اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
رئیس دانشگاه با بیان اینکه خیرین سلامت، افرادی نیک اندیش می باشند که بر این باورند که هر اتفاق مثبتی که در جهان روی می دهد، نتیجه آن به نفع تک تک افراد جامعه است، اظهار کرد: رسالت هر انسانی است که اندوه را برای خود و دیگران کاهش دهد، اگر با این دید به فعالیت های خیریه نگاه شود، معامله هایی خداپسندانه افراد خیر، معنای حقیقی پیدا خواهند کرد.

چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه 1396 همایش تجلیل از خیرین و فعالان عرصه سلامت با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر فرهاد کلانتری رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر منصور آرزومند معاون اجتماعی و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، جمعی از مدیران ستادی، مدیران شبکه های بهداشت و درمان، روسا و مدیران بیمارستان ها، کارشناسان و پرسنل واحدهای تابعه دانشگاه و خیرین عرصه سلامت که در سال گذشته از حوزه سلامت حمایت نموده اند، برگزار شد.

دکتر ایدنی در این مراسم ضمن خیرمقدم به سفیران، فعالین و خیرین سلامت، بیان داشت: حوزه سلامت در اردیبهشت ماه روزها و هفته های مهمی را دارد که از مهمترین آن ها هفته سلامت از 1 تا 7 اردیبهشت ماه، روز جهانی مالاریا در 5 اردیبهشت ماه و هفته ملی واکسیناسیون  از 4 تا 10 اردیبهشت ماه که خوشبختانه از دستاوردهای بزرگ حوزه بهداشت در کشور می توان به پوشش وسیع واکسیناسیون و کنترل بسیاری از بیماری ها در این زمینه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اهمیت و نقش سلامت در جامعه، اظهار داشت: هدف نهایی تمام ارگان ها اعم از حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری که در یک کشور فعالیت می کنند، ایجاد رفاه کامل جسمی، روحی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و در نهایت معنوی افراد است که با یک طول عمر مفید و با کیفیت تعریف می شود، یعنی اگر در جامعه ای فعالیت می کنیم که توسعه اقتصادی و معنوی داشته باشد، افراد جامعه طول عمر با کیفیتی خواهند داشت.

ایدنی ادامه داد: اگر به فلسفه زندگی برگردیم، انسان ها همیشه  دغدغه جاودانگی و ماندگاری دارند، در جهان یکی از دغدغه های اساسی انسان که بخشی از آن در حوزه سلامت تعریف می شود، جلوگیری از مرگ های زود هنگام است.

وی با بیان اینکه تنها 10 درصد نقش دستگاه های بهداشتی و درمانی در سلامت انسان ها موثر است، تصریح کرد: سلامتی یک حوزه فرابخشی بوده و این فرابخشی نیازمند این است که تمام ارگان ها نقش خود را در فعالیت های فرابخشی به خوبی انجام داده و حمایت طلبی مناسبی داشته باشند.

ایدنی بیان داشت: 50 درصد از مولفه های حوزه سلامت، مولفه های کلان اقتصادی و اجتماعی است، بنابراین بدون دخالت مناسب و سیاستگذاری مناسب قادر به داشتن جامعه ای سالم نخواهیم بود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اظهار داشت: اگر زیرساخت های توسعه متناسب با سلامت نباشد، استان خوزستان پیشرفت نخواهد داشت؛ اینکه زیرساخت های آب آشامیدنی و هوای پاک چگونه است؟ صنایع علیرغم توسعه خوب، آیا پیوست زیست محیطی را رعایت می کنند یا نه؟ سرنوشت آب کارون چرا اینگونه شده است؟ و... همه مسائل مهمی در سلامت افراد جامعه و استان هستند.

ایدنی با اشاره به اینکه افرادی که در حوزه سلامت دغدغه دارند، باید درحوزه سیاست نیز دغدغه داشته باشند، ادامه داد: جلسات متعدد فرابخشی در استان جهت توسعه و بازسازی زیرساخت های سلامت انجام شده ولی بزرگترین مانع ما متاسفانه در مدیریت شهری استان می باشد.

وی با اشاره به انتخابات شوراها اظهار داشت: ساخت 162 واحد بهداشتی در استان که مقرر بود طبق تفاهم نامه وزارت بهداشت، استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در استان ساخته شود، به دلیل عدم همکاری کامل در تامین زمین و سنگ اندازی های برخی از افراد در استان دچار مشکلاتی شده است که حل این مشکلات به دست اعضای شورای شهر به خوبی قابل حل می باشد، بنابراین لازم است افرادی در شوراهای شهر حضور داشته باشند که نگاه سلامت محور داشته باشند.

وی تصریح کرد: از نظر سطح سواد سلامت، نقش فرد در حفظ و تامین سلامتی، نقش بسیار مهمی است، امروزه بخش مهمی از فعالیت های حوزه سلامت، آموزش سلامت و خودمراقبتی به افراد جامعه است. ما باید به گونه ای فعالیت کنیم که سلامت ابتدا در فرد نهادینه شود و بعد به عنوان یک مطالبه عمومی در سطح جامعه مطرح شود و برای این امر لازم است که رفتارها و باورهای غلط در حوزه سلامت با آموزش صحیح سلامت تغییر کند و جهت این امر باید سازمان های مردم نهاد با دانشگاه ها و مراکز بهداشتی که تولید محتوا می کنند، رابطه خوب و مناسبی داشته باشند.

ایدنی با بیان اینکه خیرین سلامت، افرادی نیک اندیش می باشند که بر این باورند که هر اتفاق مثبتی که در جهان روی می دهد، نتیجه آن به نفع تک تک افراد جامعه است، اظهار کرد: رسالت هر انسانی است که اندوه را برای خود و دیگران کاهش دهد، اگر با این دید به فعالیت های خیریه نگاه شود، معامله هایی خداپسندانه افراد خیر، معنای حقیقی پیدا خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه در حوزه خیرین سلامت در استان خوزستان، شاهد فعالیت های چشمگیری نبوده ایم و اینکه در حوزه مدرسه سازی کارنامه خوبی در استان داریم ولی در حوزه سلامت، کارنامه درخشانی وجود ندارد، نشان دهنده این مسئله است که نتوانسته ایم هکاری های فرابخشی موثری در این زمینه داشته باشیم و حمایت های افراد را به خوبی جلب کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت خیرین عرصه سلامت در سطح استان خوزستان اظهار کرد: مسئله مهم در زمینه فعالیت خیرین در حوزه سلامت این است که در استان خوزستان، جمع خیرین وجود ندارد؛ البته خیرین سلامت به صورت فردمحور در خوزستان فعالیت می‌کنند ولی هنوز چنین جمعی تشکیل نشده است و از لحاظ ساختار تشکیلاتی در حوزه خیرین سلامت در استان خوزستان مشکل وجود دارد.

ایدنی با بیان اینکه زیرساخت های حوزه سلامت در استان به شدت دچار مشکل هستند، اظهار داشت: اگر مداخلات و سنگ اندازی های استانی وجود نداشت، می توانستیم اولین دانشگاهی باشیم که کلنگ ساخت بیمارستان های بزرگ تعهد شده از سوی شرکت های خارجی برای ساخت را به زمین بزنیم.

ایدنی ادامه داد: ان شاء الله با حمایت های دکتر شریعتی استاندار خوزستان، مشکلات موجود برطرف و همگی شاهد خواهیم بود که با احداث این بیمارستان در استان، سطح ارائه خدمات درمانی به مردم عزیز استان و همچنین استان های همجوار ارتقاء زیادی خواهد داشت.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان شعار هفته سلامت امسال باعنوان "زندگی سالم، با نشاط و امید"، اظهار کرد: متاسفانه افسردگی در سطح جهانی و در سطح کشوری در حال افزایش است و این افزایش، نشان دهنده عدم مهارت های ارتباطی انسان ها در برخورد با یکدیگر است.

وی ادامه داد: ریشه بسیاری از بیماری ها از سرطان تا بیماری های قلبی و عروقی در استرس افراد است، بنابراین لازم است از هر روش مشروعی جهت تزریق نشاط و امید در جامعه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بسیاری از محدودیت هایی که در سطح جوامع تعریف می شود، ریشه در هیچ دین، مذهب و عرفی ندارند و ناشی از تنگ نظری افراد می باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از معضلات ما در استان ناشی از همین تنگ نظری هاست و اگر همه با هم یک مطالبه به حقی داشته باشیم، به نشاط و امید در جامعه خواهیم رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار