اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
مناظره های تلویزیونی و برنامه هایی هم که کاندیداها ارائه خواهند داد، تأثیرات بسیاری در میزان رأی آوری آنها خواهد داشت. ما هیچ نگرانی از میزان رأی آوری روحانی نداریم، ولی باید دید که برنامه های طرفین به چه صورت خواهد بود. ممکن است در یک مناظره تلویزیونی همه چیز تغییر کند و امکان دارد، در یکی از این برنامه ها به طور مثال مناظره قالیباف با روحانی همه معادلات را تغییر دهد.
این روزها و پس از اعلام شورای نگهبان درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، آرام آرام تنور انتخابات در کشور گرم می‌شود و کسانی که از مدتی پیش حرکات پشت پرده‌ آنها برای شرکت در انتخابات آغاز شده بود، اکنون چهره جدی‌تری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به خود گرفته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند هر یک از چهره‌هایی که خود را نامزد انتخابات کرده اند، از پشتیبانی احزاب و گروه‌های رسمی، معروف و شناسنامه‌دار کشور برخوردارند، با این حال، سیاست‌ورزی ناشیانه این روزهای جریانات سیاسی کشور، ضعف بیش از اندازه احزاب و قانون فشل انتخابات، باعث یک رکود در بازار انتخابات شده است.

با این حال از روز پنجشنبه گذشته و بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، گمانه زنی ها درباره شانس موفقیت نامزدهای انتخاباتی آغاز شده و افراد و گروه های مختلف، نظریات متفاوتی را با توجه به ویژگی ها و شرایط خاص هر یک از کاندیداها پیش بینی می کنند.

الیاس حضرتی در گفت و گو با تابناک درباره میزان مشارکت و رأی آوری روحانی در انتخابات گفت: اگر جمعه این هفته رأی گیری شود، روحانی قطعا رئیس جمهور خواهد بود؛ اما قرار است انتخابات در جمعه آخر ماه برگزار شود و تا آن زمان همه چیز به نحوه تبلیغات و تخریبات بستگی خواهد داشت.

این نماینده مجلس افزود: مناظره های تلویزیونی و برنامه هایی هم که کاندیداها ارائه خواهند داد، تأثیرات بسیاری در میزان رأی آوری آنها خواهد داشت. ما هیچ نگرانی از میزان رأی آوری روحانی نداریم، ولی باید دید که برنامه های طرفین به چه صورت خواهد بود.
شاید در یک مناظره تلویزیونی همه چیز تغییر کند و این امکان هست که در یکی از این برنامه ها به طور مثال مناظره قالیباف با روحانی همه معادلات را تغییر دهد.

فلسفه آمدن جهانگیری برای کناره گیری بود/ اصولگرایان نمی خواهند قالیباف کنارگیری کند 
 
وی درباره انصراف جهانگیری از انتخابات نیز یادآور شد: مشخص نیست که جهانگیری چه زمانی تصمیم به کناره گیری دارد؛ اما توصیه شخصی من این است که وی در چهارشنبه آخر ماه و بعد از پایان مناظرات تلویزیونی و زمانی که تبلیغات انتخاباتی تمام شد، از حضور در انتخابات انصراف دهند.
آقای جهانگیری باید در مناظرات شرکت کرده و برنامه هایی را که دارند، ارائه و همچنین از عملکرد دولت در چهار سال گذشته دفاع کند، بالاخره وی معاون اول دولت بوده و بیش از هر کسی می تواند از عملکرد دولت دفاع کند.

وی درباره اینکه رقبای روحانی تا چه اندازه برای اصلاح طلبان جدی در نظر گرفته شده است، گفت: روحانی در این انتخابات رقبای بسیار جدی دارد و در حالت کلی اصولگرایان به عنوان یکی از ارکان قدرتمند نظام آرای زیادی داشته اند؛ هر چند نمی توان گفت، آرای اصولگرایان، آرای حداکثری است اما در حالت کلی، رقبای قدرتمندی هستند.

وی درباره دیدار جلیلی و رئیسی نیز گفت: البته این دیدار، دیدار اول این دو نبود و قبل از این نیز دیدارهایی صورت گرفته بود؛ گویا جلیلی با توان و قدرت پشت آقای رئیسی خواهد بود و رئیسی نیز کامل در زمین جلیلی بازی خواهد کرد و همه 4 میلیون رأی جلیلی در سبد رأی رئیسی ریخته شود.

وی درباره احتمال کناره گیری قالیباف نیز گفت: به نظر نمی رسد که قالیباف قبول کند، نفر دوم باشد. وی چه زمانی که در  نیرو هوایی سپاه بود، چه زمانی که در شهرداری بود و چه آن زمان که در نیروی انتظامی حضور داشت، نفر اول بود و پیش بینی ما این است که کنار نخواهد رفت، مگر آنکه اتفاقات جدیدی رخ دهد.

وی ادامه داد: نظرسنجی ها نشان می دهد که اقبال قالیباف از رئیسی بیشتر است و به نظر می رسد، قالیباف در مناظرات نیز عملکرد بهتری از رئیسی داشته باشد؛ بنابراین، گمانه زنی ها نشان می دهد که قالیباف تا آخر در صحنه بماند و انصراف ندهد.
مسأله دیگر اینکه اگر قالیباف بخواهد انصراف دهد، بخش عمده ای از رأی های وی به سبد رأی روحانی سرازیر خواهد شد. هم اکنون بدنه حامی قالیباف بین رئیسی و روحانی، روحانی را انتخاب می کند.

این نماینده مجلس درباره ستاد جهانگیری نیز گفت: جهانگیری به چند دلیل عمده وارد انتخابات شد، مهم ترین دلیل آن نیز رعایت احتیاط سیاسی برای عبور از سد شورای نگهبان بود و دلیل دیگر آنکه از فرصت انتخابات برای بیان برنامه های آینده استفاده مطلوب شود.

وی درباره احتمال عدم کناره گیری جهانگیری از کاندیداتوری نیز گفت: صد درصد او کنارگیری خواهد کرد، چون اساسا فلسفه آمدن وی برای انصراف بوده است. خود آقای روحانی از وی خواهش کرده بود، در این انتخابات در کنارش باشد و قطعا در روزهای آخر کناره گیری خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار