطه حسین جمال گلی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز آبادان به ایرنا گفت:قطع درختان در بلوار قدس و همچنین خیابان گمرک با دستور شهردار آبادان برای تعریض خیابان ها صورت گرفته است.

شهردار پروژه ها و اهداف راهبردی و بزرگی در راستای خدمت رسانی و تحول چهره شهر آبادان در نظر دارند که یکی از این برنامه ها، اجرای طرح تعریض بلوار قدس با هدف سهولت در تردد وسایل نقلیه و ارتقاء ایمنی در محل است.

درختان ‘ کهور’ این بلوار در مسیر اجرای این طرح قرار داشت که طبق دستور شهردار، از سوی شهرداری منطقه ٢ قطع شد.به طور قطع، پس از خاتمه عملیات تعریض این بلوار مجددا درختان زیباتری نظیر ‘ انجیر معابد، برهان، پی پل، خر زهره، شاهپسند و انواع گونه های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی منطقه’ در این بلوار و دیگر نقاط شهر کاشته می شود.


که البته بر خلاف گفته های مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز آبادان ؛ بلافاصله پس از اعتراضات گسترده ی مردم ؛ تعدادی نخل خرما در این بلوار کاشته شد بدون انکه موضوع تعریض در کار باشد ضمن آنکه اکثر نخل های کاشته شده الان مرده اند.


اما حالا خبری به گوش رسیده مبنی بر آن که اعضای شورا بدنبال آن هستند تا حویزاوی را نیز استیضاح کنند. بهر حال باید منتظر ماند و پس از انتخابات شورای پنجم و قبل از مرداد ماه ببینیم چه می شود.



انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار