شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

یکشنبه 3 اردیبهشت ماه 1396 دهمین دوره جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر تابعی چهره ماندگار پزشکی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر علیرضا اولی پور مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، جمعی از روسای دانشکده ها، بیمارستان ها، مدیران گروه های آموزشی، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان در تالار شهداء دانشگاه برگزار گردید.

در این جشنواره، فرآیندهای برتر آموزشی در 6 حیطه تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیأت‌علمی، برنامه)، مدیریت و رهبری آموزشی، یادگیری الکترونیکی و طراحی و تولید محصولات آموزشی معرفی شدند و از صاحبان آنها تقدیر شد.

فرآیندهای آموزش ویدئو و بازخورد به دستیاران طب اورژانس در دانشگاه از دکتر جواد مظفری، اجرای روش "بسته آموزشی اخلاق حرفه‌ای" در دوره آموزش بالینی دانشجویان رشته گفتاردرمانی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از دکتر نگین مرادی، دکتر محمدجعفر شاطرزاده، دکتر مجید سلطانی و درسا حامدی، ارتقاء یادگیری دانشجویان پرستاری با استفاده از روش بیمار استانداردشده در درس آموزش به بیمار از اشرف‌السادات حکیم به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و فرآیند اثر شیوه جدید آموزشی برگزاری  جلسه بر نمره پایانی از دکتر علی مرد رتبه قابل تقدیر را در حیطه یاددهی و یادگیری به‌دست آوردند.

همچنین در حیطه ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیأت‌علمی، برنامه)، فرآیند طراحی و اجرای روش آسکی در ارزشیابی میزان مهارت‌های بالینی برای اولین‌بار در ایران در گروه‌های آموزشی شنوایی‌شناسی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از دکتر نگین مرادی، دکتر محمدجعفر شاطرزاده، درسا حامدی، شیدا جوادی‌پور، دکتر مجید سلطانی، دکتر رضا صالحی و دکتر محمد خیاط زاده و فرآیند ارزشیابی کفایت یادگیری دانشجویان رشته تغذیه در دوره­های کارآموزی بهداشت با روش ثبت روزانه عملکرد (PHC) از دکتر سیما جعفری راد رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

فرآیند‌های تدوین کوریکولوم رشته کارشناسی ارشد سلامت باروری مردان از دکتر مژگان جوادنوری، بازنگری برنامه آموزشی رشته تخصصـی زنان و زایمان: راهبردی جهت ارتقاء برنامه آموزش تخصصی در ایران در راستای تحقق برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از دکتر شاداب شاه‌علی و دکتر  روشن نیکبخت در حیطه تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، به‌عنوان رتبه‌های اول و دوم معرفی و تقدیر شدند.

در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی فرآیندهای طراحی و اجرای نرم‌افزار ثبت حضور و غیاب دانشجویان و پیام‌رسانی به اساتید با استفاده از تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی برای واحدهای ارائه‌شده گروه داروسازی بالینی در دانشکده داروسازی از دکتر ماندانا ایزدپناه، دکتر کاوه اسلامی و دکتر مریم آقاکوچک زاده، ارتقاء میزان یادگیری و افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان با روش مشارکت دادن دانشجویان در تهیه و طراحی سؤالات چندگزینه‌ای از عبدالحسین شکورنیا و بررسی روش نوین مشاوره دانشجویی و میزان تاثیر آن بر بهبود کیفیت ارائه خدمات اساتید مشاور و افزایش ضریب یادگیری دانشجویان از دکتر نگین مرادی، دکتر محمدجعفر شاطرزاده، دکتر شهلا زاهدنژاد، شیدا جوادی‌پور، دکتر مجید سلطانی، دکتر رضا صالحی و دکتر محمد خیاط‌زاده رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند؛ همچنین فرآیندهای افزایش سالیانه ارائه بخش‌های کارآموزی پزشکی گامی در جهت ارتقاء آموزش پزشکی عمومی از دکتر مهدی بیژن‌زاده و بررسی تاثیر برنامه استراتژیک در ارتقاء سطح بهره‌وری آموزش دانشکده علوم توانبخشی از دکتر نگین مرادی، دکتر غلامحسین نساج، دکتر محمد جعفر شاطرزاده، آقای حسین رضایی و درسا حامدی به‌عنوان فرآیندهای قابل تقدیر معرفی شدند.

همچنین فرآیند بهبود دانش و یادگیری دانشجویان داروسازی با طراحی و استفاده از اپلیکیشن تعاملی (فلش‌کارت و پرسش و پاسخ) تلفن همراه در آموزش اطلاعات دارویی تهیه‌شده با مشارکت دانشجویان از دکتر کاوه اسلامی، دکتر سیدسجاد حسینی، دکتر سپیده صیادی، دکتر نگار محمدی، دکتر فاطمه جهانگیری، دکتر حامد امامی، دکتر مریم آقا کوچک‌زاده و دکتر ماندانا ایزدپناه در حیطه محصولات آموزشی و فرآیند ارتقاء دانش و مهارت مدیریت داروهای بدون نسخه با ارائه دوره ترکیبی (blended) تجویز و مصرف منطقی داروهای بدون نسخه (OTC Therapy) در درس کارآموزی دانشجویان داروسازی از دکتر کاوه اسلامی، زهرا اقسام و دکتر مریم آقا کوچک‌زاده در حوزه یادگیری الکترونیکی رتبه‌های نخست را کسب کردند.
 

گفتنی است در دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که سطح کشوری آن از 7 لغایت 9 اردیبهشت ماه 1396 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می گردد، از 30 فرآیند برتر شناخته شده کشوری، دو فرآیند متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد که شامل فرآیند ارتقاء دانش و مهارت مدیریت داروهای بدون نسخه با ارائه دوره ترکیبی (blended) تجویز و مصرف منطقی داروهای بدون نسخه (OTC Therapy) در درس کارآموزی دانشجویان داروسازی (رتبه سوم کشوری در حیطه یادگیری الکترونیکی) و فرآیند بهبود دانش و یادگیری دانشجویان  داروسازی با طراحی و استفاده از اپلیکیشن تعاملی (فلش‌کارت و پرسش و پاسخ) تلفن همراه در آموزش اطلاعات دارویی تهیه‌شده با مشارکت دانشجویان (رتبه قابل تقدیر کشوری در حیطه محصولات آموزشی) می باشند.

همچنین در این جشنواره که صاحبان رتبه های اول در هر حیطه، فرآیند خود را برای حاضرین معرفی و ارائه نمودند، از زحمات و تلاشهای مهندس عبدالحسین کمیلی ثانی عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه در راستای داوری و نظارت دقیق بر اجرای پروسه های مربوطه تجلیل و قدردانی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار